18.3 °C, 3.5 m/s, 95.5 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāAtbalsta sodu palielināšanu dzērājšoferiem
Atbalsta sodu palielināšanu dzērājšoferiem
11/11/2009

Ministru kabinets akceptējis grozījumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (LAPK), kas paredz palielināt maksimāli piemērojamo naudas sodu par transportlīdzekļa vadīšanu alkohola reibumā no 500 līdz 1000 latiem, savukārt vadīšanas tiesību atņemšanas maksimālo laiku iecerēts palielināt līdz četriem gadiem. Atbildīgo institūciju pārstāvji ir vienisprātis – bargāki sodi disciplinēs autovadītājus un liks viņiem izturēties atbildīgāk.

Ilze Knusle-Jankevica

 

Ministru kabinets akceptējis
grozījumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (LAPK), kas
paredz palielināt maksimāli piemērojamo naudas sodu par
transportlīdzekļa vadīšanu alkohola reibumā no 500 līdz 1000
latiem, savukārt
vadīšanas tiesību
atņemšanas maksimālo laiku iecerēts palielināt līdz četriem
gadiem.
Atbildīgo institūciju
pārstāvji ir vienisprātis – bargāki sodi disciplinēs autovadītājus
un liks viņiem izturēties atbildīgāk.

 

«Ir skaidrs, ka esošie
sodi ir par mīkstu, bet to, cik lieliem tiem jābūt, nezinu. Varbūt
diferencētiem, atkarībā no personas ienākumiem,» portālam www.jelgavasvetsnesis.lv
norāda Jelgavas Ceļu policijas priekšnieks Aivars Putniņš,
piebilstot, ka grūti arī teikt, cik katrs soda veids ir iedarbīgs.
Viņš piebilst, ka autovadītājus disciplinēja
lēmums par braukšanu dzērumā piemērot
arestu, bet nu vadītāji atkal kļuvuši bezatbildīgāki.

Arī CSDD Jelgavas nodaļas
priekšnieka pienākumu izpildītājs Aigars Šadurskis atzīst, ka
autovadītāji izturas bezatbildīgi – par to liecina gan atņemto
tiesību skaits, gan vadītāju paskaidrojumi. Viņaprāt, bargāki sodi
daļai autovadītāju liks mainīt attieksmi un tā, soli pa solim,
satiksmes drošība un braukšanas kultūra Latvijā uzlabosies. «Ir
divas audzināšanas metodes – pātaga un pīrādziņš, bet nedomāju, ka
šoreiz ar pīrādziņu varēs tikt cauri. Turklāt autovadītājus
disciplinēs arī tas, ka, turpinot braukt, nesamaksājot sodu,
iestāsies nākamais atbildības solis – kriminālatbildība,» tā
A.Šadurskis.

Būtībā līdz šim LAPK spēkā esošos sodus par braukšanu reibumā
plānots palielināt divas reizes. Pašlaik maksimālais naudas sods
par braukšanu reibumā ir 500 lati, savukārt maksimālais termiņš, uz
kādu ir iespējams atņemt vadīšanas tiesības, pašlaik ir divi gadi.
Satiksmes ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Ilze
Eida norāda, ka grozījumi izstrādāti, lai paaugstinātu ceļu
satiksmes drošību un preventīvi samazinātu to negadījumu skaitu,
kas izraisīti reibumā. Turklāt šo grozījumu spēkā stāšanās
veicinātu Eiropas Savienības Baltajā grāmatā un Veronas deklarācijā
izvirzītā mērķa sasniegšanu – līdz 2010. gadam divkārt jāsamazina
ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits attiecībā pret 2001.
gadu. Latvija pašlaik ir diezgan tuvu šim mērķim – 2008. gadā bija
316 bojā gājušie, bet 2001. gadā – 558 bojā gājušie. To novērtējusi
arī Eiropas Transporta drošības padome, šogad piešķirot Latvijai
apbalvojumu par ievērojamāko progresu Eiropā ceļu satiksmes
drošības uzlabošanā.

Grozījumi LAPK 10.
novembrī atbalstīti Ministru kabineta sēdē, bet likumprojekts vēl
jāatbalsta Saeimā.

Foto: Ivars
Veiliņš