6.4 °C, 2.3 m/s, 96.2 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāFiksētās telefonlīnijas uzņēmumu acīs vērtību nezaudē
Fiksētās telefonlīnijas uzņēmumu acīs vērtību nezaudē
18/01/2015

Pēc uzņēmuma «Lattelecom» datiem, fiksēto telefonlīniju abonentu skaits sarūk. 2014. gadā vairāk nekā 18 tūkstoši Jelgavas iedzīvotāju izmantoja «Lattelecom» fiksētos balss pakalpojumus, taču tas ir par sešiem procentiem mazāk nekā 2013. gadā.

Sintija Liepiņa, RSU Komunikācijas fakultātes 2. kursa
studente

Pēc uzņēmuma «Lattelecom» datiem, fiksēto telefonlīniju
abonentu skaits sarūk. 2014. gadā vairāk nekā 18 tūkstoši Jelgavas
iedzīvotāju izmantoja «Lattelecom» fiksētos balss pakalpojumus,
taču tas ir par sešiem procentiem mazāk nekā 2013.
gadā.

Kā atklāj telesakaru operatora «Lattelecom» Interneta un balss
biznesa daļas direktors Edgars Strods, attīstoties tehnoloģijām,
fiksēto balss sakaru pakalpojumu lietošanas apjomi visā pasaulē
samazinās, un arī Latvijā ir vērojama līdzīga tendence, kur ik gadu
par dažiem procentiem krītas fiksēto telefona līniju abonentu
skaits.

Tomēr joprojām lielai daļai iedzīvotāju fiksētie mājas telefoni
joprojām ir. Kopumā «Lattelecom» nodrošina vairāk nekā 720
tūkstošiem Latvijas iedzīvotāju fiksētos balss pakalpojumus. 2014.
gadā vairāk nekā 18 tūkstoši Jelgavas iedzīvotāju izmantoja
«Lattelecom» fiksētos balss pakalpojumus, taču tas ir par sešiem
procentiem mazāk nekā 2013. gadā, norāda uzņēmumā.

Savukārt «Baltcom» kopš 2013. gada septembra piedāvā Latvijā
unikālu fiksētās telefonijas pakalpojumu – ne tikai bezmaksas
zvanus bez limita uz visiem fiksētajiem telefoniem, bet arī uz
mobilajiem tīkliem Latvijā, kas pēc būtības līdzinās mobilo
operatoru piedāvājumam. «Šī pakalpojuma izdevīgumu iedzīvotāji
novērtē, jo līdz ar bezmaksas zvanu nodrošināšanas dubultojās
aktīvo telefonijas pakalpojuma lietotāju skaits,» stāsta «Baltcom»
sabiedrisko attiecību speciāliste Inese Tauriņa, uzsverot, ka
fiksētās telefonlīnijas abonentu ir nedaudz vairāk par sešiem
procentiem no visiem «Baltcom» abonentiem, bet 80 procenti no
fiksētās telefonlīnijas abonentiem ir aktīvi telefonlīnijas
lietotāji.

«Protams, mobilie telefoni izkonkurē fiksēto telefoniju, taču
šobrīd prognozējam, ka tuvākajā laikā būtiskas izmaiņas «Baltcom»
fiksētās telefonijas klientu skaita ziņā nenotiks,» uzskata
I.Tauriņa.

Tomēr fiksēto telefonlīniju joprojām novērtē un izmanto
uzņēmumos, kur tie kalpo par savdabīgu drošības un uzticamības
garantu klientam. «Kā atzīst biznesa klienti, fiksētais tālrunis ir
ne tikai finansiāli izdevīgs, bet zināmā mērā ir arī reputācijas
jautājums, kas klientam sniedz papildu uzticamību, ka uzņēmumam ir
ne tikai tālrunis, uz kuru zvanīt, bet arī konkrēta adrese un
birojs,» stāsta E.Strods, uzsverot, ka «Lattelecom» joprojām strādā
pie fiksēto pakalpojumu pilnveides.

Tā kā speciālisti norāda, ka fiksēto telefonlīniju skaits
uzņēmumos paliek nemainīgs, bet privātpersonu abonēto mājas
telefonlīniju skaits sarūk, portāls www.jelgavasvestnesis.lv
aptaujāja cilvēkus, lai noskaidrotu, vai viņiem mājās joprojām ir
fiksētais mājas telefons un vai viņi to izmanto.

Artūrs, 32 gadi, auto mehāniķis

«Vēl nesen – pirms diviem gadiem – reizēm izmantoju mājas
telefonu, kurš uzstādīts bija ļoti sen. Pirms gada mainīju
dzīvesvietu un pieslēdzu tikai internetu un televīziju, jo mājas
telefons būtu sadārdzinājis šī pakalpojuma izmaksas. Nodomāju, ka
mājas telefons man nav nepieciešams, jo ar mobilo telefonu varu
zvanīt gan uz mājas, gan mobilajiem telefoniem par ļoti izdevīgām
cenām,» stāsta Artūrs.

