Jau vairākus mēnešus jelgavnieki spiesti sadzīvot ar neērtībām, ko rada pilsētas maģistrālo ielu – Lielās ielas un Dobeles šosejas – rekonstrukcijas darbi. Situācija risināta, pārkārtojot satiksmes kustību, bet dažiem šīs izmaiņas būtiski sarežģī darbu. Uzņēmumu, kuri atrodas darbu zonā, pārstāvji uzskata – ceļa remonts jau tā grūtos apstākļus sarežģījis tiktāl, ka labi, ja izdodas savilkt galus. Tomēr viņi pozitīvi vērtē to, ka vēl viena iela pilsētā tiek sakārtota, pamazām padarot pārvietošanos pa Jelgavu patīkamāku.
Ilze Knusle-Jankevica
Laikraksta «Jelgavas Vēstnesis» aptaujātie uzņēmēji norāda, ka līdz ar ielas remontdarbiem būtiski samazinājies klientu skaits un līdz ar to arī apgrozījums, bet viņi ir gatavi turpināt darbu un cer, ka pēc tam, kad iela būs rekonstruēta, situācija uzlabosies – šī ir viena no ielām, pa kuru pilsētā iebrauc viesi. Vienīgā lieta, kas uzņēmējus uztrauc, – vai ceļa darbi neieilgs. «Pašvaldība varētu panākt pretī uzņēmējiem un, piemēram, ceļa remonta laikā piešķirt nodokļu atlaides,» norāda SIA «Astarte-Nafta» Iepirkumu un pārdošanas daļas speciālists Uldis Jēkabsons. Jelgavas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš apstiprina, ka par to ir domāts, bet šobrīd trūkumi likumdošanā neļauj pašvaldībai uz ceļa remonta rēķina piešķirt uzņēmējiem atlaides. Tomēr A.Rāviņš uzsver, ka joprojām tiek meklēti veidi, kā panākt pretī uzņēmējiem, un, iespējams, būs jāveic izmaiņas normatīvajos aktos, lai arī turpmāk līdzīgās situācijās varētu sniegt atbalstu uzņēmējdarbībai. Uzņēmumi, kam ir viena darbības joma, ceļa remontu izjūt īpaši skaudri un priecājas, ja izdodas noturēties pa nullēm. «Pēdējo divu mēnešu laikā klientu skaits samazinājies apmēram uz pusi. Pat pastāvīgie klienti iegriežas retāk vai nebrauc vairs vispār. Ko mēs darām? Ar draudzīgu attieksmi un individuālu pieeju cenšamies noturēt vēl palikušos klientus,» norāda automazgātavas «Auto pils» valdes priekšsēdētājs Nikolajs Soldatovs. Ja dienā nomazgā vienu vai divas mašīnas, tas esot labi, jo ir arī tukšās dienas, kad mazgātavā neiebrauc neviens. Lai gan darba tikpat kā nav, uzņēmums «pagaidām ir pa nullēm». Līdzīga situācija ir SIA «Astarte-Nafta», kuras degvielas uzpildes stacija atrodas Lielajā ielā. U.Jēkabsons piebilst, ka apmēram desmit procentus visas klientūras veido tā saucamie gadījuma klienti, kuri pašlaik tieši ielu remonta dēļ zaudēti. Lai gan uzņēmumam pilsētā ir vairāki benzīntanki, tie visi kopā neapgūst pilno klientu apjomu, kāds bija pirms remontdarbiem. (Turpinājums 3.lpp.) Labāk klājas skaistumkopšanas salonam «Manikīra nams», bet tikai tāpēc, ka uzņēmums līdztekus skaistumkopšanas pakalpojumiem ir arī kosmētikas izplatītājs Baltijas valstīs. «Šāda mēroga darījumus ceļa remonts neietekmē, bet, ja mums būtu tikai salons, diez vai izdzīvotu,» uzskata uzņēmuma komercdirektors Jānis Gulbis. Ja pilsētnieki vēl atrod, kā piebraukt, tad tie klienti, kas brauca no citām vietām, salonu vairs neapmeklē. Jāpiebilst, ka «Manikīra nams» piedāvā arī skaistumkopšanas speciālistu apmācību, bet arī pēc šī pakalpojuma pieprasījums ir krities. J.Gulbis gan piebilst, ka tas drīzāk ekonomisko apstākļu, nevis ceļa remonta dēļ. Uzrunātie uzņēmēji visi kā viens atzīst, ka pazaudēt klientu ir viegli, bet atgūt – ļoti grūti, turklāt tas prasa ilgu laiku un finanšu ieguldījumus. Tādu resursu, lai izvērstu plašas reklāmas kampaņas vai, teiksim, izdotu skrejlapas ar piebraukšanas shēmu, uzņēmumiem nav, turklāt viņi apzinās, ka iedzīvotāju pirktspēja ik brīdi samazinās. Un tomēr viņi cer, ka ar laiku viss pamazām atgriezīsies ierastajās sliedēs. Tiesa, cik drīz tas notiks, – tas jau ir cits jautājums. «Lai atgūtu 2007. – 2008. gada līmeni, paies vismaz gadi pieci,» tā U.Jēkabsons. Jāpiebilst, ka atbilstoši darbu grafikam ielu satiksmei, izņemot Māras ielas krustojumu, kur darbi turpināsies līdz 1. decembrim, plānots atklāt līdz Valsts svētkiem.
Labāk klājas skaistumkopšanas salonam «Manikīra nams», bet tikai tāpēc, ka uzņēmums līdztekus skaistumkopšanas pakalpojumiem ir arī kosmētikas izplatītājs Baltijas valstīs. «Šāda mēroga darījumus ceļa remonts neietekmē, bet, ja mums būtu tikai salons, diez vai izdzīvotu,» uzskata uzņēmuma komercdirektors Jānis Gulbis. Ja pilsētnieki vēl atrod, kā piebraukt, tad tie klienti, kas brauca no citām vietām, salonu vairs neapmeklē. Jāpiebilst, ka «Manikīra nams» piedāvā arī skaistumkopšanas speciālistu apmācību, bet arī pēc šī pakalpojuma pieprasījums ir krities. J.Gulbis gan piebilst, ka tas drīzāk ekonomisko apstākļu, nevis ceļa remonta dēļ. Uzrunātie uzņēmēji visi kā viens atzīst, ka pazaudēt klientu ir viegli, bet atgūt – ļoti grūti, turklāt tas prasa ilgu laiku un finanšu ieguldījumus. Tādu resursu, lai izvērstu plašas reklāmas kampaņas vai, teiksim, izdotu skrejlapas ar piebraukšanas shēmu, uzņēmumiem nav, turklāt viņi apzinās, ka iedzīvotāju pirktspēja ik brīdi samazinās. Un tomēr viņi cer, ka ar laiku viss pamazām atgriezīsies ierastajās sliedēs. Tiesa, cik drīz tas notiks, – tas jau ir cits jautājums. «Lai atgūtu 2007. – 2008. gada līmeni, paies vismaz gadi pieci,» tā U.Jēkabsons. Jāpiebilst, ka atbilstoši darbu grafikam ielu satiksmei, izņemot Māras ielas krustojumu, kur darbi turpināsies līdz 1. decembrim, plānots atklāt līdz Valsts svētkiem.