Jelgavā tirdzniecības centros «Vivo centrs» un «Valdeka» līdz 26. septembrim no pulksten 12 līdz 20 katru dienu norit akcija, kuras laikā īpaši izvietotos kosmētikas savākšanas un apmaiņas stendos iedzīvotāji var nogādāt izlietotās kosmētikas iepakojumus, par to saņemot dāvanu. Savākto kosmētiku izmantos īslaicīgās mākslas instalācijās un vēlāk nodos otrreizējai pārstrādei. Akcijā Jelgavā piedalījušies jau vairāk nekā 1500 cilvēki.
Ritma Gaidamoviča
Akcija vienlaicīgi Latvijā, Igaunijā un Lietuvā sākās pagājušajā nedēļā, un tajā trīs dienu laikā kopumā piedalījušies vairāk nekā 45 tūkstoši cilvēku, Latvijā vien vairāk nekā 20 tūkstoši.
«Oriflame» projektu menedžere Inese Salmiņa informē, ka Jelgavā kopš akcijas sākšanās izlietoto kosmētiku nodevuši vairāk nekā 1500 cilvēki. «Populārākās preces, ko nes uz apmaiņu, ir tukšas krēma bundžiņas, skropstu tušas un izlietotas vai vecas nagulakas,» stāsta I.Salmiņa.
Portāls http://www.jelgavasvestnesis.lv/ jau rakstīja, ka akcijas laikā ikviens iedzīvotājs uz speciāli izveidotajiem punktiem aicināts nest izlietotus kosmētikas iepakojumus, vecas nagu lakas, lūpu krāsas un citas lietas. Tiek pieņemta arī neizlietota kosmētika, kas pašam vairs nav nepieciešama.
Nododot mantas, cilvēki var izvēlēties kādu no piedāvātajām dāvanām. «Cilvēkiem piedāvājam vairākus variantus, un viņš pats varēs izvēlēties, ko saņemt balvā. Balvās – «Oriflame» kosmētika – skropstu tuša, roku krēms, vīriešu dezodorants vai arī kupons par trim latiem, kas vēlāk ļaus no mājas lapas vai pie konsultanta iegādāties preci par šādu summu, un pēdējā izvēle – spēles biļete, kas ļaus loterijā vinnēt 50 latus,» skaidro projektu vadītāja. Iepriekšējā nedēļā topa dāvana bijusi skropstu tuša.
Savāktie iepakojumi vēlāk tiks izmantoti mākslas instalāciju veidošanā, daļa nogādāti Latvijas mākslas skolās, bet atlikusī daļa otrreizējai pārstrādei.
Akcija uzsākta kampaņas «Pārvērt kosmētiku naudā!» gaitā. Sabiedrība ir aicināta ne vien nodot lietotās kosmētikas iepakojumus un saņemt to vietā jaunu kosmētiku, bet arī uzzināt par to, kā kosmētiku iespējams pārvērst reālos papildu ienākumos. Ar šo simbolisko notikumu akcijas rīkotāji «Oriflame» iedrošina esošo ekonomisko situāciju izmantot savā labā, piedāvājot reālas biznesa iespējas.
Organizatori jau šobrīd pārsteigti par lielo atsaucību un atzīst, ka noteikti tiks pārsniegtas prognozes savākt vismaz divas tonnas izlietotās kosmētikas iepakojumu.