Vilis Azevičs, Jelgavas Latviešu biedrības priekšsēdētāja vietnieks: «Man šī tradīcija ir ieaudzināta jau no bērnu dienām. Mēs taču arī Kārļa Ulmaņa laikos ar skolasbiedriem gājām pie Lāčplēša pieminekļa. Un tolaik tas bija liels gods, ja drīkstēji piedalīties šajā pasākumā. Piemēram, tiem, kam sekmes skolā nebija labas, skolotājs vispār neļāva piedalīties 11. novembra pasākumā. Tāpat pie Lāčplēša pieminekļa nevarēja doties tie, kuriem skolotājs tajā dienā bija pamanījis izdilušus elkoņus skolas formai. No tā vien jau kļūst saprotams, cik pagodināti jutās tie skolēni, kam pasākumā ļāva piedalīties. Tieši tāpēc arī vēl šodien man šķiet tikai pašsaprotami doties Lāpu gājienā un daru to katru gadu kopā ar Jelgavas Latviešu biedrības biedriem un ģimenes locekļiem. Šis brīdis ir tāda gaismas nešana laikā, kad ārā jau tumšs un auksts. Mēs sarūpējam lāpas, svecītes un tā kopā radām siltuma un gaišuma sajūtu. Tā ir cieņas izrādīšana cilvēkiem, kas savulaik atdeva dzīvību, lai mēs iegūtu brīvību. Mums ir vēl kāda tradīcija – pēc Lāpu gājiena dodamies pie Ģederta Eliasa Jelgavas Vēstures un mākslas muzeja, kur atrodas īstā Lāčplēša pieminekļa fragments, un arī tur vienmēr aizdedzam pa svecītei, lai godinātu mūsu varoņus. Es pat nevaru iedomāties, ka Lāčplēša diena varētu būt bez Lāpu gājiena – ja kāds nejūt nepieciešamību izrādīt cieņu mūsu valsts vēsturei, tad domāju, ka tāds cilvēks nav ne savas tautas dēls, ne meita. Un arī uz krīzi te kaut ko norakstīt ir nevietā – cieņas izrādīšanai nav nekāda sakara ar dižķibelēm. Tam pasākumam taču nav ieejas maksa – ir tikai jāpiedalās, jāizjūt tā kopības sajūta! Tā cilvēks vienkārši parāda, vai viņam sava valsts ir pie sirds vai ne.»
Sagatavoja Kristīne Langenfelde, foto Ivars Veiliņš