Tiesu administrācija plāno iegādāties rindu regulatorus Latvijas tiesu un tiesu Zemesgrāmatu nodaļu vajadzībām. Mūsu pilsētā nepieciešamību pēc šādas sistēmas izteikusi tikai Jelgavas tiesa.
Ilze Knusle-Jankevica
«Mums vidēji dienā ir 80 – 85 apmeklētāji, kas nav saistīti ar aktuālajiem tiesu procesiem un iztiesāšanu. Tie ir cilvēki, kas vēlas iesniegt pieteikumus, saņemt kādu izziņu, dokumentus, izpildrakstus – var teikt, ka tas ir birokrātiskais darbs, ko veic tiesas kanceleja,» situāciju raksturo Jelgavas tiesas priekšsēdētājs Alberts Kokins. Lai gan tāpat nemitīgi tiekot domāts, kā regulēt apmeklētāju rindas, elektroniskā sistēma ieviestu lielāku kārtību un nodrošinātu, ka klientu apkalpošana norit raitāk.
A.Kokins stāsta, ka apmeklētājus pieņem trīs kabinetos un tas situāciju krietni sarežģī, jo cilvēks jau nezina, kurā kabinetā jāvēršas ar savu vajadzību. «Ja darbinieks strādā ar klientu, bet ik pa laikam kabinetā ienāk vēl kāds, darbs tiek traucēts. Rindu regulēšanas sistēma nepārprotami norādīs, kurā kabinetā cilvēkam jāvēršas, līdz ar to darbs ritēs raitāk,» uzskata tiesas priekšsēdētājs.
Tiesu administrācijas pārstāve Līva Rancāne skaidro, ka tiesas un Zemesgrāmatu nodaļas paredzēts aprīkot ar rindu sistēmām, kādas jau darbojas bankās, pasta nodaļās un citās iestādēs. «Pakalpojumi, ko tiesa piedāvā, būs izvietoti uz iekārtas uzdevumu pults, savukārt apmeklētājs, nospiežot uzdevumam atbilstošu pogu, saņems biļeti ar numuru un, sagaidot savu kārtu, dosies pie tiesas darbinieka, kurš viņu apkalpos,» tā viņa, norādot: ierobežoto finanšu dēļ maz ticams, ka visas tiesas, kas iesniegušas pieprasījumu par rindu regulatora uzstādīšanu, tiks ar to aprīkotas.