16.2 °C, 2 m/s, 84.9 %

Latvijā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsLatvijāValsts policijai iesniegumus varēs iesniegt elektroniski
Valsts policijai iesniegumus varēs iesniegt elektroniski
22/08/2008

Tuvāko mēnešu laikā iedzīvotājiem būs pieejami 15 jauni elektroniskie pakalpojumi, tai skaitā arī būs iespējams elektroniski rakstīt iesniegumus Valsts policijai, šodien preses konferencē informēja īpašu uzdevumu ministre elektroniskās pārvaldes lietās Signe Bāliņa.

Tuvāko mēnešu laikā
iedzīvotājiem būs pieejami 15 jauni elektroniskie pakalpojumi, tai
skaitā arī būs iespējams elektroniski rakstīt iesniegumus Valsts
policijai, šodien preses konferencē informēja īpašu uzdevumu
ministre elektroniskās pārvaldes lietās Signe
Bāliņa.

 

Patlaban iedzīvotājiem elektroniski ir
pieejami 12 valsts un pašvaldību iestāžu pakalpojumi. Starp tiem ir
personas datu pārbaude iedzīvotāju reģistrā, pašvaldību domes un
pagasttiesas lēmuma noraksta pieprasīšana, dzimšanas, miršanas un
laulības apliecības atkārtota pieprasīšana.

Tāpat iedzīvotāji elektroniski var
saņemt koku ciršanas atļauju, pārbaudīt personiskos datus
pašvaldībā, pārbaudīt, vai persona ir reģistrēta reģistrā un
deklarējusi dzīvesvietu. Tāpat var pārbaudīt personas, kas
reģistrējušas dzīvesvietu sev piederošā īpašumā, kā ar pārbaudīt
dokumentus nederīgo dokumentu reģistrā. Šim pakalpojumam nav
vajadzīgs elektroniskais paraksts.

No jaunajiem elektroniskajiem
pakalpojumiem e-paraksts nebūs nepieciešams, saņemot izziņu par
uztura iztikas minimumu, personas sodāmību un uzliktajiem
administratīvajiem sodiem, kā arī par personai piemērotajiem
piespiedu ietekmēšanas līdzekļiem. E-paraksts nebūs nepieciešamas
arī Valsts un pašvaldību iestāžu publisko pakalpojumu
meklētājā.

E-paraksts būs nepieciešams, iesniedzot
dokumentus ielūguma un izsaukuma apstiprināšanai Pilsonības un
migrācijas lietu pārvaldei (PMLP), iedzīvotāju reģistra izziņas
pieprasīšanai PMLP par sevi un pārstāvēto personu, kā arī trešo
personu.

Tuvākajos mēnešos iedzīvotājiem būs
iespējams elektroniski reģistrēt savu dzīvesvietu, saņemt atļauju
žoga būvniecībai, nodot skolu informāciju Valsts sociālās
apdrošināšanas aģentūrā, reģistrēt dzīvesvietu ārzemēs, kā arī
rakstīt iesniegumu par atļauju izmantot personas audus un orgānus
pēc nāves.

Tāpat darbs turpinās pie iespējas
elektroniski reģistrēties studijām augstskolās, taču nav
pārliecības, ka šis pakalpojums būs pieejams jau nākamgad. Šī
pakalpojuma ieviešana tiešā mērā ir atkarīga no augstskolu vadības,
taču augstskolu pārstāvjiem nav kopīga viedokļa šajā
jautājumā.

Ņemot vērā to, ka e-paraksts nav ieguvis
lielu popularitāti iedzīvotāju vidū, e-lietu ministrija apsver
iespēju elektronisko pakalpojumu saņemšanai izmantot interneta
banku pakalpojumus.

Patlaban e-lietu ministrija sadarbojas
ar trīs bankām, tostarp «Hansabankas» interneta banku, lai
tuvākajos pāris mēnešos izstrādātu tehnoloģisko risinājumu un dotu
iespēju plašākam iedzīvotāju skaitam pieeju jaunajiem
pakalpojumiem.

 

www.leta.lv