2.3 °C, 4 m/s, 95.2 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāEkskursija «Izzini Jelgavu!» pretendē uz gada veiksmīgāko jauno tūrisma produktu
Ekskursija «Izzini Jelgavu!» pretendē uz gada veiksmīgāko jauno tūrisma produktu
30/09/2013

Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) rīkotajā tūrisma produktu konkursā «Veiksmīgākais jaunais tūrisma produkts 2013» izraudzīti 14 pirmās kārtas pretendenti. To vidū arī Jelgavas reģionālā Tūrisma centra (JRTC) ekskursija pa mūsu pilsētu «Izzini Jelgavu!» un brīvdienu maršruts uz Zemgales laukiem, kura veidošanā arī ir iesaistīts centrs.

Ritma Gaidamoviča

Tūrisma attīstības valsts
aģentūras (TAVA) rīkotajā tūrisma produktu konkursā «Veiksmīgākais
jaunais tūrisma produkts 2013» izraudzīti 14 pirmās kārtas
pretendenti. To vidū arī Jelgavas reģionālā Tūrisma centra (JRTC)
ekskursija pa mūsu pilsētu «Izzini Jelgavu!» un brīvdienu maršruts
uz Zemgales laukiem, kura veidošanā arī ir iesaistīts
centrs.

TAVA sabiedrisko attiecību speciāliste
Inta Briede ziņo, ka uz konkursa pirmo kārtu nominēti šādi tūrisma
produkti: Šokolādes muzeja grupu programma (SIA «Šokolādes
muzejs»), Veselīgi kārumi un gliemežu ferma «Kangaros» (gliemežu
ferma Kandavas novada «Kangaros»), Aktīvā tūrisma centrs «Kuršu
vikingu apmetne» (biedrība tūrisma klubs «Oga»), Daugavpils Marka
Rotko mākslas centrs (pašvaldības iestāde «Daugavpils Marka Rotko
mākslas centrs»), Daugavpils Skrošu rūpnīca (SIA «Daugavpils Skrošu
rūpnīca»), Kājāmgājēju maršruti «Kvēpenes dabas valdzinājums»
(kempings «Apaļkalns»), Interaktīvā auto tūre «Neizzinātā
Latvija-I» (SIA «Meeting Tour Travel & SPA Consultants»), Dabas un
izziņas taka gar Viesatas upi (biedrība «Viesatas upesloki»), Dabas
tūrisma taka «Ainiņas briežu dārzs» (SIA «Viesu nams Mazsālijas»),
CookingLatvia.com latviešu tradicionālās virtuves meistarklases
(SIA «Firma «Ekoterm»»), Brīvdienu maršruts uz Zemgales laukiem
(SIA «Viesu Līči»), Jelgavas pilsētas ekskursija «Izzini Jelgavu»
(Jelgavas pilsētas pašvaldības iestāde «Jelgavas reģionālais
Tūrisma centrs»), Skrundas muiža (AS «Skrundas muiža»), Dzīvā
sudraba muzejs (fonds «Sudraba Limbaži»).

TAVA tūrisma produktu attīstības vecākā
eksperte Inese Šīrava, paužot gandarījumu par nozares aktivitāti
startēt konkursā, atzīst, ka tajā piedalās gan vēl neiepazīti
tūrisma produkti, gan arī tādi, kas jau īsā laikā guvuši tūristu
ievērību.

Konkurss tiek organizēts četrās
kategorijās: kultūras tūrisms, dabas tūrisms, veselības un labjūtes
(welness) tūrisms un kompleksais tūrisma pakalpojums.

Šāda nozares sacensība notika arī pērn,
un tajā piedalījās 20 pretendenti. Pagājušajā gadā dabas tūrisma
kategorijā bija proporcionāli vismazākais pieteikumu skaits,
savukārt šajā reizē to ir visvairāk.

Pēc speciālistes vārdiem, jaunu un
kvalitatīvu tūrisma produktu radīšana ir ļoti svarīga nozares
attīstībai, lai piesaistītu jaunus tūristus un nepieviltu jau
esošos, mazinātu sezonalitātes ietekmi tūrismā un sekmētu ilgākus
tūrisma braucienus pa mūsu valsti.

Konkurss norit divās kārtās. Konkursam
izraudzītos tūrisma produktus žūrija vērtēs klātienē. Pēc konkursa
pirmās kārtas rezultātu paziņošanas TAVA mājas lapā tiks ievietota
anketa, kurā savu vērtējumu varēs izteikt ikviens
interesents.

Uzvarētājus noteiks žūrija, apkopojot
arī interneta balsojumu. Apbalvošana paredzēta gadskārtējā nozares
sarīkojumā «Tūrisma forums» 6. decembrī.

Galvenā balva, ko saņems visi četri
konkursa uzvarētāji, būs piedalīšanās pieredzes apmaiņas braucienā
divām personām uz kādu no Latvijas tūrisma mārketinga stratēģijā
minētajām prioritārajām mērķa tirgus valstīm.