Šodien Latvijas un Krievijas kopuzņēmuma «Amo Plant» valdes loceklis Aleksejs Maslovs un JAP valdes loceklis Pēteris Salkazanovs parakstīja aktu par divu «Ambassador» markas autobusu nodošanu testēšanai. Rīt autobusi sāks pasažieru pārvadājumus no Jelgavas uz Tērveti, Auci un citviet.
Anna Afanasjeva
Autobusi testēšanai saņemti no akciju sabiedrības «Amo Plant», kuras rīcībā tos nodevis Holandes koncerns «VDL» – tieši šādus autobusus jau šogad sāks komplektēt Jelgavā, Aviācijas ielā topošajā autorūpnīcā.
Kā zināms, februārī «Amo Plant» noslēdza līgumu ar Holandes kompāniju «VDL» par «Ambassador» markas autobusu komplektēšanu Jelgavas autorūpnīcā. Ar laiku arī daļu komplektējošo detaļu plānots izgatavot Latvijā. Komplektēšanas principu apgūšanai «Amo Plant» no Holandes saņēma divus autobusus. Uzņēmuma Ārlietu un mārketinga daļas vadītājs Igors Graurs stāsta, ka pēc to reģistrācijas un sakārtošanas par lietderīgu atzīta autobusu nodošana trīs mēnešu testēšanai JAP.
Tādējādi pasažieru pārvadātājs tos varēs pārbaudīt reālos apstākļos, noteikt, ko vajadzētu uzlabot un pielāgot šejienes pasūtītāju vajadzībām. Arī pasažieri šādā veidā varēs novērtēt autobusu kvalitāti, izteikt savu viedokli. I.Graurs papildina, ka samaksu par testēšanas laiku «Amo Plant» neiekasēs. Vajadzības gadījumā, kad «VDL» autobusus vēlēsies iepazīt potenciālie pircēji, mūsu pārvadājumu uzņēmums šādu iespēju nodrošinās. «Amo Plant» rīcībā nonācis arī trešais no Holandes ražotāja atsūtītais autobuss, kas domāts skolēnu pārvadāšanai.
Autobusiem priekšējā daļā ir zemā grīda un vieta pasažieriem ar bērnu ratiņiem vai invalīdiem. Tādējādi, kā stāsta JAP tehniskais direktors Gints Burks, tos var izmantot gan pilsētas, gan starppilsētu pārvadājumiem. «Pagaidām «Ambassador» autobusi Latvijā ir salīdzinoši maz izplatīti. Pārvadātāji no Tukuma un Dobeles, kas tos jau iegādājušies, ir apmierināti. JAP rīcībā nonākušajiem autobusiem ir dažāda komplektācija. Vienam sēdvietu ir mazāk, otram – vairāk, ir atšķirīgs sēdvietu izvietojums, durvju vēršanās mehānisms, tāpat – vienam klimata kontrole ir, otram – nav. Testēšanas laikā varēsim pārliecināties, kas ir piemērotāks mūsu apstākļiem un pasažieru vajadzībām,» stāsta G.Burks. P.Salkazanovs pauž, ka pēc testēšanas JAP vienu no «Ambassador» autobusiem varētu iegādāties.
«Amo Plant» projektu vadītājs Andris Šteinbergs stāsta, ka pašlaik Latvijā ir ap simts «VDL» ražoto autobusu. Daļa nopirkto ir jauni, daļa – lietoti. Jaunajiem «Amo Plant» kā «VDL» pārstāvis uzņēmuma «Ferrus» servisā Rīgā nodrošina tehnisko apkopi. Pēc autorūpnīcas pabeigšanas Jelgavā tehniskās apkopes iespējas tiks nodrošinātas arī šeit. Interesi par «Ambassador» autobusiem A.Šteinbergs raksturo kā noturīgu, pašlaik jau notiekot pārrunas ar vairākiem pasažieru pārvadātājiem. I.Graurs papildina, ka ar autobusiem iepazīstināta lidostas vadība, tos varētu izmantot pasažieru pievešanai no lidostas līdz trapam un otrādi. Jaunu «Ambassador» autobusu cena atkarībā no komplektācijas svārstās no 170 000 līdz 230 000 eiro.
www.jelgavasvestnesis.lv jau rakstīja, ka pirmos «VDL» autobusus mūsu pilsētas rūpnīcā varēs nokomplektēt šajā rudenī. Nākammēnes «Amo Plant» speciālisti dosies apgūt komplektēšanas pieredzi uz Holandi. Ar laiku daļu autobusu detaļu varēs izgatavot vietējie uzņēmumi.