Laikā, kad daudzdzīvokļu mājām pilsētā pakāpeniski tiek pieslēgta apkure, arī portāla www.jelgavasvestnesis.lv redakcija tradicionāli saņem daudz jautājumu, kas saistībā ar apkures pieslēgšanu ir aktuāli iedzīvotājiem. «Kad mūsu mājai pieslēgs apkuri? Kāpēc mūsu mājai nav pieslēgta apkure, bet citām ir? Kur man jāvēršas, ja dzīvoklī ir auksti radiatori, lai gan mājai apkure jau pieslēgta?» šie ir tikai daži jautājumi, ar kuriem redakcijā vērsušies jelgavnieki, kopš pilsētā sācies apkures pieslēgšanas process. Apkopojam svarīgāko, kas jāņem vērā, lai tas noritētu sekmīgi.
Sintija Čepanone
Apkures pieslēgšanas laiks katrā mājā atkarīgs no dzīvokļu īpašnieku vēlmēm – kad nolemts uzsākt apkures sezonu, dzīvokļu īpašnieku pilnvarotā persona jeb mājas kontaktpersona ar attiecīgu iesniegumu vēršas pie nama pārvaldnieka, kas tālāk organizē apkures pieslēgšanu, tas ir, nosūta pieprasījumu SIA «Fortum Jelgava». Apkure vispirms tiek pieslēgta tām ēkām, kuru iedzīvotāji par siltumenerģiju ir norēķinājušies savlaicīgi un pilnā apmērā, un, ja nav citu būtisku aizķeršanos, apkure tiek nodrošināta 1 – 2 darba dienu laikā.
Tiesa, apkures pieslēgšanas process var aizkavēties daudzo pieprasījumu dēļ, kas turklāt, iestājoties aukstākam laikam, tiek iesniegti teju vienlaicīgi. Pieprasījumi tiek izpildīti rindas kārtībā, tieši tādēļ var gadīties, ka siltums mājai netiek pieslēgts tieši tajā datumā, kas norādīts iesniegumā, bet, teiksim, nākamajā vai aiznākamajā dienā.
Savukārt iekšējos siltumenerģijas piegādes tīklus mājā apkalpo pārvaldnieks, ar kuru arī jārisina visi jautājumi, kas saistīti ar iekšējo siltumenerģijas piegādes tīklu uzturēšanu. Ērtākai komunikācijai ar pārvaldnieku dzīvokļu īpašnieki no sava vidus paši ir izraudzījušies kontaktpersonu jeb dzīvokļu īpašnieku pilnvaroto personu, kas iedzīvotāju interesēs arī risina visus ar mājas pārvaldīšanu saistītos jautājumus, tostarp tos, kas saistīti ar problēmām apkures pieslēgšanas procesā.
SIA «Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde» (JNĪP) tehniskais direktors Oļegs Kukuts skaidro, ka šogad apkure visām JNĪP pārvaldīšanā esošajām mājām, ja vien tas atbilstoši savlaicīgi saņemtajam iesniegumam nav izdarīts agrāk vai dzīvokļu īpašnieku pārstāvis nav vērsies ar iesniegumu apkures uzsākšanu būtiski atlikt, tiek pieslēgta no 12. oktobra. «Lai pārliecinātos par daudzdzīvokļu māju apkures sistēmas gatavību kārtējai apkures sezonai, vasarā JNĪP veic apkures sistēmas hidrauliskās pārbaudes, kas ļauj savlaicīgi noteikt un likvidēt sistēmā atklātos defektus. Taču diemžēl arī pēc šīm pārbaudēm paši iedzīvotāji, savas darbības nesaskaņojot ar pārvaldnieku, mēdz iejaukties apkures sistēmā, un tas rada avārijas situācijas apkures pieslēgšanas procesā,» skaidro O.Kukuts. Piemēram, arī šogad konstatēti vairāki gadījumi, kad, dzīvoklī patvaļīgi mainot radiatorus, cilvēks pagrabā vienkārši no sistēmas izlaidis ūdeni, pārvaldnieku par to neinformējot. Kad «Fortum» ēkai pieslēdz siltumu, izrādās, ka sistēma nefunkcionē un siltumu piegādāt nav iespējams, un tad sadarbībā ar pārvaldnieku tiek meklēts iemesls, kas, protams, prasa laiku un resursus.
Apkures pieslēgšanas process ir ļoti saspringts laika posms, jo namu pārvaldniekam līdztekus ikdienas izsaukumiem jāpagūst apkalpot arī izsaukumus, kas saistīti ar apkuri – gan individuālas sūdzības par to, ka, piemēram, viens radiators dzīvoklī nesilda, gan avārijas situācijas, kad apkuri nav iespējams pieslēgt visai mājai. «Fiziski nav iespējams izbraukt uz visiem izsaukumiem vienlaicīgi – tos Avārijas dienests apkalpo rindas kārtībā, secīgi reaģējot uz visiem pieteikumiem, tādēļ atvainojamies klientiem par neērtībām, kas ir neizbēgamas apkures pieslēgšanas procesā,» tā O.Kukuts, vienlaicīgi arī dzīvokļus īpašniekus aicinot izturēties ar sapratni un visus jautājumus pirmām kārtām risināt caur mājas vecāko, tas ir, pēc apkures pieslēgšanas mājai vispirms tieši viņu informēt par konstatētajām problēmām savā īpašumā. Savukārt mājas pilnvarotā persona, apkopojot informāciju par fiksētajām problēmām mājā, to iesniegs pārvaldniekam risināšanai.
Foto: no JV arhīva