Mārtiņš Martinsons, SIA «Ecotank» īpašnieks: «Manis veidotais ir ļoti tipisks inkubatora uzņēmums – man bija tikai ideja un vīzija, kā to attīstīt, tas arī viss. Sapratu, ka pat kredīts uzņēmējdarbības sākšanai nav iespējams, jo vienkārši nav, ko bankai likt pretī. Ideja ir inovatīva, un pieļauju, ka ne tikai Latvijā, bet daudz plašākā mērogā, jo neesmu dzirdējis, ka kaut kur pasaulē kāds ko līdzīgu būtu īstenojis. Proti – ražot autologu mazgāšanas šķidrumu stacijas. Vienkāršoti sakot – izveidot iekārtu, ko varētu uzstādīt degvielas uzpildes stacijās, kur ikvienam autovadītājam ir iespējams piebraukt un tāpat kā degvielu uzpildīt autologu mazgāšanas šķidrumu. Patiesībā tā ideja dzima ļoti vienkārši – apmēram pirms gada braucu no laukiem un man bija beidzies logu mazgāšanas šķidrums, tad arī ienāca prātā doma, ka nebūtu slikti, ja tā vienkārši varētu iebraukt benzīntankā un to uzpildīt. Ar tām idejām ir tā – tās prātā iešaujas ik pa brīdim, tāpēc visu pierakstu, bet šo uzreiz apņēmos arī realizēt. Vārds pa vārdam ar vienu, otru, un sapratu – jātaisa augšā. Atzīšos – līdz tam pat vispār neko nebiju dzirdējis par tādiem biznesa inkubatoriem. Toreiz man par to kāds ieminējās, un es sāku apzināties, kas tas ir un ka tieši tas man nepieciešams. Apskatījos, kāda informācija pieejama, – bija inkubators Tukumā, Ogrē un arī Jelgavā. Atbraucu uz Jelgavu un sapratu – mani te viss apmierina. Jā, it kā jau pats rīdzinieks, bet inkubatorus skatījos ārpus Rīgas. Lai gan patiesībā es galvaspilsētā pat nemeklēju. Vienkārši skatījos, kāda informācija ir pieejama, un jelgavnieki tiešām bija padomājuši, lai interesentam par inkubatoru viss būtu skaidrs jau pirms ierašanās Jelgavā. Līdz šim biju darba ņēmējs. Strādāju ventilācijas sistēmu un kondicionēšanas iekārtu firmā, taču man tas tā bija apnicis, ka sapratu – jāsāk kaut kas savs. Un te arī pavērās iespēja. Tagad jau varu prognozēt, ka divu trīs mēnešu laikā taps mūsu ražotās iekārtas prototips. Makets jau gatavs, tehniskais risinājums skaidrs. Pieļauju, ka rudenī reāli sāksim uzstādīt savas iekārtas degvielas uzpildes stacijās, ja tā ļoti optimistiski, tad varbūt jau vasarā. Plānoju arī piesaistīt investorus, atsevišķi jau ir izrādījuši interesi. Nevaru sūdzēties arī par degvielas uzpildes staciju ieinteresētības trūkumu. Jā, protams, sākumā mana vīzija bija vienkārša – piemēram, katrā «Statoil» ir mana autologu mazgāšanas šķidruma stacija. Taču šobrīd jau uz to skatos mazliet citādi – zinu, ka lielajiem koncerniem bieži vien tā aritmētika ir vienkārša: viņi pieņem piedāvājumu, bet, tiklīdz saprot, ka tas aizgājis, vēlas to pārņemt paši. Tāpēc tagad uz šādām lielām kompānijām vairs tā neskatos. Ir daudz citu, kas šķiet krietni pievilcīgākas. Protams, neplānoju aprobežoties tikai ar Latvijas tirgu, interesi jau izrādījuši arī Baltijas un pat Krievijas degvielas uzpildes staciju uzņēmēji. Mani neuztrauc arī šā brīža ekonomiskā lejupslīde – tāda situācija bija arī pirms gada, kad sāku attīstīt savu ideju. Manuprāt, tās ir atsevišķas sfēras, kas tagad bremzē, bet patiesībā arī uzņēmējdarbībā kustība šobrīd notiek. Jā, es varu piekrist, ka Latvijā trūkst uzņēmēju ar svaigām idejām – lielai daļai vienīgais mērķis ir ātra peļņa. Bija mums te vesels lērums celtniecības firmu un nekustamā īpašuma tirgotāju. Tā ir tāda plūšana pa straumi – kur peļņa nāk, tur metos iekšā, bet kaut ko ražot, radīt pievienoto vērtību daudziem šķiet par grūtu. Vai arī sava uzņēmuma nākotni saistu ar Jelgavu? Domāju, ka jā – Rīga kā vieta, kur strādāt, man nekad nav šķitusi saistoša.»