Līdz mēneša beigām SIA «Jelgavas Autobusu parks» (JAP) saņems vēl desmit Jelgavā ražotos «Ambassador» tipa zemās grīdas autobusus. Pieci no tiem turpmāk apkalpos tālsatiksmes reisus, ļaujot arī pasažieriem ar īpašām vajadzībām un māmiņām ar bērnu ratiem nokļūt galamērķī. Uzņēmuma valdes loceklis Pēteris Salkazanovs uzsver, ka šādā veidā tiek nodrošināts papildu serviss pasažieriem, kā arī ietaupīts uz autobusu apkalpošanu, jo to nodrošina ražotājs – «Amo Plant».
Jānis Kovaļevskis
Jau nākamnedēļ jaunie autobusi, kuri aprīkoti ar gaisa kondicionēšanas iekārtu un pielāgoti personu ar īpašām vajadzībām pārvadāšanai, sāks kursēt uz, piemēram, Rīgu, Bausku, Dobeli. «Uz Rīgu esam plānojuši divus reisus no rīta un vienu vakarā. No 73 reisiem Rīgas virzienā šie būs vienīgie, kuros pasažieriem tiks nodrošināts šāds serviss, jo pārējie pārvadātāji vēl nav pielāgojušies jaunajām prasībām,» komentē P.Salkazanovs.
Savukārt Jelgavas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš uzsver, ka viens no galvenajiem ieguvumiem ir tas, ka jau šobrīd Jelgavā autobusi tiek gan ražoti, gan apkalpoti. «Tā ir ne tikai līdzekļu un laika ekonomija, bet arī papildu drošība un darba vietas. Ar savu piemēru esam pārliecinājuši arī citus Latvijas pasažieru pārvadātājus, kuri izvēlējušies «Ambassador» autobusus,» stāsta domes priekšsēdētājs.
JAP bija pirmais uzņēmums Latvijā, kurš 2010. gada septembrī pasažieru pārvadājumiem sāka izmantot Jelgavā ražotos «Ambassador» tipa autobusus, un šobrīd jau vairāk nekā puse no ekspluatācijā esošajiem 38 lielajiem autobusiem ir ražoti mūsu pilsētā. «Kopumā ar «Amo Plant» piedāvātajiem autobusiem un servisu esam apmierināti, tādēļ arī turpmāk tehniku labprāt nomāsim tieši no šī ražotāja. Divus gadu laikā, kopš braucam ar šiem autobusiem, esam pārliecinājušies, ka šī tehnika ir uzticama un ērta ekspluatācijā gan pasažieriem, gan pārvadātājiem,» stāsta P.Salkazanovs, piebilstot, ka jaunās tehnikas nomu (aptuveni 3000 eiro mēnesī) kompensējot izmaksu samazinājums uz apkalpošanas un remontu rēķina. «Strādājot ciešā sadarbībā ar ražotāju, divu gadu laikā esam konstatējuši atsevišķas sīkas nepilnības autobusu komplektācijas procesā, kuras saistītas ar mūsu klimatiskajiem apstākļiem. Piemēram, šobrīd ražotajiem autobusiem apkures sistēma ir daudz precīzāk noregulēta nekā pirmajiem eksemplāriem. Autobusus plānojam nomāt septiņus gadus, tādēļ mums īpaši svarīgas ir apkalpošanas izmaksas. Prakse apliecina, ka tās varētu būt ievērojami zemākas nekā tai tehnikai, kuru izmantojām līdz šim. «Amo Plant» šobrīd mums piedāvā konkurētspējīgas cenas gan tehnikas remontam, gan rezerves daļām, arī pārējie nosacījumi, kuri attiecas uz remonta termiņiem un nepieciešamības gadījumā arī autobusu atgriešanu, ir izdevīgi,» rezumē uzņēmuma vadītājs.
FOTO: Ivars Veiliņš