12.2 °C, 3.5 m/s, 75.7 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāVieglāk klājas daudzprofilu uzņēmumiem
Vieglāk klājas daudzprofilu uzņēmumiem
31/10/2009

Jau vairākus mēnešus jelgavnieki spiesti sadzīvot ar neērtībām, ko rada pilsētas maģistrālo ielu – Lielās ielas un Dobeles šosejas – rekonstrukcijas darbi. Situācija risināta, pārkārtojot satiksmes kustību, bet dažiem šīs izmaiņas būtiski sarežģī darbu. Uzņēmumu, kuri atrodas darbu zonā, pārstāvji uzskata – ceļa remonts jau tā grūtos apstākļus sarežģījis tiktāl, ka labi, ja izdodas savilkt galus. Tomēr viņi pozitīvi vērtē to, ka vēl viena iela pilsētā tiek sakārtota, pamazām padarot pārvietošanos pa Jelgavu patīkamāku.

Ilze Knusle-Jankevica

Jau vairākus mēnešus jelgavnieki spiesti sadzīvot ar
neērtībām, ko rada pilsētas maģistrālo ielu – Lielās ielas un
Dobeles šosejas – rekonstrukcijas darbi. Situācija risināta,
pārkārtojot satiksmes kustību, bet dažiem šīs izmaiņas būtiski
sarežģī darbu. Uzņēmumu, kuri atrodas darbu zonā, pārstāvji uzskata
– ceļa remonts jau tā grūtos apstākļus sarežģījis tiktāl, ka labi,
ja izdodas savilkt galus. Tomēr viņi pozitīvi vērtē to, ka vēl
viena iela pilsētā tiek sakārtota, pamazām padarot pārvietošanos pa
Jelgavu patīkamāku.

Laikraksta «Jelgavas Vēstnesis» aptaujātie uzņēmēji norāda, ka līdz
ar ielas remontdarbiem būtiski samazinājies klientu skaits un līdz
ar to arī apgrozījums, bet viņi ir gatavi turpināt darbu un cer, ka
pēc tam, kad iela būs rekonstruēta, situācija uzlabosies – šī ir
viena no ielām, pa kuru pilsētā iebrauc viesi. Vienīgā lieta, kas
uzņēmējus uztrauc, – vai ceļa darbi neieilgs. «Pašvaldība varētu
panākt pretī uzņēmējiem un, piemēram, ceļa remonta laikā piešķirt
nodokļu atlaides,» norāda SIA «Astarte-Nafta» Iepirkumu un
pārdošanas daļas speciālists Uldis Jēkabsons. Jelgavas domes
priekšsēdētājs Andris Rāviņš apstiprina, ka par to ir domāts, bet
šobrīd trūkumi likumdošanā neļauj pašvaldībai uz ceļa remonta
rēķina piešķirt uzņēmējiem atlaides. Tomēr A.Rāviņš uzsver, ka
joprojām tiek meklēti veidi, kā panākt pretī uzņēmējiem, un,
iespējams, būs jāveic izmaiņas normatīvajos aktos, lai arī turpmāk
līdzīgās situācijās varētu sniegt atbalstu uzņēmējdarbībai.
Uzņēmumi, kam ir viena darbības joma, ceļa remontu izjūt īpaši
skaudri un priecājas, ja izdodas noturēties pa nullēm. «Pēdējo divu
mēnešu laikā klientu skaits samazinājies apmēram uz pusi. Pat
pastāvīgie klienti iegriežas retāk vai nebrauc vairs vispār. Ko mēs
darām? Ar draudzīgu attieksmi un individuālu pieeju cenšamies
noturēt vēl palikušos klientus,» norāda automazgātavas «Auto pils»
valdes priekšsēdētājs Nikolajs Soldatovs. Ja dienā nomazgā vienu
vai divas mašīnas, tas esot labi, jo ir arī tukšās dienas, kad
mazgātavā neiebrauc neviens. Lai gan darba tikpat kā nav, uzņēmums
«pagaidām ir pa nullēm». Līdzīga situācija ir SIA «Astarte-Nafta»,
kuras degvielas uzpildes stacija atrodas Lielajā ielā. U.Jēkabsons
piebilst, ka apmēram desmit procentus visas klientūras veido tā
saucamie gadījuma klienti, kuri pašlaik tieši ielu remonta dēļ
zaudēti. Lai gan uzņēmumam pilsētā ir vairāki benzīntanki, tie visi
kopā neapgūst pilno klientu apjomu, kāds bija pirms
remontdarbiem.
(Turpinājums 3.lpp.)
Labāk klājas skaistumkopšanas salonam «Manikīra nams», bet tikai
tāpēc, ka uzņēmums līdztekus skaistumkopšanas pakalpojumiem ir arī
kosmētikas izplatītājs Baltijas valstīs. «Šāda mēroga darījumus
ceļa remonts neietekmē, bet, ja mums būtu tikai salons, diez vai
izdzīvotu,» uzskata uzņēmuma komercdirektors Jānis Gulbis. Ja
pilsētnieki vēl atrod, kā piebraukt, tad tie klienti, kas brauca no
citām vietām, salonu vairs neapmeklē. Jāpiebilst, ka «Manikīra
nams» piedāvā arī skaistumkopšanas speciālistu apmācību, bet arī
pēc šī pakalpojuma pieprasījums ir krities. J.Gulbis gan piebilst,
ka tas drīzāk ekonomisko apstākļu, nevis ceļa remonta dēļ.
Uzrunātie uzņēmēji visi kā viens atzīst, ka pazaudēt klientu ir
viegli, bet atgūt – ļoti grūti, turklāt tas prasa ilgu laiku un
finanšu ieguldījumus. Tādu resursu, lai izvērstu plašas reklāmas
kampaņas vai, teiksim, izdotu skrejlapas ar piebraukšanas shēmu,
uzņēmumiem nav, turklāt viņi apzinās, ka iedzīvotāju pirktspēja ik
brīdi samazinās. Un tomēr viņi cer, ka ar laiku viss pamazām
atgriezīsies ierastajās sliedēs. Tiesa, cik drīz tas notiks, – tas
jau ir cits jautājums. «Lai atgūtu 2007. – 2008. gada līmeni, paies
vismaz gadi pieci,» tā U.Jēkabsons.
Jāpiebilst, ka atbilstoši darbu grafikam ielu satiksmei, izņemot
Māras ielas krustojumu, kur darbi turpināsies līdz 1. decembrim,
plānots atklāt līdz Valsts svētkiem.

