2.7 °C, 4 m/s, 75 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāAtputekļošanas metodi ielām izmanto, izvērtējot satiksmes intensitāti
Atputekļošanas metodi ielām izmanto, izvērtējot satiksmes intensitāti
29/11/2010

«Pagājušajā gadā «Pilsētsaimniecība» solīja, ka 5. līniju nolaistīs ar speciālu šķīdumu, lai tā neputētu. Bet tie izrādījās tikai sapņi. 5. līniju nolaistīja tikai līdz Pambakara ceļam, bet mēs vasarā nevarējām ne atvērt logu, ne kādu puķi noplūkt un ielikt vāzē, ne zīdaini ielikt ratiņos un izvest laukā – viss vienos putekļos,» vēstulē «Jelgavas Vēstnesim» raksta 5. līnijas 32 iedzīvotāja. Interesējoties, kāpēc ar atputekļošanas reaģentu nav apstrādāts arī atlikušais ielas posms, viņa saņēmusi atbildi, ka tajā esot daudz krūmu, tāpēc tas nav nepieciešams. «Bet mēs nedzīvojam krūmos, arī mēs maksājam nodokļus, tādēļ esam pelnījuši kvalitatīvu ielu. Šo pavasari redzēju, kā tika nokaisīta 2. līnija ar kaut kādu baltu kristālisku vielu graudiņu veidā, lai tā neputētu. Nokaisīja tā pamatīgi – traktors nobrauca pat divas reizes. Bet 2. līnija ir vairāk krūmiem aizaugusi un mazāk apdzīvota nekā 5. līnija. Kam tad tie krūmi ceļa malā jāizcērt?!» neizpratnē ir kundze.

«Pagājušajā gadā «Pilsētsaimniecība» solīja, ka 5.
līniju nolaistīs ar speciālu šķīdumu, lai tā neputētu. Bet tie
izrādījās tikai sapņi. 5. līniju nolaistīja tikai līdz Pambakara
ceļam, bet mēs vasarā nevarējām ne atvērt logu, ne kādu puķi
noplūkt un ielikt vāzē, ne zīdaini ielikt ratiņos un izvest laukā –
viss vienos putekļos,» vēstulē «Jelgavas Vēstnesim» raksta 5.
līnijas 32 iedzīvotāja. Interesējoties, kāpēc ar atputekļošanas
reaģentu nav apstrādāts arī atlikušais ielas posms, viņa saņēmusi
atbildi, ka tajā esot daudz krūmu, tāpēc tas nav nepieciešams. «Bet
mēs nedzīvojam krūmos, arī mēs maksājam nodokļus, tādēļ esam
pelnījuši kvalitatīvu ielu. Šo pavasari redzēju, kā tika nokaisīta
2. līnija ar kaut kādu baltu kristālisku vielu graudiņu veidā, lai
tā neputētu. Nokaisīja tā pamatīgi – traktors nobrauca pat divas
reizes. Bet 2. līnija ir vairāk krūmiem aizaugusi un mazāk
apdzīvota nekā 5. līnija. Kam tad tie krūmi ceļa malā jāizcērt?!»
neizpratnē ir kundze.

Pašvaldības aģentūras «Pilsētsaimniecība» ielu ekspluatācijas
inženieris Edgars Rubenis skaidro, ka ielas, kuras apstrādāt ar
atputekļošanas reaģentu CC Road preparātu, tiek noteiktas,
izvērtējot satiksmes intensitāti jeb automašīnu skaitu diennaktī un
ielas kategoriju. «Piemēram, 5. līnija ir C kategorijas iela ar
intensitāti 100 – 499 automašīnas diennaktī. Turklāt pašreizējā
situācijā 5. līnija ir piebērta ar frēzēto asfaltu līdz Pambakara
ceļam, kas nodrošina ielas seguma stiprību un samazina putēšanu.
Pielietojot frēzēto asfaltu, papildu seguma apstrāde ar
atputekļošanas reaģentu nav nepieciešama,» norāda E.Rubenis.
Savukārt saskaņā ar plānu 5. līnijas posms no Pambakara ceļa līdz
Bumbieru ceļam ir iekļauts perspektīvajā ielu uzbēršanas plānā
2011. gada budžeta ietvaros. «Taču 5. līnijas ikdienas uzturēšanas
darbi – ielu greiderēšana un bedrīšu remonts – tiks turpināti
«Pilsētsaimniecības» 2010. gada budžeta ietvaros.

«Atbildot uz jautājumu par ielu malās esošo krūmu izciršanu 5.
līnijā – tas iekļauts krūmu izciršanas programmā, un krūmu ciršanu
mūsu pilsētā veic stipendiātu programmā nodarbinātie bezdarbnieki
un pilsētas labiekārtošanas darbos iesaistītie Jelgavas
iedzīvotāji,» informē «Pilsētsaimniecība».

Sagatavoja Sintija Čepanone