16.3 °C, 3.2 m/s, 91 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāUzlabo gājēju drošību un Mātera ielā uzstāda ātrumvaļņus
Uzlabo gājēju drošību un Mātera ielā uzstāda ātrumvaļņus
27/07/2011

Pašvaldības aģentūra «Pilsētsaimniecība» meklē veidus, kā pievērst neuzmanīgo un pārgalvīgo autovadītāju uzmanību krustojumiem ar gājēju pārejām vietās, kur notiek ceļu remontdarbi un luksofors satiksmi neregulē. Šobrīd aktuālākais ir Raiņa un Mātera ielas krustojums – tajā pie gājēju pārejām uzstāda pagaidu ātrumvaļņus jeb gulošos policistus, tāpat paredzēti ātruma ierobežojumi līdz 30 km/h.

Ilze Knusle-Jankevica

Pašvaldības aģentūra «Pilsētsaimniecība» meklē veidus,
kā pievērst neuzmanīgo un pārgalvīgo autovadītāju uzmanību
krustojumiem ar gājēju pārejām vietās, kur notiek ceļu remontdarbi
un luksofors satiksmi neregulē. Šobrīd aktuālākais ir Raiņa un
Mātera ielas krustojums – tajā pie gājēju pārejām uzstāda pagaidu
ātrumvaļņus jeb gulošos policistus, tāpat paredzēti ātruma
ierobežojumi līdz 30 km/h.

Pašvaldības aģentūras «Pilsētsaimniecība» direktors Andrejs
Baļčūns norāda, ka par satiksmes plūsmas organizēšanu un drošību
tiek domāts, uzsākot jebkurus ielu remontdarbus, tomēr ir
autovadītāji, kas neņem vērā ceļa zīmes un kuru uzmanības
pievēršanai jāveic papildu pasākumi, kas prasa arī liekus finanšu
resursus un laiku. «Ja tā ir remontdarbu zona, autovadītājiem ir
jārēķinās ar ātruma ierobežojumiem. Raiņa un Mātera ielas
krustojumā darbojas luksofors – deg mirgojošais dzeltenais signāls,
kas norāda, ka jābūt uzmanīgam, jo tuvumā ir neregulējama gājēju
pāreja un var izveidoties neparedzēta situācija, turklāt par pašu
pāreju informē atbilstoša ceļa zīme ar atstarojošām malām, kas to
padara pamanāmāku,» stāsta A.Baļčūns, uzsverot, ka izdarīts
praktiski viss, lai autovadītājiem paziņotu, ka tuvumā ir gājēju
pāreja. Atbildot uz portāla www.jelgavasvestnesis.lv lasītāja
jautājumu, kāpēc nevar vienkārši pieslēgt luksoforu,
«Pilsētsaimniecības» direktors norāda, ka luksofors šajā situācijā
tikai kavētu satiksmi un neļautu nodrošināt netraucētu plūsmu.
«Būtu vieni vienīgi korķi,» tā viņš, uzsverot – ņemot vērā, ka pa
Raiņa ielu satiksme nenotiek, luksofors tikai kavētu satiksmi.

Remontdarbu dēļ līdzīga situācija izveidojusies arī citos
krustojumos. Sudrabu Edžus un Pasta ielas krustojumā satiksmi
regulējošais luksofors ir atslēgts un kā galvenais ceļš norādīts
Sudrabu Edžus iela. «Arī šajā krustojumā esam izdarījuši visu, lai
piebremzētu satiksmi un pievērstu autovadītāju uzmanību. Pasta ielā
ir samazināts braukšanas joslu skaits un krustojumā uzstādīta zīme
«Dodiet ceļu»,» stāsta A.Baļčūns, piebilstot, ka līdzīgi pasākumi
veikti arī Brīvības bulvāra un Garozas ielas krustojumā, kur kā
galvenais ceļš noteiktas Brīvības bulvāris. Tāpēc īpaši aicināti
uzmanīties ir autovadītāji, kas no Garozas ielas griežas pa
kreisi.

A.Baļčūns norāda, ka nu jau situācija sāk kļūt absurda, jo no
pašvaldības sāk prasīt atbildību pat par satiksmes dalībnieku
rīcību, kaut gan primāri autovadītājam būtu jāievēro satiksmes
noteikumi, kā arī jārēķinās, ka remontdarbu dēļ daudzviet pilsētā
ir satiksmes un ātruma ierobežojumi. ««Pilsētsaimniecība» dara
visu, lai pievērstu autovadītāju uzmanību bīstamajām vietām, bet
pārējais jau ir atkarīgs no katra vadītāja braukšanas kultūras,» tā
viņš.

Foto: Ivars Veiliņš