22.5 °C, 1.7 m/s, 69.7 %

Pilsētā

Dubultos kontroles apjomus autobusos
22/01/2016

Autotransporta direkcija paziņojusi, ka 2016. gadā tiks dubultots kontroles apjoms reģionālo maršrutu autobusos. SIA «Jelgavas autobusu parks» (JAP) valdes loceklis Gints Burks norāda, ka tas attiecas arī uz visiem reģionālajiem starppilsētu autobusu maršrutiem, kurus apkalpo JAP, piemēram, uz Rīgu, Dobeli, Tukumu, Bausku, Eleju.

Kaut arī Autotransporta direkcija paziņojusi par kontroles
apjomu dubultošanu reģionālo maršrutu autobusos, G.Burks skaidro,
ka jau līdz šim līdztekus direkcijas kontrolēm pats uzņēmums praksē
izmantoja papildu kontroles mehānismus, izlases veidā
pārliecinoties par šoferu un pasažieru godaprātu. Proti, JAP
nodrošinātajos pilsētas nozīmes maršrutu autobusos to, vai
pasažieris iegādājies biļeti braucienam sabiedriskajā transportā,
kontrolē gan SIA «Dorsimus», ar kuru par šī pakalpojuma
nodrošināšanu noslēgts līgums, gan arī paši uzņēmuma darbinieki.
«Savukārt izlases veidā uzņēmuma kontrolieri līdztekus
Autotransporta direkcijai pārbaudes veica arī mūsu reģionālajos
starppilsētu maršrutu autobusos,» paskaidro G.Burks, norādot, ka
kopumā šajā ziņā JAP situācija ir vērtējama pozitīvi. «Piemēram,
Autotransporta direkcija 11. janvārī mūsu uzņēmuma starppilsētu
autobusos veica divas pārbaudes, un neatbilstības netika
konstatētas,» tā JAP valdes loceklis.

«Ņemot vērā, ka ikviena maršruta un reisa pieprasījums tiek
mērīts pēc izsniegtā biļešu skaita, Autotransporta direkcija aicina
iedzīvotājus būt atbildīgiem un ņemt biļetes par braucienu
sabiedriskajā transportā. Tāpat pasažieri tiek aicināti rūpīgi
pārbaudīt izsniegtajā biļetē norādīto informāciju par gala
pieturvietu. Autotransporta direkcija šogad plāno dubultot
kontroles apjomu reģionālo maršrutu autobusos, lai būtiski
samazinātu gadījumus, kad autobusu vadītāji neizsniedz biļetes
pasažieriem vai norāda biļetē nekorektu informāciju,» informē
Autotransporta direkcijas komunikācijas speciāliste Zane Plone.

Viņa skaidro, ka autobusu maršrutu un reisu lietderība un
pieprasījums tiek mērīts, ņemot vērā izsniegto biļešu, tostarp
biļešu ar nulles vērtību, skaitu pasažieriem. Ja iedzīvotāji nelūdz
autobusa vadītājam izsniegt biļeti, Autotransporta direkcijai nav
iespējas izsekot patiesajam pasažieru skaitam katrā konkrētajā
reisā. Direkcija diemžēl ir saskārusies ar gadījumiem, kad
neatbildīgu pasažieru un negodprātīgu autobusu vadītāju darbības
rezultātā nākas slēgt kādu maršrutu vai reisu, neskatoties uz to,
ka realitātē pēc tiem bijis pieprasījums.

Pasažieri, saņemot biļeti, tiek aicināti rūpīgi pārbaudīt tajā
norādīto informāciju. Autotransporta direkcija aicina personas,
kurām pienākas valsts apmaksāti braucieni – personas ar
invaliditāti, viņu pavadoņus, politiski represētās personas,
nacionālās pretošanās kustības dalībniekus, bāreņus, bez vecāku
apgādības palikušos bērnus, pirmsskolas vecuma bērnus –, būt īpaši
vērīgām un pārliecināties, ka izsniegtajā biļetē ar nulles vērtību
norādītā gala pieturvieta sakrīt ar to, ko pasažieris nosaucis
autobusa vadītājam.

«Ja pasažieri konstatē gadījumus, kad autovadītājs nav rīkojies
godprātīgi attiecībā uz biļešu izsniegšanu, aicinām informēt mūs,
rakstot uz e-pastu info@atd.lv, sociālajā tīklā «Twitter» un
«Facebook» vai zvanot pa tālruni 67686470,» norāda Z.Plone.

Foto: no JV arhīva.