Darbiem Čakstes bulvārī un Pasta salā var sekot līdzi tiešraidē internetā – to piedāvā būvdarbu veicējs SIA «Tilts» savā mājas lapā www.tilts.lv. Vienlaikus jelgavnieki aicināti ne tikai sekot līdzi gājēju tilta tapšanai, bet arī iesaistīties diskusijā par tilta nosaukumu.
Ilze Knusle-Jankevica
Darbiem Čakstes bulvārī un Pasta salā var sekot līdzi tiešraidē internetā – to piedāvā būvdarbu veicējs SIA «Tilts» savā mājas lapā www.tilts.lv . Vienlaikus jelgavnieki aicināti ne tikai sekot līdzi gājēju tilta tapšanai, bet arī iesaistīties diskusijā par tilta nosaukumu.
Uzņēmuma mājas lapas sadaļā «webcam» iespējams tiešraidē sekot līdzi tam, kā norit darbi Čakstes bulvārī un Pasta salā, kur tiek būvēts gājēju tilts pār Driksas upi. Atbildīgais būvdarbu vadītājs Artjoms Gridņevs stāsta, ka Jelgavas objektā pavisam ir izvietotas septiņas kameras, bet tikai viena pieslēgta internetam – tā, kura ļauj sekot līdzi gājēju tilta tapšanas procesam. «Prakse izvietot objektos kameras mums ir jau kopš 2006. gada, kad tiešraidē ļāvām sekot līdzi Dienvidu tilta būvniecībai. Kameras objektos uzstādām trīs iemeslu dēļ. Pirmkārt, tas ļauj parādīt, ka strādājam atklāti, un to augstu vērtē gan pasūtītāji, gan būvuzraugi. Otrkārt, aktualizējot drošības jautājumus, varam iegūt informāciju no pirmās darba dienas, jo visi ieraksti tiek saglabāti uz mūsu serveriem. Treškārt, mūsu kompānija veido filmas par savu vēsturi un nozīmīgākajiem, interesantākajiem objektiem – tajās tiek izmantoti videomateriāli, kas uzfilmēti būvlaukumā un atspoguļo visu objekta tapšanas gaitu,» tā viņš.
Šo uzņēmuma iniciatīvu atzinīgi vērtē un darbu gaitai internetā līdzi seko arī pašvaldības aģentūras «Pilsētsaimniecība» direktors Andrejs Baļčūns. Viņš norāda, ka tas ir ļoti ērti, jo var uzraudzīt objektu gan darbadienu vakaros, gan atrodoties ārpus Jelgavas.
«Pilsētsaimniecības» direktors norāda, ka ir būtiski, lai jau laikus, vēl būvniecības procesā, tilts tiktu pie nosaukuma, kas ieietos un vēlāk nerastos pārpratumi, par kuru tiltu tiek runāts. «Projektā topošais tilts nosaukts par Pasta salas gājēju tiltu, bet arī mazais tiltiņš pār kanālu, kas savieno Driksu un Lielupi, tiek saukts par Pasta salas tiltu. Tad kādu brīdi mēs to dēvējām par Čakstes tiltu, tomēr nu esam nolēmuši, ka šajā procesā jāiesaistās visiem pilsētas iedzīvotājiem,» tā A.Baļčūns. Viņš norāda, ka, ņemot vērā ieceri pie tilta izveidot skulptūru – simbolisku klīstošā studenta tēlu –, arī tā nosaukumu, iespējams, varētu saistīt ar tēmu «Jelgava – studentu pilsēta». Ikviens idejas par to, kā varētu saukt jauno tiltu, aicināts iesūtīt pa e-pastu: pilsetsaimnieciba@pilsetsaimnieciba.jelgava.lv.
Jāatgādina, ka Čakstes bulvāra un Driksas krastmalas sakārtošanas laikā līdztekus citiem darbiem tiks rekonstruēta ielas brauktuve un ietves, gar malām izbūvētas autostāvvietas, izveidota promenāde ar veloceliņu gar upi un gājēju atpūtas zona. No jauna tiks izbūvēts gājēju tilts pār Driksu uz Pasta salu un pontona tilts zem Driksas upes tilta, savukārt tilts uz Pasta salu pāri kanālam tiks rekonstruēts.
Konkursā par Čakstes bulvāra rekonstrukciju uzvarēja SIA «Tilts», un saskaņā ar noslēgto līgumu darbi izmaksās 6 198 133,90 latus. A.Gridņevs norāda, ka kopumā šis objekts ir diezgan liels un ietver 11 būves un trīs tiltus. Pēc viņa aplēsēm, šobrīd ir paveikti apmēram 40 procenti no visa darba apjoma – tiesa, diezgan daudz ir tā saukto neredzamo darbu zem zemes, rakšanas darbi, upes bagarēšana. Šomēnes uzņēmums gaida no ražotāja gājēju tilta konstrukcijas, lai jau drīzumā sāktu to montēt. Tilta tērauda daļa būšot gatava aprīlī, bet ekspluatācijā to plānots nodot septembrī. «Šis objekts ir ļoti interesants, un domāju, ka upes mala un sala būs skaistākā vieta Jelgavā,» tā SIA «Tilts» pārstāvis.
Foto: ekrānšāviņš