Irina vēlas zināt, vai paredzēti kādi uzlabojumi, risinot Mītavas tilta drošības jautājumus, un gūt skaidrojumu situācijai. «Manuprāt, horizontālo margu attālums ir ārkārtīgi nedrošs maziem bērniem. Kad mēs staigājām pa tiltu, biju lieciniece, ka uz tilta paslīdēja un pakrita bērns – apmēram septiņus astoņus gadus vecs –, tātad pats klājums ir slidens. Bet ko darīt, ja paslīd tuvāk margām? Es saprotu, ka bērni ir jāpieskata, bet tomēr uzskatu, ka, lai izvairītos no negadījumiem, nepieciešami papildu drošības pasākumi,» uzskata Irina. Viņai piekrīt vēl virkne citu jelgavnieku, kuri arī «Jelgavas Vēstnesim» norāda uz nepieciešamību pārdomāt drošību uz tilta – viņuprāt, ne tikai sprauga starp margām, bet arī starp margām un tilta klājumu ir «tik liela, ka caur to var iekrist upē vai nokrist uz betona konstrukcijām ne tikai bērni, bet arī slaidāki pieauguši cilvēki». Iedzīvotāji, lai gan jauno tiltu vērtē kā pievilcīgu vides objektu, vēlas noskaidrot, kas drošības nolūkos tur tiks darīts.
Realizējot būvobjektu «Jāņa Čakstes bulvāra Jelgavā 1. kārtas rekonstrukcija», saskaņā ar vides pieejamības speciālista rekomendācijām tika pieņemts lēmums, ka tilta klāja abās pusēs jāuzliek latas, kas samazinātu spraugu starp klāju un margu aizpildījuma horizontālajiem stieņiem, informē pašvaldības iestādes «Pilsētsaimniecība» vecākā projektu vadītāja Daina Done, piebilstot, ka būvprojekta autoriem – SIA «Ivara Šļivkas birojs» – tika uzdots sniegt risinājumu attāluma starp klāju un horizontālajiem stieņiem samazināšanai.
«Izskatīti tika vairāki iespējamie varianti, taču par vizuāli iederīgāko un arī finansiāli izdevīgāko tika atzīts risinājums, kas paredz papildu horizontāla stieņa izbūvi tilta margu konstrukcijas lejasdaļas abās pusēs. Tādējādi tiks samazināts atstatums starp klāju un tilta margām, turklāt papildu stienis vizuāli būs askētisks un veiksmīgi iekļausies Mītavas tilta kopējā konstrukcijā,» skaidro D.Done.
Aprīļa sākumā jau noslēgts līgums ar Mītavas tilta būvniekiem – SIA «Tilts» – par papildu stieņa izbūvi tilta margu konstrukcijā. Darbu plānotās izmaksas ir 6300 lati plus PVN.
«Saskaņā ar līgumu būvniekiem darbs jāuzsāk trīs nedēļu laikā, savukārt papildu stieņa izbūve varētu prasīt vēl divas trīs nedēļas,» norāda «Pilsētsaimniecības» vecākā projektu vadītāja.
Jāpiebilst, ka darbus plānots pabeigt maija pirmajā pusē – darbu izpildes termiņš līgumā noteikts 10. maijs.
Foto Ivars Veiliņš