Jelgavas Izglītības pārvalde veikusi pilsētas skolu audzēkņu vecāku anketēšanu. Apkopojot 760 anketu rezultātus, atklājies, ka vispozitīvāk vecāki mūsu skolās novērtē izglītības kvalitāti, nodrošinājumu ar mācību līdzekļiem un interešu izglītības piedāvājumu. Savukārt trešdaļa vecāku tikai kā apmierinošu vērtē ēdināšanu skolās, kā arī izklaidējošu pasākumu pieejamību bērniem. Iegūtos datus analizē ne tikai pilsētas līmenī, bet arī katrā skolā atsevišķi, lai, ņemot vērā vecāku viedokli, uzlabotu vidi izglītības iestādēs.
Jelgavas Izglītības pārvalde veikusi pilsētas skolu audzēkņu vecāku anketēšanu. Apkopojot 760 anketu rezultātus, atklājies, ka vispozitīvāk vecāki mūsu skolās novērtē izglītības kvalitāti, nodrošinājumu ar mācību līdzekļiem un interešu izglītības piedāvājumu. Savukārt trešdaļa vecāku tikai kā apmierinošu vērtē ēdināšanu skolās, kā arī izklaidējošu pasākumu pieejamību bērniem. Iegūtos datus analizē ne tikai pilsētas līmenī, bet arī katrā skolā atsevišķi, lai, ņemot vērā vecāku viedokli, uzlabotu vidi izglītības iestādēs. Ludmila Gineite, 2. pamatskolas direktore:
«Mūsu skolā tā jau ir prakse – ja vēlamies pieņemt kādu skolai būtisku lēmumu, noteikti aptaujājam vecākus. Tāpēc vecāki jau pie šādas kārtības pieraduši un ir ļoti atsaucīgi – parasti mēs saņemam atpakaļ 90 procentus no izsniegtajām anketām. Piemēram, nesen papildus Izglītības pārvaldes veiktajai aptaujai īstenojām arī savu, kurā jautājām vecākiem, vai viņi ir apmierināti ar skolēnu mājas darbu apjomu, kā vērtē drošību skolā u.c. Jāatzīst, ka šāda regulāra komunikācija ar vecākiem ļauj mums izvairīties no savstarpējas nesaprašanās. Protams, laiku pa laikam ir izņēmuma gadījumi, kad, piemēram, kādu vecāku nav apmierinājusi konkrēta situācija, taču, izrunājot to, kļūst skaidrs, ka pārpratums radies, jo uzklausīta tikai viena puse – bērns, bet iesaistītā pedagoga viedoklis tā arī palicis neizzināts. Tieši tāpēc mēs vienmēr uzsveram nepieciešamību katru situāciju individuāli pārrunāt vecākiem pieņemamā laikā, un tas darbojas. To mēs lasām arī savās anketās, kad vecāki saka mums paldies par profesionālu un operatīvu rīcību jebkura jautājuma risināšanā.
Tajā pašā laikā vecāki ļoti atsaucīgi mums dara zināmus arī savus priekšlikumus. Piemēram, šoreiz kāda mamma uzskatīja, ka joprojām nepietiekami bērni tiek iepazīstināti ar nākotnes profesijām, apmeklējot dažādus uzņēmumus. Tas neapšaubāmi ir ļoti svarīgs uzdevums, un gadu no gada mēs cenšamies savus audzēkņus arvien vairāk iepazīstināt ar dažādām profesijām uz vietas uzņēmumos. Taču ir arī otra puse – šā brīža ekonomiskajā situācijā nereti uzņēmumiem ir gana daudz savu problēmu un uzņemt skolēnu ekskursijas ne visi vēlas. Un tad jau ir pedagogu darbs rast kopīgu valodu ar dažādu jomu uzņēmumiem, lai mūsu bērniem būtu tā iespēja.
Skatoties uz pilsētas anketēšanas rezultātiem, jāatzīst, ka mūsu skolā tāpat vecāki ļoti augstu novērtēja izglītības kvalitāti un tehnisko bāzi, savukārt jomās, kur citās skolās varbūt vērtējums bija zemāks – ēdināšana un izklaides pasākumi -, mums tas atšķīrās. Pie mums ēdināšana nav tik liela problēma, lai trešdaļa vecāku to vērtētu tikai kā apmierinošu. Tāpat arī bērnu atpūtas iespējas viņi vērtē kā augstas.»