19.8 °C, 1.5 m/s, 82 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaDivi Jelgavas skolēnu zinātniski pētnieciskie darbi valstī novērtēti ar I pakāpi
Divi Jelgavas skolēnu zinātniski pētnieciskie darbi valstī novērtēti ar I pakāpi
07/05/2018

«Populārākās padomju laika pagalma spēles», «Skeitparki kā pilsētas vides mākslas un arhitektūras objekti», «Bioķīmiskā satura izmaiņas rabarberu jaunajos dzinumos», «Inovatīvā celtniecības biobetona bloka prototipa izveide» – šie ir daži no 13 Jelgavas skolēnu zinātniski pētnieciskajiem darbiem, kas Latvijas 42. skolēnu zinātniskajā konferencē novērtēti ar I, II vai III pakāpi. Visaugstāko novērtējumu – I pakāpi – par darbu «Ekonomiskā izglītība pirmskolā» ieguva Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas skolniece Katrīna Meijere un Jelgavas Valsts ģimnāzijas skolniece Elīna Smetaņina, kura prezentēja darbu «Vidusskolēni un valsts tēla izpratne Latvijas kultūras kontekstā».

Visvairāk godalgoto vērtējumu Latvijas skolēnu zinātniskajā
konferencē, kas aprīlī notika Rīgā, saņēma Jelgavas Spīdolas
ģimnāzija – no 20 valsts konferencei iesūtītajiem darbiem apbalvoti
astoņi, kurus izstrādāja 11 skolēni. Šis ir lielākais apbalvoto
zinātniski pētniecisko darbu skaits ne vien Jelgavas, bet valsts
izglītības iestāžu vidū. «Šis rezultāts ir apliecinājums mūsu
mērķtiecīgajam darbam. Mūsu skolas audzēkņi zinātniski pētnieciskā
darba pamatus sāk izstrādāt jau 7. klasē, bet 10. klasē apgūst
priekšmetu «Informācijpratības un pētnieciskā darba pamati», gūstot
ieskatu pētniecībā. Tā kā mūsu skolā ir trīs izglītības virzieni,
aicinām skolēnus izstrādāt darbu atbilstoši tam novirzienam, kurā
viņš mācās,» stāsta Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas direktore Ilze
Vilkārse. Viņa norāda, ka skolēnu izvēlētie temati šogad bija visai
daudzveidīgi. Piemēram, 11. klases skolniece K.Meijere, strādājot
pie darba «Ekonomiskā izglītība pirmskolā», vadīja nodarbības
pirmsskolas izglītības iestādē un aptaujāja vecākus, izstrādājot
reāli lietojamus materiālus pedagogiem. Bet Everita Paškauska un
Anna Grimailova izstrādāja darbu «Izglītības sistēmu salīdzinājums
starp Jelgavas Spīdolas ģimnāziju un Oulu vidusskolu un uz
kompetencēm vērsto izglītības standartu», jo Spīdolas ģimnāzijai ir
sadarbība ar šo Somijas skolu.

No Jelgavas Valsts ģimnāzijas godalgotas pakāpes ieguva četri
darbi. «Mūsu skolēnu darbi, kas tika izvirzīti valsts konferencei,
bija tiešām kvalitatīvi un pamatīgi izstrādāti. Īpaši var izcelt
skolnieces Elīnas Smetaņinas darbu «Vidusskolēni un valsts tēla
izpratne Latvijas kultūras kontekstā». Tāpat mūsu skolai bija
augsta līmeņa darbs matemātikas sekcijā, kas saņēma augstu
novērtējumu, bet neieguva nevienu no trim pakāpēm,» stāsta Jelgavas
Valsts ģimnāzijas direktore Inese Bandeniece.

Godalgoto darbu vidū bija arī Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas
skolēnu Artūra Maseviča un Rinalda Rinkuļa darbs «Inovatīvā
celtniecības biobetona bloka prototipa izveide» – tas novērtēts ar
II pakāpi inženierzinātņu sekcijā.

Jāpiebilst, ka Latvijas skolēnu 42. zinātniskajā konferencē par
laureātiem 23 zinātņu sekcijās kopumā kļuva 155 skolēni. Zinātniski
pētnieciskos darbus šogad vērtēja 133 eksperti – augstskolu
mācībspēki un zinātnieki, kas iepazinās ar 799 pieteiktajiem
darbiem. No Jelgavas uz valsts konferenci tika izvirzīti 80 skolēnu
darbi.

Ar Latvijas 42. skolēnu zinātniskās konferences rezultātiem var
iepazīties
ŠEIT

Foto: Toms Grīnbergs/no Latvijas Universitātes arhīva