-7.5 °C, 1.8 m/s, 89.4 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāJa rodas problēmas ar apkuri, vispirms jāinformē mājas vecākais
Ja rodas problēmas ar apkuri, vispirms jāinformē mājas vecākais
22/10/2015

Laikā, kad daudzdzīvokļu mājām pilsētā pakāpeniski tiek pieslēgta apkure, arī portāla www.jelgavasvestnesis.lv redakcija tradicionāli saņem daudz jautājumu, kas saistībā ar apkures pieslēgšanu ir aktuāli iedzīvotājiem. «Kad mūsu mājai pieslēgs apkuri? Kāpēc mūsu mājai nav pieslēgta apkure, bet citām ir? Kur man jāvēršas, ja dzīvoklī ir auksti radiatori, lai gan mājai apkure jau pieslēgta?» šie ir tikai daži jautājumi, ar kuriem redakcijā vērsušies jelgavnieki, kopš pilsētā sācies apkures pieslēgšanas process. Apkopojam svarīgāko, kas jāņem vērā, lai tas noritētu sekmīgi.

Sintija Čepanone

Laikā, kad daudzdzīvokļu mājām pilsētā pakāpeniski tiek
pieslēgta apkure, arī portāla www.jelgavasvestnesis.lv redakcija
tradicionāli saņem daudz jautājumu, kas saistībā ar apkures
pieslēgšanu ir aktuāli iedzīvotājiem. «Kad mūsu mājai pieslēgs
apkuri? Kāpēc mūsu mājai nav pieslēgta apkure, bet citām ir? Kur
man jāvēršas, ja dzīvoklī ir auksti radiatori, lai gan mājai apkure
jau pieslēgta?» šie ir tikai daži jautājumi, ar kuriem redakcijā
vērsušies jelgavnieki, kopš pilsētā sācies apkures pieslēgšanas
process. Apkopojam svarīgāko, kas jāņem vērā, lai tas noritētu
sekmīgi.

Apkures pieslēgšanas laiks katrā mājā atkarīgs no dzīvokļu
īpašnieku vēlmēm – kad nolemts uzsākt apkures sezonu, dzīvokļu
īpašnieku pilnvarotā persona jeb mājas kontaktpersona ar attiecīgu
iesniegumu vēršas pie nama pārvaldnieka, kas tālāk organizē apkures
pieslēgšanu, tas ir, nosūta pieprasījumu SIA «Fortum Jelgava».
Apkure vispirms tiek pieslēgta tām ēkām, kuru iedzīvotāji par
siltumenerģiju ir norēķinājušies savlaicīgi un pilnā apmērā, un, ja
nav citu būtisku aizķeršanos, apkure tiek nodrošināta 1 – 2 darba
dienu laikā.

Tiesa, apkures pieslēgšanas process var aizkavēties daudzo
pieprasījumu dēļ, kas turklāt, iestājoties aukstākam laikam, tiek
iesniegti teju vienlaicīgi. Pieprasījumi tiek izpildīti rindas
kārtībā, tieši tādēļ var gadīties, ka siltums mājai netiek
pieslēgts tieši tajā datumā, kas norādīts iesniegumā, bet, teiksim,
nākamajā vai aiznākamajā dienā. 

Savukārt iekšējos siltumenerģijas piegādes tīklus mājā apkalpo
pārvaldnieks, ar kuru arī jārisina visi jautājumi, kas saistīti ar
iekšējo siltumenerģijas piegādes tīklu uzturēšanu. Ērtākai
komunikācijai ar pārvaldnieku dzīvokļu īpašnieki no sava vidus paši
ir izraudzījušies kontaktpersonu jeb dzīvokļu īpašnieku pilnvaroto
personu, kas iedzīvotāju interesēs arī risina visus ar mājas
pārvaldīšanu saistītos jautājumus, tostarp tos, kas saistīti ar
problēmām apkures pieslēgšanas procesā.

SIA «Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde» (JNĪP) tehniskais
direktors Oļegs Kukuts skaidro, ka šogad apkure visām JNĪP
pārvaldīšanā esošajām mājām, ja vien tas atbilstoši savlaicīgi
saņemtajam iesniegumam nav izdarīts agrāk vai dzīvokļu īpašnieku
pārstāvis nav vērsies ar iesniegumu apkures uzsākšanu būtiski
atlikt, tiek pieslēgta no 12. oktobra. «Lai pārliecinātos par
daudzdzīvokļu māju apkures sistēmas gatavību kārtējai apkures
sezonai, vasarā JNĪP veic apkures sistēmas hidrauliskās pārbaudes,
kas ļauj savlaicīgi noteikt un likvidēt sistēmā atklātos defektus.
Taču diemžēl arī pēc šīm pārbaudēm paši iedzīvotāji, savas darbības
nesaskaņojot ar pārvaldnieku, mēdz iejaukties apkures sistēmā, un
tas rada avārijas situācijas apkures pieslēgšanas procesā,» skaidro
O.Kukuts. Piemēram, arī šogad konstatēti vairāki gadījumi, kad,
dzīvoklī patvaļīgi mainot radiatorus, cilvēks pagrabā vienkārši no
sistēmas izlaidis ūdeni, pārvaldnieku par to neinformējot. Kad
«Fortum» ēkai pieslēdz siltumu, izrādās, ka sistēma nefunkcionē un
siltumu piegādāt nav iespējams, un tad sadarbībā ar pārvaldnieku
tiek meklēts iemesls, kas, protams, prasa laiku un resursus.

Apkures pieslēgšanas process ir ļoti saspringts laika posms, jo
namu pārvaldniekam līdztekus ikdienas izsaukumiem jāpagūst apkalpot
arī izsaukumus, kas saistīti ar apkuri – gan individuālas sūdzības
par to, ka, piemēram, viens radiators dzīvoklī nesilda, gan
avārijas situācijas, kad apkuri nav iespējams pieslēgt visai mājai.
«Fiziski nav iespējams izbraukt uz visiem izsaukumiem vienlaicīgi –
tos Avārijas dienests apkalpo rindas kārtībā, secīgi reaģējot uz
visiem pieteikumiem, tādēļ atvainojamies klientiem par neērtībām,
kas ir neizbēgamas apkures pieslēgšanas procesā,» tā O.Kukuts,
vienlaicīgi arī dzīvokļus īpašniekus aicinot izturēties ar sapratni
un visus jautājumus pirmām kārtām risināt caur mājas vecāko, tas
ir, pēc apkures pieslēgšanas mājai vispirms tieši viņu informēt par
konstatētajām problēmām savā īpašumā. Savukārt mājas pilnvarotā
persona, apkopojot informāciju par fiksētajām problēmām mājā, to
iesniegs pārvaldniekam risināšanai.

Foto: no JV arhīva