Valsts akciju sabiedrība «Latvijas dzelzceļš» uzsākusi Kohēzijas fonda finansēta projekta realizāciju – «Pārmiju pārvedu nomaiņa – pārmiju piegāde». Šī projekta ietvaros Jelgavā plānots nomainīt deviņas dzelzceļa pārmijas.
Ilze Knusle-Jankevica
Projekts paredz līdz 2015. gada nogalei Austrumu–Rietumu un Rail Baltica koridoros nomainīt 180 pārmijas. Pārmijas, kas ir viens no svarīgākajiem sliežu ceļu un staciju elementiem, intensīvas satiksmes rezultātā nolietojas, tāpēc kustības drošības apsvērumu dēļ ātrums pār nolietotu pārmiju būtu jāsamazina. Šāds ātruma samazinājums nozīmētu visa transporta koridora caurlaides spēju samazināšanos, skaidro uzņēmuma pārstāvis Māris Ozols.
2013. gada rudenī tika izsludināts konkurss par 180 pārmiju pārvedu komplektu piegādi. Konkursā savus piedāvājumus iesniedza divi uzņēmumi: Latvijas un Austrijas kopuzņēmums «voestalpine VAE Rīga» un Spānijas uzņēmums «Talleres Alegria» S.A. Par labāko tika atzīts Latvijas un Austrijas kopuzņēmuma piedāvājums par kopējo summu 7,8 miljoni eiro. Šī gada 19. martā tika parakstīts līgums par pārmiju komplektu ražošanu un piegādi.
Darbu izpildītājs būs VAS «Latvijas dzelzceļš» koncerna meitas sabiedrība SIA «LDZ infrastruktūra», ar kuru līgums par kopējo summu 6,3 miljoni eiro tika noslēgts 29. maijā.
Kopējais projekta budžets ir 16,2 miljoni eiro, no kuriem Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 13,5 miljoni. Iepirkuma rezultātā izdevies ietaupīt 2,1 miljonu eiro, un šie līdzekļi tiks izmantoti papildu pārmiju pārvedu komplektu piegādei un iebūvei sliežu ceļā.