Lielākā daļa iedzīvotāju jeb 80% vecumā no 15 līdz 59 gadiem šogad plāno svinēt Lieldienas, liecina mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras «TNS Latvia» veiktā aptauja.
www.jelgavasvestnesis.lv
Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju plāno šogad svinēt Lieldienas, kamēr aptuveni katrs desmitais cilvēks vecumā no 15 līdz 59 gadiem šos svētkus nesvinēs. Tāpat aptuveni katrs desmitais respondents jeb 11% vēl nav izlēmuši, vai šogad svinēs Lieldienas.
Visaktīvākie Lieldienu svinētāji dzīvo Latgalē, kur Lieldienas plāno svinēt 90% no visiem aptaujātajiem, savukārt Rīgā Lieldienas svin mazāks skaits respondentu – 73%.
Aptuveni ceturtā daļa jeb 23% iedzīvotāju Lieldienās plāno apmeklēt dievkalpojumus. Tāpat 28% no aptaujātajiem plāno pavadīt Lieldienas atbilstoši tradīcijām. 47% respondentu Lieldienās plāno apciemot draugus, 43% – atpūsties, savukārt apmeklēt dažādus Lieldienu pasākums plāno 16% aptaujāto, bet 2% brīvo laiku iecerējuši izmantot iepirkumu veikšanai.
Sievietes biežāk nekā vīrieši plāno Lieldienās apmeklēt dievkalpojumu – 27% no aptaujātajām sievietēm ir norādījušas, ka plāno Lieldienās doties uz baznīcu, kamēr vīriešu vidū 20% dosies uz dievkalpojumu. Tāpat Latgales reģionā dzīvojošie biežāk nekā citu reģionu iedzīvotāji Lieldienās apmeklēs dievkalpojumu.
Populārākā Lieldienu svinēšanas tradīcija ir olu krāsošana. Tā norādījis 91% Latvijas iedzīvotāju vecuma grupā no 15 līdz 59 gadiem. 73% aptaujāto par Lieldienu svinēšanas tradīciju uzskata olu kaujas, bet 41% par šo svētku tradīciju uzskata šūpošanos.
Pēc aptaujas secināms, ka ir vērojamas Lieldienu tradīciju atšķirības latviešu un cittautiešu vidū – Lieldienās šūpojas tikai 19% cittautiešu, kamēr aptaujāto latviešu vidū Lieldienās šūpojas 57%.
«TNS Latvia» projektu vadītājs Intars Āboms informēja, ka Lieldienu svinēšanas tradīciju atšķirības ir vērojamas arī dažādos Latvijas novados. Zemgaliešu un kurzemnieku vidū salīdzinoši populārāka ir olu slēpšana – attiecīgi 28% un 26%, savukārt vidzemnieki ir lieli šūpošanās piekritēji.
Aptauju mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra «TNS Latvia» veica laikā no 23. marta līdz 30. martam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 1500 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 59 gadiem.