15.9 °C, 5.8 m/s, 84.3 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāInteresējas, kā deklarēt dzīvesvietu, pieteikt bērnu bērnudārza rindā un noskaidrot īpašumā deklarētās personas
Interesējas, kā deklarēt dzīvesvietu, pieteikt bērnu bērnudārza rindā un noskaidrot īpašumā deklarētās personas
20/05/2015

No 14. līdz 21. maijam notiek pirmā valsts iniciatīva «Dienas bez rindām», kurā valsts un pašvaldību iestādes klientus mudina izmantot e-pakalpojumus. Šai iniciatīvai pievienojusies arī Jelgavas novada dome un vairāku valsts iestāžu Jelgavas filiāles un nodaļas. Kā noskaidroja portāls www.jelgavasvestnesis.lv, Jelgavas domes klientu apkalpošanas centrā interesi par e-pakalpojumiem izrādījuši 11 apmeklētāji.

Ilze Knusle-Jankevica

No 14. līdz 21. maijam notiek pirmā valsts iniciatīva
«Dienas bez rindām», kurā valsts un pašvaldību iestādes klientus
mudina izmantot e-pakalpojumus. Šai iniciatīvai pievienojusies arī
Jelgavas novada dome un vairāku valsts iestāžu Jelgavas filiāles un
nodaļas. Kā noskaidroja portāls www.jelgavasvestnesis.lv, Jelgavas
domes klientu apkalpošanas centrā interesi par e-pakalpojumiem
izrādījuši 11 apmeklētāji.

«Klientu apkalpošanas centra konsultanti kopš akcijas «Dienas
bez rindām» pirmās dienas ir konsultējuši 11 interesentus par to,
kā pareizi deklarēt savu dzīvesvietu, kā pieteikt bērnu bērnudārza
rindā un noskaidrot īpašumā deklarētās personas. Ar vienotā valsts
un pašvaldību pakalpojumu portāla www.latvija.lv starpniecību
pašvaldībā vēl var noskaidrot nekustamā īpašuma nodokļa apmēru, to
apmaksāt, kā arī uzrakstīt pašvaldība brīvas formas iesniegumu par
visdažādākajiem jautājumiem,» stāsta pašvaldības Kancelejas
vadītājas vietnieks Jānis Zemene.

«Jau līdz šim, gadu no gada, novērots aizvien lielāks klientu –
iedzīvotāju un juridisko personu  – iesniegumu skaits
elektroniskā veidā.  Piedāvājot izvēles iespējas iesnieguma
iesniegšanas veidam, tiek veicināta klientu apmierinātību ar
pašvaldības darbu. Iesniegt iesniegumu elektroniski ir ērti un
pavisam lēti – nav jātērē laiks un nauda, lai dotos klātienē
pieteikt sev vēlamo pakalpojumu. Protams, daudzi no pakalpojumiem,
kurus regulē plaša normatīvā bāze, ir sarežģīti un bez speciālistu
konsultēšanas neklātienē grūti aizpildāmi. Tomēr ar katru gadu,
standartizējot pakalpojumus, būtu iespēja aizvien lielāku daļu no
tiem padarīt vieglāk piesakāmus tieši elektroniskā veidā. Tas gan
nozīmē pašvaldībai kā pakalpojuma sniedzējai jaunus izaicinājumus
gadījumos, kad iesniegumi būs neprecīzi – jābūt skaidrai kārtībai,
kādos gadījumos sazināties ar klientu un lūgt precizēt iesnieguma
saturu un sniegt papildus informāciju, kādos gadījumos to noraidīt.
Klātienē šos jautājumus parasti var atrisināt uzreiz,» skaidro
J.Zemene.

Iniciatīvai «Dienas bez rindām» pievienojušās arī tādas iestādes
kā Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA), Pilsonības un migrācijas
lietu pārvalde, Valsts vides pārvalde, Ceļu satiksmes drošības
direkcija, Lauku atbalsta dienests, Valsts ieņēmumu dienests,
Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra, Valsts zemes dienests,
Veselības inspekcija. Kā norāda, piemēram, Valsts vides
dienesta Jelgavas reģionālajā vides pārvalde, akcijas laikā
klientu interese par e-pakalpojumu izmantošanu nav bijusi, lai gan
to izmantošana atvieglotu viņiem ikdienu. Līdzīga situācija ir arī
NVA. «Pavisam nesen ieviests jauns e-pakalpojums, kas ļauj
iesniegumu bezdarbnieka vai darba meklētāja statusa saņemšanai
aizpildīt elektroniski, izmantojot mūsu mājas lapā ievietoto
veidlapu. Aizpildītais iesniegums jāapliecina ar drošu elektronisko
parakstu un jānosūta uz filiāles e-pastu. Jāsaka, ka šobrīd saņemti
vien daži šādi iesniegumi,» norāda NVA Jelgavas filiāles vadītāja
Andra Dietlava, piebilstot, ka e-pakalpojumu izmantošana lielākais
ieguvums  ir klientam, jo apmeklējumu var laikus ieplānot, kā
arī, izmantojot e-vidi, sajust sistēmas ērtumu un ātrumu,
nezaudējot laiku gaidīšanas procesā.

Foto: Raitis Supe