Šīs nedēļas sākumā Kastaņu ielā pie veikala «Elvi» tika demontēts telekomunikāciju uzņēmumam «Lattelecom» piederošais taksofons. Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka gan Jelgavā, gan citās Latvijas pilsētās tiek demontēti nerentablie taksofoni – līdz ar to gada beigās Jelgavā līdzšinējo 47 telefonbūdiņu vietā paliks vien apmēram divdesmit.
Ilze Knusle-Jankevica
Ja vēl pirms gadiem desmit taksofons varbūt bija vienīgā iespēja cilvēkam piezvanīt, tagad teju katram ir mobilais telefons un šāda veida pakalpojumi vairs nav pieprasīti. «Lattelecom» Regulēšanas lietu nodaļas direktors Aivars Kreilis norāda, ka taksofoni šobrīd ir liela greznība un dārgi izmaksā. «Vidēji viena taksofona uzturēšana uzņēmumam gadā izmaksā ap 550 latiem, taču ieņēmumi no tiem nereti nepārsniedz pat 100 latus gadā,» piebilst A.Kreilis.
Uzņēmuma pārstāvis skaidro, ka taksofonu uzturēšana ir daļa no universālā pakalpojuma saistībām, kuras «Lattelecom» pilda pēc Regulatora lēmuma. Pildot universālā pakalpojuma saistības, kopš 2003. gada zaudējumu kopējais apjoms pārsniedz 10 miljonus latu, kas ir būtisks apgrūtinājums uzņēmumam. Piemēram, pagājušajā gadā kopējais zaudējumu apjoms, ko nesa taksofonu uzturēšana, nedaudz pārsniedza 960 tūkstošus latu.
Tā kā saistības, kas uzņēmumam jāpilda, tomēr ļauj samazināt un demontēt nerentablos taksofonus – tādus, kuru uzturēšanas izmaksas pārsniedz ieņēmumus vairāk kā par 20 procentiem -, «Lattelecom» to arī dara, iepriekš par to informējot pašvaldību. «Jelgavā kopumā ir 47 taksofoni, taču minētajam kritērijam atbilst vairāk nekā puse taksofonu, par kuru paredzamo noņemšanu esam informējuši arī pašvaldību. Pēc šī brīža prognozēm Jelgavā līdz gada beigām plānots atstāt apmēram 20 taksofonus,» norāda A.Kreilis.
Foto: JV