Agita Lundberga, Jelgavas 4. pamatskolas direktore:
«Mēs ļoti augstu vērtējam vecāku viedokli, jo tas neapšaubāmi ir skats no malas, kas dažkārt ļauj izvērtēt lietas, kuras varbūt ikdienas rutīnā mums pašiem paslīd garām. Ja šādā veidā izdodas rast kopīgu valodu, uzklausot vecākus, pedagogus un skolēnus, tad sasniegt mērķi – labāku skolas vidi – noteikti ir daudz vieglāk.
Jāatzīst, ka mūsu skolā veikta ne tikai kopējā pilsētas anketēšana, bet mēs arī paši regulāri aptaujājam vecākus, lai izzinātu viņu viedokli. Un vecāku atsaucība ir liela – pilsētas anketēšanā mūsu skolā tika izdalīta 141 anketa, aizpildītas mēs saņēmām 113; savukārt skolas anketēšanā izdalījām 195 anketas, aizpildītas saņēmām 173 – manuprāt, tas liecina, ka vecākiem ir interese par skolā notiekošo. To vēl vairāk apstiprina fakts, ka vecāki ne tikai atbild uz tajās uzdotajiem jautājumiem, bet nav skopi arī savos komentāros – atsevišķām anketām komentāri bija rakstīti pat uz A4 lapām. Tieši šos komentārus analizējot, mēs gūstam vislielāko priekšstatu par vecāku vēlmēm.
Pilsētas skolu kopējā anketēšanā parādījās, ka vispozitīvāk skolās vecāki novērtē izglītības kvalitāti, kas patiesi ir patīkami. Taču arī te viņiem bija zināmi komentāri, kas ļauj mums izdarīt secinājumus. Piemēram, vecāki nav īsti apmierināti ar to, ka vērtējums ballēs tiek likts pārāk reti. Jā, tā nu tas ir, ka biežāk mazāko klašu bērniem atzīmju vietā ir vērtējums – ieskaitīts vai neieskaitīts, jo pamatprasību pārbaudē nav iespējams izteikt vērtējumu ar 9 vai 10 ballēm – šādu vērtējumu var saņemt tikai par ārpusstandarta zināšanām, kas ikdienas stundās varbūt netiek pieprasīts. Savukārt pārbaudes darbos jau šādi jautājumi ir iekļauti, tad arī vērtējuma skala ir līdz 10 ballēm. Mēs saprotam, ka vecākiem to uztvert nav viegli, it sevišķi, ja viņi paši savulaik skolā bija raduši par katru darbu saņemt atzīmi.
Tāpat bija ierosinājums ieviest atsevišķu iekšējās kārtības stundu – tas, protams, ir diskutējams jautājums, jo visbiežāk šie jautājumi jau sistemātiski tiek pārrunāti audzināšanas stundās.
Ja runājam par jautājumu, kur pozitīvais vērtējums bija viszemākais – ēdināšanu, tad jāteic, ka mēs savā skolā tam pievēršam ļoti lielu nozīmi. Mums jau ir izveidota atsevišķa darba grupa, kurā darbojas gan pedagogi, gan vecāki. Vecākiem bez brīdinājuma ir iespēja jebkurā dienā ierasties skolas ēdnīcā un nodegustēt tās dienas maltīti, kvalitāti novērtējot pēc trim ballēm. Jāteic, ka vecāki to ļoti labprāt arī izmanto. Tāpat mēs esam veikuši skolēnu aptauju, lai uzzinātu, kādus ēdienus viņi vēlētos izņemt no ēdienkartes un kādus likt to vietā. Te gan jāatzīst, ka bērni visbiežāk iesaka izņemt no ēdienkartes veselīgos produktus – salātus, vārītus kartupeļus un citus, aizstājot tos ar frī kartupeļiem, cīsiņiem… Tādēļ šajā jautājumā es ieteiktu vecākiem nepaļauties uz to, ko bērns par pusdienām skolā stāsta mājās, bet nākt un pārliecināties pašiem. Mums jau ir bijuši gadījumi, kad bērns mājās stāsta, cik negaršīgas bijušas pusdienas, bet, kad tētis bez brīdinājuma ierodas skolā tās nodegustēt, atzīst, ka ēdiens ir garšīgs.
Vēl kāda sāpīga tēma – zagšana skolā. Jā, ik palaikam šādi gadījumi ir un ar to cīnīties nav viegli. Pilnībā ir izslēgta iespēja, ka to varētu paveikt kāds no ielas ienācis, jo katrs skolas apmeklētājs tiek reģistrēts un pavadīts līdz nāciena mērķim. Ja šādi gadījumi notiek, vainīgais jāmeklē savā vidū… Šis jautājums noteikti prasa vēl rūpīgāku darbu no mūsu puses.
Neapšaubāmi, katrs no šiem anketas jautājumiem ir pamats diskusijai un labāka risinājuma meklējumiem, tāpēc mēs esam ļoti pateicīgi vecākiem, kas atvēlēja laiku un sniedza atbildes uz jautājumiem.»