23.4 °C, 1.8 m/s, 56.7 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāTagad arī Jelgavā vairāki servisi uzstāda autogāzes iekārtas
Tagad arī Jelgavā vairāki servisi uzstāda autogāzes iekārtas
29/06/2012

Ja martā Jelgavā vēl nevarēja atrast nevienu sertificētu servisu, kurā būtu iespējams automašīnai uzlikt gāzes iekārtu, tad tagad tādi ir jau vairāki. Servisu pārstāvji norāda – interese par autogāzi ir un šobrīd vidēji mēnesī Jelgavā tiek pārveidotas ap 30 automašīnu.

Ilze Knusle-Jankevica

Ja martā Jelgavā vēl nevarēja atrast nevienu sertificētu
servisu, kurā būtu iespējams automašīnai uzlikt gāzes iekārtu, tad
tagad tādi ir jau vairāki. Servisu pārstāvji norāda – interese par
autogāzi ir un šobrīd vidēji mēnesī Jelgavā tiek pārveidotas ap 30
automašīnu.

Šajā pavasarī Jelgavā parādījušies servisi, kuri piedāvā
pārbūvēt automašīnu, iebūvējot tai gāzes iekārtu. Tā esot reakcija
uz lielo pieprasījumu un līdz šim niecīgo piedāvājumu. «Mēs šo
pakalpojumu piedāvājam apmēram mēnesi, un esam jau pārbūvējuši
desmit mašīnas. Šajā lauciņā nolēmām ienākt, jo Jelgavā ir ļoti
mazs piedāvājums – līdz šim to galvenokārt darīja kaktu kantori vai
pagrīdes meistari, pie kuriem rindā bija jāgaida gandrīz divus
mēnešus,» situāciju ieskicē autoservisa «Auto fans» veikala
vadītājs Juris Jaunciems. Viņš norāda, ka nereti servisā vēršas
klienti, kuri autogāzes iekārtas bija uzstādījuši citur, bet nu
jānovērš defekti. «Iemesli, kāpēc automašīna pēc pārbūves neiet,
var būt dažādi – uzlikta slikta iekārta, bijis nekvalitatīvs
darbs,» lēš J.Jaunciems.

Ar līdzīgām situācijām saskāries arī serviss «Goldengaz». Kā
stāsta uzņēmuma īpašnieks Jurijs Strižaks, visbiežāk nākas labot
poļu un lietuviešu ražotās iekārtas. «Nesen atbrauca pie manis
klients un sūdzējās par servisu, kurā bija uzstādījis gāzes
iekārtu. Viņam mašīna knapi kustas, bet meistars pateicis, ka nevar
paņemt uz remontu, kaut gan joprojām darbojas garantija. Es jau,
protams, varēju remontēt, bet tad tas būtu par maksu,» tā viņš,
spriežot, ka tagad daudzi, vēloties vairāk nopelnīt, priekšroku dod
jauniem klientiem, kam gāzes iekārta jāuzstāda, nevis remontiem un
apkopei. Līdz ar to «ieslēdzas» konveijera režīms un par kvalitāti
tiek piemirsts.

Servisos saka: uzlikt gāzes iekārtu principā var jebkurai
automašīnai, neatkarīgi, kur tā ražota. Tomēr «Autogāze24» meistars
Ritvars Vēvers uzsver, ka svarīgākais nosacījums ir, lai mašīna
būtu ļoti labā tehniskā stāvoklī.

Galvenais iemesls, kāpēc izvēlas pāriet no benzīna uz gāzi, ir
ekonomija: gāze ir apmēram uz pusi lētāka nekā benzīns – vidējā
benzīna cena (E95) ir 0,96 lati, bet gāzes – 0,44 lati. «Gāzes
iekārta atmaksājas jau pēc nobrauktiem 20 000 kilometru,»
piebilst «Auto fana» pārstāvis. Savukārt «Goldengaz» papildina:
ietaupījums esot lielāks nekā 50 procenti, jo, piemēram,
automašīnai ar 4 – 5 kubikcentimetru dzinēju, lai nobrauktu 100
kilometrus, benzīns jāielej apmēram par 25 latiem, bet gāze
izmaksās līdz desmit latiem.

Interesi par autogāzi izrāda ne tikai privātpersonas, bet arī
uzņēmumi. Piemēram, servisā «Goldengaz» pārbūvētas piecas ceļu
būves uzņēmumam «Igate» piederošas vieglās automašīnas. Cena par
vienas vidējas automašīnas pārbūvi svārstās no 280 latiem plus PVN
(tas ir, 340 lati) līdz 470 latiem, ja nepieciešama papildu
eļļošanas sistēma.

Tomēr, lai gan gāze ir lētāka, daļu autovadītāju attur dzirdētie
«neveiksmes stāsti», piemēram, par gāzes noplūdēm un sliktu smaku.
Tas jo īpaši uztrauc ģimenes cilvēkus ar maziem bērniem. «Tas ir
mīts, kas saglabājies no tiem laikiem, kad tika izmantotas vecās
paaudzes gāzes iekārtas. Tehnoloģijas ir ļoti attīstījušās – tagad
gāzes padeve notiek elektroniski, un tas ir daudz precīzāk,
ekonomiskāk un drošāk,» skaidro J.Jaunciems.

Šobrīd Jelgavas servisos pārbūvētas ir tikai benzīna
automašīnas, bet, iespējams, jau drīzumā gāzes iekārtu varēs uzlikt
arī dīzeļiem. Kā lēš J.Strižaks, šajā gadījumā ietaupījums varētu
būt ap 20 procentiem, bet vienlaikus līdz 30 procentiem
palielināsies automašīnas jauda jeb zirgspēki. Viņaprāt, tas ir
izdevīgi komerctransportam – autobusiem, kravas mašīnām,
furgoniem.

To, ka Jelgavā pieaug interese par autogāzi, apliecina arī
autogāzes tirgotāji – pārdošanas apjomi pēdējos mēnešos
palielinājušies par pieciem septiņiem procentiem – un CSDD
statistikas dati: šogad Jelgavā mēnesī ar gāzi reģistrēti un
pārreģistrēti vidēji 65 automobiļi.

Nolemjot pārbūvēt automašīnu, būtiski pārliecināties, ka
meistars ir sertificēts un pakalpojumam ir garantijas laiks. Un
jāatceras, ka, pārbūvējot automašīnu, tā jāpārreģistrē arī
CSDD.

Foto: Ivars Veiliņš