Kaut arī jau pašlaik 11 vilcienu vagoni, tajā skaitā septiņi elektrovilcienu vagoni, aprīkoti ar bezvadu internetu, Wi-Fi ierīkošana tupināsies tikai dīzeļvilcienos, informē «Pasažieru vilciens». Savukārt jaunie elektorovilcienu vagoni ar bezvadu internetu jau būs aprīkoti. Tiesa, kad jaunie elektrovilcienu sastāvi varētu uzņemt pirmos pasažierus, joprojām netiek precizēts.
Ligita Vaita
Kā informē «Pasažieru vilciena» Mārketinga daļas vadītāja Ieva Miežubrāle, pašlaik eksperimentālā kārtā ar Wi-Fi aprīkoti 11 vagoni, no kuriem viens ir dīzeļvilciena vagons, septiņi – elektrovilcienu vagoni, bet trīs – komforta klases vagoni. «Kopumā ar Wi-Fi plānojam aprīkot vēl 59 dīzeļvilcienu vagonus. Šogad – 40 vagonus, bet nākamajā, 2015. gadā, vēl atlikušos 19 vagonus.
Runājot par elektrovilcienu aprīkošanu ar Wi-Fi, I.Miežubrāle skaidro, ka esošie elektrovilcienu vagoni ar Wi-Fi vairs netiks aprīkoti, savukārt jaunie elektrovilcienu vagoni, kuru ieviešana gan aizkavējusies, ar bezvadu internetu jau būs aprīkoti.
Ar Wi-Fi aprīkotie vagoni, izņemot trīs komforta klases vagonus, brauc visos maršrutos, norāda uzņēmumā. «Piemēram, vilciens no Rīgas brauc līdz Lielvārdei, tad no Lielvārdes brauc atpakaļ uz Rīgu, bet no Rīgas tas var doties gan uz Jelgavu, gan Tukumu, gan Skulti – nav tā, ka vilciens kursē vienā noteiktā maršrutā. Savukārt komforta klases vagoni tiek piedāvāti divos maršrutos Rīga–Rēzekne un Rīga–Valga, šie vagoni brauc tikai šajos maršrutos, un Wi-Fi var izmantot tikai tie pasažieri, kas atrodas komforta klases vagona salonā – viņiem tiek piešķirtas ievades paroles, lai varētu izmantot šo pakalpojumu,» skaidro I.Miežubrāle.
Uzvarot «Pasažieru vilciena» rīkotajā atklātajā konkursā «Datu pārraides un interneta piekļuves pakalpojumu nodrošināšana publiskajā mobilajā elektronisko sakaru tīklā», bezvadu internetu vilcienos nodrošina «Latvijas mobilais telefons» (LMT), informē I.Miežubrāle, piebilstot, ka Wi-Fi kvalitāte ir atkarīga no tā, kāds ir LMT pārklājums, līdz ar to ir vietas, kurās Wi-Fi signāls ir ļoti labs, bet dažās vietās tas var būt vājāks.
Jāpiebilst, ka jaunie vilcieni pa Latvijas dzelzceļa sliedēm kursēs vēlāk nekā iepriekš plānots. Kaut arī iepriekš plānots, ka jaunie vilcieni Latvijā sāks kursēt jau 2014. gada pirmajā pusē, pērnā gada rudenī satiksmes ministrs Anrijs Matīss norādīja, ka iepirkums aizkavējies. Visticamāk, jaunie vilcieni tiks nomāti uz 15 gadiem, nevis pirkti, jo tas būšot ekonomiski izdevīgāk, skaidroja ministrs. Savukārt «Pasažieru vilciena» plāns ir jaunus vilcienus Latvijā ieviest līdz 2016. gadam, pakāpeniski nomainot pašreizējos elektrovilcienus.
Foto: pv.lv