-2.6 °C, 2 m/s, 65.9 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāBibliotēkā atklāta interaktīva dabaszinātņu spēle
Bibliotēkā atklāta interaktīva dabaszinātņu spēle
23/05/2018

Šodien Jelgavas pilsētas bibliotēkas Daiļliteratūras lasītavā atklāts interaktīvs dabaszinātņu stends, kas sniedz iespēju izmēģināt četras ar dabaszinātņu jomu saistītas spēles – tās veltītas pasaulslaveniem zinātniekiem Īzakam Ņūtonam, Galileo Galilejam, Arhimēdam un Marijai Sklodovskai-Kirī. «Bērniem būs iespēja fiziku izzināt caur spēli, taču uzskatām, ka spēle varētu būt saistoša arī bērnu vecākiem un vecvecākiem, tādējādi iesaistot visu ģimeni,» atklājot interaktīvo stendu, sacīja Jelgavas pilsētas bibliotēkas direktore Lāsma Zariņa.

«Viens no bibliotēkas mērķiem ir izglītot sabiedrību, tādēļ
vēlējāmies izstrādāt mūsdienīgu un bibliotēkas apmeklētājiem
saistošu interaktīvu stendu ar iebūvētu skārienjutīgu ekrānu,
kameru fotoattēlu uzņemšanai un programmatūru trīs valodās –
latviešu, krievu un angļu –, kurā pieejamas četras dabaszinību
jomai veltītas spēles. Tajās darbojas pasaulslaveni zinātnieki,
tādēļ spēlētājiem būs iespēja uzzināt vairāk par katra zinātnieka
atklājumiem fizikā un sasaistīt gūtās zināšanas ar reālo dzīvi,»
stāsta Jelgavas pilsētas bibliotēkas projektu vadītāja Klinta
Kalnēja. Viņa papildina, ka ideja par šādu izglītojošu stendu
aizgūta no Latvijas Nacionālās bibliotēkas, kur ir pieejama līdzīga
spēle. «Interaktīvās spēles stimulē bērna domāšanu, attīsta loģiku,
veicina koncentrēšanos. Tāpat ar šīs spēles starpniecību vēlamies
veicināt paaudžu sadarbību, aicinot izzinošo spēli spēlēt ģimenes
lokā,» tā K.Kalnēja.

Spēles dalībniekiem ir iespēja iepazīt ne vien šo zinātnieku
atklājumus, bet arī interesantā veidā izprast dabaszinību
likumsakarības – to šodien novērtēja bērnu un jauniešu centra
«Junda» pulciņa «Jundas ģitāras» dalībnieki, kuri muzicēja pasākumā
un vieni no pirmajiem izmēģināja interaktīvo stendu. «Man spēle
ļoti patika – kaut arī daudz ko jau biju apguvis skolā, caur spēli
mācīties ir daudz vieglāk un interesantāk,» stāsta 4. klases
skolnieks Kristaps. Viņam piekrīt arī 6. klases skolnieks Aigars,
sacīdams, ka spēle ir saistoša un pamācoša, neilgā laikā var
uzzināt daudz interesanta. Jāatgādina, ka stenda saturu izstrādāja
Jelgavas pilsētas bibliotēkas kolektīvs, bet dizainu veidoja SIA
«Web Multishop Company».

Interaktīvais stends tapis «Interreg V–A» Latvijas–Lietuvas
pārrobežu sadarbības programmas 2014.–2020. gadam projekta
«Inovatīvu risinājumu attīstība bibliotēkās dažādu paaudžu
apmeklētājiem pierobežas reģionā» gaitā, kas paredz, ka līdz 2019.
gada februārim Jelgavas pilsētas bibliotēkā, kas ir projekta
vadošais partneris, Liepājas Centrālajā zinātniskajā bibliotēkā un
Šauļu pilsētas publiskajā bibliotēkā tiks modernizēti piedāvātie
pakalpojumi, tādēļ spēles atklāšanā piedalījās arī sadarbības
partneri no Šauļu bibliotēkas. Projekta kopējās izmaksas ir
585 262,94 eiro. Jelgavas pilsētas bibliotēkas projekta
izmaksas ir 263 449,92 eiro, tostarp 223 932,43 eiro ir Eiropas
Reģionālās attīstības fonda finansējums, 13 172,50 eiro ir valsts
budžeta dotācija un 26 344,99 eiro – Jelgavas pilsētas pašvaldības
līdzfinansējums.

Jāpiebilst, ka papildu interaktīvajam stendam projekta gaitā
Jelgavas bibliotēkā plānots uzstādīt grāmatu drošības vārtus, kas
ļaus ieviest pašapkalpošanās sistēmu, kā arī ierīkot
videonovērošanu.

Foto: Ivars Veiliņš/«Jelgavas Vēstnesis»