Apmēram 150 metrus garā Ganību ielas posmā izmēģināta Jelgavā līdz šim neizmantota tehnoloģija – grants seguma dubultā virsmas apstrāde ar sīkšķembām. Ja šī tehnoloģija sevi attaisnos, ar laiku tā varētu tikt pielietota arī citās grants seguma ielās.
Sintija Čepanone
Pašvaldības iestādes «Pilsētsaimniecība» Apsaimniekošanas nodaļas vadītājs Imants Auders stāsta, ka šī tehnoloģija īpaši piemērota ielām ar grants segumu. «Brauktuvi divās kārtās apstrādājot ar šķembām un bitumena emulsiju, grants segums principā kļūst par cieto segumu, kas līdzinās asfaltam, līdz ar to, pa to braucot, neceļas putekļi un arī bedres neveidojas tik strauji,» tehnoloģijas priekšrocības pamato I.Auders, norādot, ka šī pieredze aizgūta no Valmieras, kur šovasar līdzīgi apstrādāti divu ielu posmi, taču Igaunijā līdzīga prakse tiek īstenota jau vairākus gadus.
Pašlaik eksperimentālā kārtā ar sīkšķembām un bitumena emulsiju divās kārtās apstrādāts apmēram 150 metrus garš posms Ganību ielā no Satiksmes ielas līdz 36. namam, taču, ja tas labi pārziemos un sevi attaisnos uzturēšanā, jau nākamgad līdzīgu tehnoloģiju varētu pielietot arī citās grants seguma ielās. «Darbu gaitā uz stabilas konstrukcijas brauktuves apakšējā kārtā tiek ieklātas rupjākas šķembas, virsējā kārtā – smalkākas, un jaunais segums tiek noblietēts, iegūstot gludu asfaltam līdzīgu virsmu,» skaidro «Pilsētsaimniecības» Apsaimniekošanas nodaļas vadītājs, norādot, ka izmēģinājuma posma dubultā apstrāde Ganību ielā izmaksāja nepilnus 10 000 eiro. Darbus veica CBS «Igate».
Foto: Krišjānis Grantiņš