Anita, 45 gadi, mājsaimniece

«Ar ģimeni jau piecpadsmit gadus dzīvojam privātmājā, kurā
fiksētais telefons tika ievilkts līdz ar ievākšanos tajā. Pirms
pieciem gadiem tas, protams, tika izmantots vairāk, šobrīd saziņai
vairāk izmantojam mobilos telefonus, bet pa fiksēto telefonu
izmantojam tad, ja tiek zvanīts uz citiem fiksētajiem telefoniem,
piemēram, vecākiem radiniekiem vai uz kādu iestādi,» stāsta Anita,
atklājot, ka atteikties no mājas telefona nav plānojusi.

Ivars, 26 gadi, tirdzniecības aģents

«Es uzskatu, ka mūsdienās, kad mobilo telefonu sakaru operatori
piedāvā iespēju par fiksētu summu zvanīt gan uz citiem mobilajiem
tālruņiem, gan mājas telefoniem, šie fiksētie mājas telefoni ir
krietni zaudējuši savu nozīmi. Kad biju mazāks – šāds telefons bija
mājās, bet nu jau pāris gadus iztieku bez tā. Daudz ērtāk ir
sazināties pa mobilo telefonu, jo ar to vajadzīgo cilvēku var
sazvanīt jebkurā vietā, bet, zvanot uz mājas telefonu, šim
cilvēkam, ko vēlamies sazvanīt, ir jābūt mājās,» uzskata Ivars.

Anna, 72 gadi, pensionāre

«Man nekad nav bijis mobilais telefons, tādēļ fiksētajam mājas
telefonam man ir liela nozīme – saziņai ar citiem izmantoju tikai
to. Tā kā es lielāko daļu sava laika pavadu mājās, zvanot uz mājas
telefonu, mani gandrīz vienmēr var sazvanīt. Mani bērni gan ir
vēlējušies man dāvināt mobilo telefonu, lai sazvanāma esmu arī tad,
ja aizeju, piemēram, uz tirgu, bet es uzskatu, ka tam nav
vajadzības, es iztieku bez mobilā telefona,» stāsta pensionāre
Anna, kura fiksēto telefonu visbiežāk izmanto saziņai ir
radiniekiem.

Madara, 24 gadi, friziere

«Man nav mājas telefona, un es uzskatu, ka nav vajadzības to
iegādāties. Vienmēr varu izmantot savu mobilo telefonu – no tā var
izdevīgi zvanīt gan uz fiksētajiem, gan mobilajiem telefoniem.
Ikdienā nemaz nezvanu uz mājas telefoniem, ar visiem sazinos caur
mobilajiem telefoniem,» stāsta Madara.

Gints, 31 gads, vada savu uzņēmumu

«Man ir mājas telefons, kuru gan izmantoju ļoti maz. Kad vēlējos
pāriet pie cita pakalpojuma sniedzēja televīzijai un internetam,
man piedāvāja komplektu par izdevīgu cenu, kurā ietilpa arī
fiksētais telefons. Jāatzīst gan, ka šis telefons pārsvarā klusē –
man uz to zvana tikai retos gadījumos, pārsvarā uzņēmumi, kas
reklamē savus pakalpojumus. Arī es to īsti neizmantoju – no fiksētā
zvanu vien tad, ja, piemēram, mobilais telefons ir izlādējies.
Atteikties gan no tā nedomāju – šis telefons man ietilpst komplektā
un retu reizi noder,» tā Gints.

Valērija, 27 gadi, pārdevēja

«Man ir mājas telefons, kuru gan pārsvarā neizmantoju. Nesen gan
es pazaudēju mobilo telefonu, un pāris dienu, līdz tika iegādāts
jauns mobilais telefons, vienīgais mans saziņas veids bija tieši
šis mājas telefons. Jāatzīst, ka tas bija apgrūtinoši, ka piezvanīt
un mani sazvanīt var tikai tad, ja esmu mājās. Mūsdienās cilvēki ir
pieraduši viens otru sazvanīt jebkurā vietā un laikā,» stāsta
Valērija, kura atteikties no mājas telefona nedomā, jo pierādījies,
ka tas var ļoti noderēt.

Raimonds, 67 gadi, pensionārs

«Es izmantoju gan savu mājas telefonu, gan mobilo telefonu –
katram ir savas priekšrocības. Protams, ir ērti, ka mobilo telefonu
var paņemt līdzi, un es esmu sazvanāms jebkur, bet to var viegli
pazaudēt – ne reizi vien esmu mājās to kaut kur nolicis un pēc tam
ilgi meklējis, neatceroties, kur tas nolikts. Ar mājas telefonu tā
nav – tas vienmēr stāv savā vietā un nekad nav jāmeklē,» stāsta
Raimonds.

Foto: medicine.lv 

­