0.4 °C, 4.3 m/s, 86.3 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāJelgavā uzņēmējdarbības vide ir pievilcīga
Jelgavā uzņēmējdarbības vide ir pievilcīga
17/07/2009
Jāzeps Ločmelis, SIA «Lursoft»
pārstāvis:
«Analizējot mums pieejamos datus un uzņēmumu gada pārskatus,
varu teikt, ka Jelgavā pēdējos septiņus astoņus gadus
uzņēmējdarbība ir attīstījusies ļoti strauji. Skaidrības labad gan
jāpiebilst, ka pēdējie pilnīgie dati ir par 2007. gadu, jo par
pagājušo gadu pārskatus var iesniegt līdz pat augustam. Laikā līdz
2007. gadam Jelgavā ir audzis gan uzņēmumu skaits, gan šo uzņēmumu
kopējais apgrozījums un peļņas rādītāji. Jau 2002. gadā Jelgavā
esošo uzņēmumu skaits dubultojās, bet 2006. gadā to bija vairāk
nekā tūkstotis. Ilgu laiku palielinājās arī darbinieku skaits, bet
tad tas sāka sarukt. Manuprāt, tas liecina par to, ka Jelgavas
uzņēmēji ievieš jaunas tehnoloģijas un kļūst modernāki, tāpēc arī
nepieciešams mazāks strādājošo skaits.  
Šobrīd Jelgava pēc uzņēmējdarbības vidi raksturojošajiem
rādītājiem lielo pilsētu vidū ieņem stabilu ceturto vietu.
Manuprāt, šī stabilā attīstība liecina par divām lietām: pirmkārt,
pašvaldības attieksme pret uzņēmējiem ir gana laba un tā ir
ieinteresēta uzņēmējdarbības vides veidošanā un uzlabošanā.
Otrkārt, te ir pietiekami daudz kompetentu cilvēku, īpaši
mašīnbūves jomā. Vēl šajos gados iezīmējusies jauna tendence –
Jelgava veidojas par loģistikas centru. To neapšaubāmi ietekmē tās
ģeogrāfiskais izvietojums, kā arī jau minētie faktori.
Ja runājam par pēdējiem gadiem un tā saukto dižķibeli, ir
skaidrs, ka uzņēmumu apgrozījuma un peļņas rādītāji, salīdzinot ar
iepriekšējiem gadiem, kritīsies. Kā daudzmaz objektīvu situāciju
raksturojošu lielumu varētu uzskatīt maksātnespējas lietu skaitu.
Protams, to skaits kopš pērnā gada sākuma turpina augt, bet šajā
ziņā Jelgava neatšķiras no citām Latvijas pilsētām – tā ir kopējā
tendence valstī. Man nav pamata teikt, ka Jelgavā uzņēmējdarbības
vide nav pievilcīga, jo uzņēmēji no šejienes prom nebēg. Protams,
daudzi visā vaino valsti, pašvaldību, pasauli, bet tie ir ārējie
faktori, ko uzņēmējs nevar ietekmēt. Viņam atliek kļūt zinošākam,
modernākam, rīkoties ātri un konsekventi. Tā teikt, reaģēt uz
situāciju, pārstrukturēt biznesu un meklēt jaunus eksporta tirgus.
»