Labāk klājas skaistumkopšanas salonam «Manikīra nams», bet tikai
tāpēc, ka uzņēmums līdztekus skaistumkopšanas pakalpojumiem ir arī
kosmētikas izplatītājs Baltijas valstīs. «Šāda mēroga darījumus
ceļa remonts neietekmē, bet, ja mums būtu tikai salons, diez vai
izdzīvotu,» uzskata uzņēmuma komercdirektors Jānis Gulbis. Ja
pilsētnieki vēl atrod, kā piebraukt, tad tie klienti, kas brauca no
citām vietām, salonu vairs neapmeklē. Jāpiebilst, ka «Manikīra
nams» piedāvā arī skaistumkopšanas speciālistu apmācību, bet arī
pēc šī pakalpojuma pieprasījums ir krities. J.Gulbis gan piebilst,
ka tas drīzāk ekonomisko apstākļu, nevis ceļa remonta dēļ.
Uzrunātie uzņēmēji visi kā viens atzīst, ka pazaudēt klientu ir
viegli, bet atgūt – ļoti grūti, turklāt tas prasa ilgu laiku un
finanšu ieguldījumus. Tādu resursu, lai izvērstu plašas reklāmas
kampaņas vai, teiksim, izdotu skrejlapas ar piebraukšanas shēmu,
uzņēmumiem nav, turklāt viņi apzinās, ka iedzīvotāju pirktspēja ik
brīdi samazinās. Un tomēr viņi cer, ka ar laiku viss pamazām
atgriezīsies ierastajās sliedēs. Tiesa, cik drīz tas notiks, – tas
jau ir cits jautājums. «Lai atgūtu 2007. – 2008. gada līmeni, paies
vismaz gadi pieci,» tā U.Jēkabsons.
Jāpiebilst, ka atbilstoši darbu grafikam ielu satiksmei, izņemot
Māras ielas krustojumu, kur darbi turpināsies līdz 1. decembrim,
plānots atklāt līdz Valsts svētkiem.