«Esmu pensionārs un pēc ilgāka laika 15. janvārī nodomāju aiziet nomazgāties Higiēnas centra dušā Pulkveža O.Kalpaka ielā 9. Ar sašutumu konstatēju, kādas izmaiņas ieviestas sakarā ar dušas izmantošanu. Tagad ir noteikts dušā atrasties tikai 30 minūtes kopā ar visu noģērbšanos, nomazgāšanos un apģērbšanos. Agrāk bija 50 minūtes, un tad jau kaut kā varēja iekļauties laikā, bet šoreiz – nekā! Pēc 30 minūtēm darbiniece skrien pie durvīm un dauzās, lai lasās ārā. Tad tiešām pusplikam ir jāskrien ārā koridorā un jāturpina apģērbšanās. Labi vēl, ka nedzen laukā salā. Ir arī ierīkoti aizslēdzami drēbju skapīši. Kad esi tur salicis drēbes un skapīti aizslēdzis, tad rodas jautājums, kur likt atslēdziņu. Tad laikam arī par to ir padomāts – lai iekož to atslēdziņu zobos, ja tādi ir, un tikai tad iet mazgāties. Vai nav absurds?!» vēstulē redakcijai raksta pensionārs Jāzeps.
Sintija Čepanone
Jelgavas Sociālo lietu pārvaldes vadītāja Rita Stūrāne skaidro, ka izmaiņas dušas izmantošanas laika limitā nav veiktas, kopš iedzīvotājiem atbilstoši saistošajiem noteikumiem «Par sociālajiem pakalpojumiem Jelgavas pilsētas pašvaldībā» tiek nodrošināta iespēja izmantot Higiēnas centra pakalpojumus, tostarp izmantot dušu. «Nekad dušas pakalpojuma laika limits nav bijis 50 minūtes – vienmēr tā bijusi pusstunda, un tas dušas izmantošanai ir optimāli ne tikai laika, bet arī ūdens patēriņa ziņā, jo ūdens patēriņš ir viens no faktoriem, pēc kā noteikta maksa par pakalpojumu,» uzsver R.Stūrāne, atgādinot, ka arī maksa par pakalpojumu nav mainīta – par pusstundu dušas izmantošanu vienai personai jāmaksā 0,78 eiro.
Savukārt, oponējot kunga apgalvotajam, ka Higiēnas centra darbiniece «dauzās pie durvīm, lai klients lasās ārā», viņa ir pārliecināta: «Centrā strādā korekta darbiniece. Un pat situācijās, kad viņai klientam tomēr jāatgādina par nepieciešamību iekļauties dušas izmantošanai atvēlētajā laikā, tas tiek darīts korekti.» Ja klientiem tomēr ir sūdzības par konkrēta darbinieka attieksmi, viņi aicināti to darīt zināmu Sociālo lietu pārvaldes vadītājai.
Runājot par Higiēnas centrā nodrošinātajiem pakalpojumiem – duša, veļas mazgāšana un žāvēšana –, pārvaldes vadītāja norāda, ka regulāri tiek gādāts par to, lai sniegtie pakalpojumi kļūtu arvien kvalitatīvāki un apstākļi, kādos tie tiek nodrošināti, – labāki. «Tas attiecas arī uz ierīkotajiem slēdzamajiem skapīšiem ģērbtuvē – noteiktie kvalitātes standarti paredz gādāt par klienta īpašuma drošību, un šādā veidā tas tiek nodrošināts. Taču skapīša aizslēgšana pēc savu privāto mantu ielikšanas tajā nav obligāta – ja klients vēlas, tad, apzinoties iespējamās sekas, skapīti, protams, var atstāt arī neaizslēgtu,» tā R.Stūrāne.