16 °C, 1.1 m/s, 94.3 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāTurpmāk visi 112 izsaukumi ies caur Jelgavu
Turpmāk visi 112 izsaukumi ies caur Jelgavu
01/12/2010

Šodien svinīgi tika atklāts modernizētais Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) Zemgales reģionālais sakaru punkts, kas atrodas Jelgavas daļas telpās Dobeles ielā 16. Turpmāk visi 112 zvani tiks uzklausīti, apkopoti, analizēti Jelgavā, un tieši no šejienes tiks koordinēts ugunsdzēsēju darbs sešās pilsētās – Jelgavā, Dobelē, Tukumā, Bauskā, Jēkabpilī un Aizkrauklē – un to apkārtnē.

Ilze Knusle-Jankevica

Šodien svinīgi tika atklāts modernizētais Valsts
ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) Zemgales reģionālais
sakaru punkts, kas atrodas Jelgavas daļas telpās Dobeles ielā 16.
Turpmāk visi 112 zvani tiks uzklausīti, apkopoti, analizēti
Jelgavā, un tieši no šejienes tiks koordinēts ugunsdzēsēju darbs
sešās pilsētās – Jelgavā, Dobelē, Tukumā, Bauskā, Jēkabpilī un
Aizkrauklē – un to apkārtnē.

 
Sarkano lentīti pārgrieza iekšlietu ministre Linda Mūrniece un VUGD
Zemgales reģiona brigādes komandieris Ints Sēlis. «112 ir numurs,
ko zina visi – cilvēks varbūt neatceras no galvas sava mobilā
tālruņa numuru, bet šo viņš zina un lieto, kad notikusi nelaime, ja
ir apjucis. Un tieši dispečeru darbs ir pamatā tam, kā cilvēki
uztver mūsu dienestus, jo tieši dispečeri uzklausa cilvēku zvanus,
ievāc un apkopo informāciju, koordinē palīdzības sniegšanu, varbūt
pāradresē zvanu citam operatīvajam dienestam,» tā ministre. VUGD
priekšnieks Ainars Pencis piebilda, ka zvanu pieņemšana ir viena no
atbildīgākajām VUGD funkcijām, jo no dispečeru darba ir atkarīga
arī pati operācija – dispečeris pieņem lēmumu, kam nodot izsaukumu,
cik tehnikas vienības sūtīt uz notikuma vietu un tamlīdzīgi.
 

  
VUGD Zemgales reģiona brigādes komandieris Ints Sēlis stāsta, ka
sakaru punkta modernizācija ļaus atvieglot darbu, jo no vienas
vietas ir vienkāršāk vadīt darbus un kontrolēt to izpildi. «Turpmāk
ikviens zvans, kas attiecas uz VUGD Zemgales reģiona brigādi,
nonāks Jelgavā. Dispečera uzdevums ir iegūt maksimāli daudz
informācijas un pēc iespējas precīzāku notikuma vietas adresi, tad
sazināties ar attiecīgo daļu, kura pildīs uzdevumu, nozīmēt
tehniku, kura dosies uz izsaukumu,» stāsta I.Sēlis. Viņš skaidro,
ka dispečeriem ir pieejama datu bāze, kurā redzama visu reģiona
brigāžu, daļu un posteņu rīcībā esošais inventārs un tā aprite,
piemēram, cik un kuras mašīnas konkrētajā brīdī ir uzdevumā un cik
ir uz vietas.

VUGD Zemgales reģiona brigādes Jelgavas daļas komandieris Artūrs
Hroļenko norāda, ka jaunais sakaru punkts aprīkots ar modernu
programmatūru, kas arī būtiski atvieglo dispečeru darbu. Piemēram,
izveidots adrešu meklētājs, kurš adresi meklē jau pēc trīs
simboliem, un tas meklēšanas procesu padara daudz ātrāku. Tāpat uz
kartes tiks parādīta notikuma vietai tuvākā VUGD daļa, kura tur
varētu nokļūt visātrāk.

Līdz ar sakaru punkta modernizēšanu, samazinājies arī dispečeru
skaits, jo vairs nav jānodrošina diennakts dežūras katrā daļā –
līdzšinējo 24 dispečeru vietā turpmāk strādās 14. I.Sēlis piebilst,
ka tikai daži no esošajiem darbiniekiem piekrita turpmāk braukt uz
darbu Jelgavā, tāpēc darbā pieņemti septiņi jauni darbinieki. Darba
dienās diennaktī VUGD Zemgales reģiona brigādes dispečeri saņem
aptuveni tūkstoti zvanu, bet brīvdienās – ap 2000 zvanu.
  

 

Jāpiebilst, ka ar sakaru punkta izveidi
modernizācija vēl nav pabeigta. Divu mēnešu laikā plānots arī visas
Zemgales reģiona daļas aprīkot ar atbilstošu aparatūru, lai
dispečeri uzdevumus varētu izsūtīt automātiski. Līdz tam uzdevumi
tiks nodoti telefoniski vai pa rāciju.

 

VUGD Zemgales reģiona sakaru punkts ir
viens no pieciem sakaru punktiem, kas apkalpo 112 zvanus. Agrāk to
darīja katra rajona VUGD daļa (pirms teritoriālās reformas Latvijā
bija 26 administratīvie rajoni), un tas prasīja daudz vairāk
cilvēkresursu, tehnoloģiju. Nu VUGD rīcībā ir vienota informācijas
sistēma, kas ļauj nodrošināt 112 zvanu nepārtrauktību un
rezervēšanu.

 

Jāatgādina, ka ugunsdzēsējus arī turpmāk
var izsaukt pa tālruni 112 vai 01 (no fiksētā telefona).

Foto: Ivars Veiliņš