24.4 °C, 3.5 m/s, 70.5 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāVairāk nekā pusi JAP lielo autobusu apkalpo «Amo Plant»
Vairāk nekā pusi JAP lielo autobusu apkalpo «Amo Plant»
17/07/2012

Līdz mēneša beigām SIA «Jelgavas Autobusu parks» (JAP) saņems vēl desmit Jelgavā ražotos «Ambassador» tipa zemās grīdas autobusus. Pieci no tiem turpmāk apkalpos tālsatiksmes reisus, ļaujot arī pasažieriem ar īpašām vajadzībām un māmiņām ar bērnu ratiem nokļūt galamērķī. Uzņēmuma valdes loceklis Pēteris Salkazanovs uzsver, ka šādā veidā tiek nodrošināts papildu serviss pasažieriem, kā arī ietaupīts uz autobusu apkalpošanu, jo to nodrošina ražotājs – «Amo Plant».

Jānis Kovaļevskis

Līdz mēneša beigām SIA «Jelgavas Autobusu parks» (JAP)
saņems vēl desmit Jelgavā ražotos «Ambassador» tipa zemās grīdas
autobusus. Pieci no tiem turpmāk apkalpos tālsatiksmes reisus,
ļaujot arī pasažieriem ar īpašām vajadzībām un māmiņām ar bērnu
ratiem nokļūt galamērķī. Uzņēmuma valdes loceklis Pēteris
Salkazanovs uzsver, ka šādā veidā tiek nodrošināts papildu serviss
pasažieriem, kā arī ietaupīts uz autobusu apkalpošanu, jo to
nodrošina ražotājs – «Amo Plant».

Jau nākamnedēļ jaunie autobusi, kuri aprīkoti ar gaisa
kondicionēšanas iekārtu un pielāgoti personu ar īpašām vajadzībām
pārvadāšanai, sāks kursēt uz, piemēram, Rīgu, Bausku, Dobeli. «Uz
Rīgu esam plānojuši divus reisus no rīta un vienu vakarā. No 73
reisiem Rīgas virzienā šie būs vienīgie, kuros pasažieriem tiks
nodrošināts šāds serviss, jo pārējie pārvadātāji vēl nav
pielāgojušies jaunajām prasībām,» komentē P.Salkazanovs.

Savukārt Jelgavas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš uzsver, ka
viens no galvenajiem ieguvumiem ir tas, ka jau šobrīd Jelgavā
autobusi tiek gan ražoti, gan apkalpoti. «Tā ir ne tikai līdzekļu
un laika ekonomija, bet arī papildu drošība un darba vietas. Ar
savu piemēru esam pārliecinājuši arī citus Latvijas pasažieru
pārvadātājus, kuri izvēlējušies «Ambassador» autobusus,» stāsta
domes priekšsēdētājs.

JAP bija pirmais uzņēmums Latvijā, kurš 2010. gada septembrī
pasažieru pārvadājumiem sāka izmantot Jelgavā ražotos «Ambassador»
tipa autobusus, un šobrīd jau vairāk nekā puse no ekspluatācijā
esošajiem 38 lielajiem autobusiem ir ražoti mūsu pilsētā. «Kopumā
ar «Amo Plant» piedāvātajiem autobusiem un servisu esam
apmierināti, tādēļ arī turpmāk tehniku labprāt nomāsim tieši no šī
ražotāja. Divus gadu laikā, kopš braucam ar šiem autobusiem, esam
pārliecinājušies, ka šī tehnika ir uzticama un ērta ekspluatācijā
gan pasažieriem, gan pārvadātājiem,» stāsta P.Salkazanovs,
piebilstot, ka jaunās tehnikas nomu (aptuveni 3000 eiro mēnesī)
kompensējot izmaksu samazinājums uz apkalpošanas un remontu rēķina.
«Strādājot ciešā sadarbībā ar ražotāju, divu gadu laikā esam
konstatējuši atsevišķas sīkas nepilnības autobusu komplektācijas
procesā, kuras saistītas ar mūsu klimatiskajiem apstākļiem.
Piemēram, šobrīd ražotajiem autobusiem apkures sistēma ir daudz
precīzāk noregulēta nekā pirmajiem eksemplāriem. Autobusus plānojam
nomāt septiņus gadus, tādēļ mums īpaši svarīgas ir apkalpošanas
izmaksas. Prakse apliecina, ka tās varētu būt ievērojami zemākas
nekā tai tehnikai, kuru izmantojām līdz šim. «Amo Plant» šobrīd
mums piedāvā konkurētspējīgas cenas gan tehnikas remontam, gan
rezerves daļām, arī pārējie nosacījumi, kuri attiecas uz remonta
termiņiem un nepieciešamības gadījumā arī autobusu atgriešanu, ir
izdevīgi,» rezumē uzņēmuma vadītājs.

FOTO: Ivars Veiliņš