Pirmajās divās nedēļās, kopš tirgū pieejama vienotā piecu kalendāro dienu abonementa biļete braukšanai vilcienā un Jelgavas pilsētas nozīmes maršruta tīkla autobusos, pasažieru atsaucība nav pārāk liela. Jelgavas dzelzceļa stacijas kasieres to skaidro ar pasažieru plūsmas samazināšanos un neinformētību, bet viņas prognozē, ka, sākoties jaunajam mācību gadam, pieprasījums pēc šī pakalpojuma krietni pieaugs.
Ilze Knusle-Jankevica
Vienoto biļešu tirdzniecība tika uzsākta 29. jūnijā. Pa šo laiku Jelgavas stacijā nedēļā nopērk piecas sešas biļetes. Stacijas darbiniece Lilija Rinkeviča pieļauj, ka iedzīvotāji vēl nav informēti par šo iespēju un daudzi tikai tagad uzzina, ka ir tāds pakalpojums, turklāt finansiāli izdevīgāks. «Viss jaunais prasa laiku, kamēr sabiedrība to pieņem. Turklāt tagad liela daļa pastāvīgo pasažieru – studenti un skolēni – nebraukā, atpūšas, arī daudziem strādājošajiem ir atvaļinājumu laiks,» tā zemo iedzīvotāju aktivitāti skaidro L.Rinkeviča. Tomēr viņa arī norāda, ka interese par vienoto biļeti ir, un galvenais, kas cilvēkiem patīk, ir iespēja ietaupīt.
«Jelgavas Autobusu parka» valdes loceklis Pēteris Salkazanovs norāda, ka šie dati nav pilnīgi, jo vienoto biļeti var iegādāties ne tikai Jelgavā, bet ikvienā «Pasažieru vilciena» kasē jebkurā vietā Latvijā. Tā kā atskaites tiek apkopotas reizi mēnesī, «Jelgavas Autobusu parka» rīcībā vēl nav pārdošanas datu.
Laikraksts «Jelgavas Vēstnesis» jau rakstīja, ka no 29. jūnija ikvienā «Pasažieru vilciena» kasē iespējams iegādāties vienoto piecu kalendāro dienu abonementa biļeti braukšanai vilcienā un Jelgavas pilsētas nozīmes maršruta tīkla autobusos. Tas pasažieriem ļauj ietaupīt ne tikai līdzekļus, bet arī laiku, jo biļeti var iegādāties arī iepriekš. Jelgava ir otrā pašvaldība aiz Rīgas, kurā pieejams šāds pakalpojums.
Vienotā biļete ir jauns produkts, kas tapis, sadarbojoties Jelgavas pašvaldībai, «Jelgavas Autobusu parkam» un «Pasažieru vilcienam».