-3.9 °C, 2.3 m/s, 69.3 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētā112 dienā izzina Zvanu centra darbību
112 dienā izzina Zvanu centra darbību
11/02/2014

11. februārī ik gadu visā Eiropas Savienībā atzīmē vienotā ārkārtas palīdzības izsaukumu numura 112 dienu. Iespēja izzināt VUGD Zemgales reģiona Zvanu centra darbu bija divām Jelgavas 3. sākumskolas ceturtajām klasēm.

Ilze Knusle-Jankevica

11. februārī ik gadu visā Eiropas Savienībā atzīmē
vienotā ārkārtas palīdzības izsaukumu numura 112 dienu. Iespēja
izzināt VUGD Zemgales reģiona Zvanu centra darbu bija divām
Jelgavas 3. sākumskolas ceturtajām klasēm.

Zvanu centra darbinieki pastāstīja, uz kādu numuru zvanīt, ja
notikusi nelaime, kādu dienestu palīdzību iespējams saņemt, zvanot
uz 112, un kāda informācija jānodod dispečeram. Tāpat skolēni
uzzināja, kā strādā dispečeres – kāda ir viņu turpmākā rīcība pēc
tam, kad ir saņemta informācija par iespējamo ugunsgrēku vai
nelaimes gadījumu, kad nepieciešama operatīvo dienestu palīdzība.
VUGD Zemgales reģiona Zvanu centra vadītāja Kira Strode portālam
www.jelgavasvestnesis.lv norāda, ka Zvanu centra apmeklējums ir
samērā ekskluzīva iespēja, jo lielās ikdienas noslodzes dēļ tajā
nav iespējams uzņemt lielas interesentu grupas un «apstādināt»
darbu, lai ekskursantiem pastāstītu par centra darbu.

Iepazīstoties ar 112 Zvanu centra darbu, skolēniem radās arī
dažādi jautājumi. Viņi vēlējās noskaidrot, kādās situācijās drīkst
zvanīt uz 112, un vai to, piemēram, var darīt, lai lūgtu palīdzēt
izrēķināt matemātikas kontroldarba uzdevumus.

VUGD Preses un sabiedrisko attiecību nodaļas priekšniece Inga
Vetere norāda, ka lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju zina, ka ir
šāds numurs un kādos gadījumos uz to jāzvana – pagājušajā gadā
veikts pētījums liecina, ka ārkārtas situācijā, kad nepieciešama
ugunsdzēsēju glābēju, mediķu vai policijas palīdzība, 71 procents
Latvijas iedzīvotāju zvanītu uz Eiropas vienoto ārkārtas palīdzības
izsaukumu numuru 112. Jāpiebilst, ka Latvijā visus operatīvos
dienestus pa numuru 112 var izsaukt kopš 1997. gada novembra. 2011.
gada 1. februārī Latvijā tika pabeigta 112 Zvanu centru
restrukturizācija, un šobrīd Latvijā darbojas pieci reģionālie
zvanu centri. Latvijā 112 darbību nodrošina VUGD.

Pēc Zvanu centra apmeklējuma skolēni apskatīja arī ugunsdzēsēju
tehniku un uzzināja vairāk par ugunsdzēsēju glābēju darbu.

Foto: Vineta Zelča