26.5 °C, 4 m/s, 58.6 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāVasaras radošajā skolā bērni mācās sadarboties
Vasaras radošajā skolā bērni mācās sadarboties
22/08/2012

«Sākumā piedalīties nometnē negribējās – biju pieradis vasarā laiku pavadīt kopā ar draugiem pēc paša patikas, bet jau tagad nenožēloju nevienu šeit pavadīto dienu. Te ir tik interesanti! Tā īsti nekad nebiju ticis klāt klavierēm – tagad tās varēju pat paspēlēt. Dejot gan man nepatika, taču sporta diena ir forša. Zinu, ka līdz nedēļas beigām būs vēl daudzi piedzīvojumi,» saka Sauļus Josifs Janavičus, kurš mācības Jelgavas Speciālajā internātpamatskolā turpinās 4. klasē.

Sintija Čepanone

«Sākumā piedalīties nometnē
negribējās – biju pieradis vasarā laiku pavadīt kopā ar draugiem
pēc paša patikas, bet jau tagad nenožēloju nevienu šeit pavadīto
dienu. Te ir tik interesanti! Tā īsti nekad nebiju ticis klāt
klavierēm – tagad tās varēju pat paspēlēt. Dejot gan man nepatika,
taču sporta diena ir forša. Zinu, ka līdz nedēļas beigām būs vēl
daudzi piedzīvojumi,» saka Sauļus Josifs Janavičus, kurš mācības
Jelgavas Speciālajā internātpamatskolā turpinās 4.
klasē.

Kopumā 21 Jelgavas Speciālās
internātpamatskolas audzēknis šajā nedēļā laiku pavada nometnē jeb
vasaras radošajā skolā, kuras mērķis ir veicināt bērnu sociālo un
sadzīves prasmju pilnveidošanos, iesaistot viņus daudzveidīgās
radošās aktivitātēs. «Šajā nedēļā radošās skolas dalībniekiem ir
iespēja gūt pozitīvu pieredzi vispusīgās aktivitātēs, tostarp
piedaloties floristikas, sarīkojumu deju, alternatīvās mūzikas,
rokdarbu un mākslas radošajās darbnīcās, parādot savu varēšanu
sporta nodarbībās,» nometnes ideju atklāj Zemgales reģiona
Kompetenču attīstības centra (ZRKAC) direktores vietniece Skaidrīte
Bukbārde. Tieši ZRKAC sadarbībā ar Jelgavas Sociālo lietu pārvaldi,
biedrību «Vecāki Jelgavai», kā arī Jelgavas Speciālo
internātpamskolu un Lielplatones Speciālo internātpamatskolu īsteno
ESF projektu «Atbalsta pasākumu komplekss izglītojamo mācību, darba
un sadzīves prasmju apguves veicināšanai», kas vērsts uz bērnu un
jauniešu ar speciālajām vajadzībām un funkcionāliem traucējumiem
veiksmīgāku integrāciju izglītībā.

Kā norāda nometnes vadītāja Zaiga
Rozenberga, pirmajā nometnes dienā varēja just tādu kā bērnu
neuzticēšanos, taču, kopīgi pieņemot noteikumus, pēc kuriem bērni
apņemas dzīvot turpmākās piecas dienas, skolēni atvērās. «Otrā
nometnes diena jau aizritēja gluži citā gaisotnē, un bērni
piedāvātajās nodarbībās iesaistījās ar lielāku prieku. Zēni pat
labprāt dejoja! Kā nu ne, ja nodarbības krietni atšķiras no skolā
ierastās mācību programmas. Nupat jau ir tā, ka viens otrs vakarā
pat negrib doties mājās!» prieku, ka izdevies radīt nometnes
dalībniekiem interesantu atmosfēru, neslēpj
Z.Rozenberga.

To atzīst arī paši nometnes dalībnieki,
kuri jau varēja izpausties dejošanā, dziedāšanā, dažādu radošo
darbu veidošanā un šodien arī sportiskās aktivitātēs. «Ikdienā jau
sanāk sacensties – skrienu pakaļ sunim, ķeru māsu, bet šodien
darīju citas interesantas lietas, piemēram, uz ātrumu locīju
drēbes, šuvu pogas, ar aizsietām acīm bumbiņas meklēju un piecratā
slēpojām. Jāatzīst, ka šī sacensība bija ne tikai vissarežģītākā,
bet arī visinteresantākā, jo rezultāts bija atkarīgs no visas
komandas,» spriež piektklasniece Guna. Viņai piekrīt arī citi
nometnes dalībnieki, vērtējot, ka sporta dienā visspēcīgākā varētu
būt tieši piektā klase, lai gan arī ceturtās klases audzēkņi turas
godam. Viktorija Pumane, kura mācīsies 6. klasē, vien piebilst, ka
nometnei viņu pieteica mamma un sākumā viņa nav gribējusi tajā
piedalīties. «Bet tagad man ļoti patīk. Un mazliet žēl, ka laiku
pavadīt nometnē varēšu vairs tikai divas dienas,» tā
viņa.

S.Bukbārde piebilst, ka realizētais
projekts gan nenoslēgsies līdz ar nometni – tas tiks turpināts arī
mācību gadā. «Projekta gaitā 1. – 4. klases skolēniem tiek
izstrādāts interaktīvs mācību palīglīdzeklis, tāpat 1. – 6. klašu
skolēniem tiks izstrādāta un realizēta sociālo un sadzīves prasmju
apguves programma, organizētas mācību ekskursijas un
kultūrizglītojoši pasākumi, interešu izglītības nodarbību cikli.
Savukārt, lai veicinātu darba prasmju apguvi, 7. – 9. klašu
jauniešiem tiks īstenota karjeras izglītības programma un
organizēti karjeras izvēles pasākumi, tostarp ekskursijas uz
uzņēmumiem, kas saistīti ar audzēkņu iespējamo nākotnes profesiju,»
tā S.Bukbārde.

Jāpiebilst, ka vasaras radošajā skolā,
kas notiek no 20. līdz 24. augustam, iesaistījies 21 Jelgavas
Speciālās internāpamatskolas audzēknis un 50 bērni no Lielplatones
Speciālās internātpamatskolas.

Foto: Ivars Veiliņš