SIA «Jelgavas autobusu parks» (JAP) izstrādā jaunus mobilos pakalpojumus. Mobilās lietotnes «Mobilly» izmantotāji jau var papildināt braucienu skaitu Jelgavas pilsētas autobusu abonementa biļetē, izmantojot bezskaidras naudas norēķinus, un pakāpeniski pilsētas pieturvietas tiek aprīkotas ar QR kodiem, kas ļauj caur mobilo tālruni tiešsaistē noskaidrot, cik drīz pieturā piebrauks autobuss un vai tas kursē pēc grafika un nekavē. Šobrīd sistēma darbojas testa režīmā.
JAP valdes loceklis Gints Burks skaidro: lai izmantotu lietotni «Mobilly», tā jālejuplādē mobilajā tālrunī un jāizveido savs konts. Sadaļā «Abonementi» ir iespējams papildināt Jelgavas pilsētas autobusu abonementa biļetes braucienu skaitu – par 10, 20, 40 vai 60 braucieniem –, ievadot kartes numuru. «Būtiski, ka, izmantojot šo lietotni, karti var tikai papildināt, nevis iegādāties. Ja kartes vēl nav, tā jāiegādājas kādā no Jelgavas Nekustamā īpašuma pārvaldes (JNĪP) norēķinu punktiem, kur arī turpmāk abonementa biļeti varēs papildināt, norēķinoties ar skaidru naudu,» stāsta G.Burks. Lielākais ieguvums, izmantojot lietotni, ir tas, ka cilvēks abonementa biļetes braucienu skaitu varēs papildināt sev ērtā laikā, nedodoties uz JNĪP punktu. Maksa par braucienu paketi, izmantojot mobilo lietotni, ir tāda pati kā JNĪP norēķinu punktos. Pēc JAP aplēsēm, šobrīd izsniegtas vairāk nekā 3000 abonementa biļešu.
Papildinot abonementa biļeti caur mobilo lietotni, apmaksātie braucieni kartē ielādēsies tajā brīdī, kad tā tiks pielikta pie autobusa kases aparāta. Ja kartē vēl būs atlikuši braucieni no iepriekšējās braucienu paketes, vispirms tiks izmantoti tie, bet pēc tam – no jaunās. Klients atlikušo braucienu skaitu var redzēt uz autobusā izdotās papīra biļetes: vispirms tiks norādīti vecajā paketē atlikušie braucieni, pēc tam – jaunajā. «Sabiedriskā transporta biļešu iegāde caur mobilo lietotni pasaulē kļūst arvien populārāka – cilvēki, kuri orientējas modernajās tehnoloģijās, labprāt izmanto šo risinājumu. Tāpat esam saņēmuši jautājumus no uzņēmumiem, kāpēc abonementa biļeti nav iespējams papildināt elektroniski. Ar lietotnes palīdzību tas būs iespējams, ja uzņēmums savam darbiniekam būs to atļāvis,» norāda JAP vadītājs, piebilstot: drīzumā lietotnes izmantošanas instrukcija tiks publicēta arī uzņēmuma mājaslapā www.jap.lv, savukārt tās izstrādātāji turpina pilnveidot produktu, lai drīzumā tas būtu pieejams arī mājaslapā www.mobilly.lv.
Turpinot attīstīties mobilajām tehnoloģijām, JAP sācis ieviest arī QR kodus autobusu pieturās. Kods atrodas uz pieturā izvietotā autobusu saraksta, un, to noskenējot ar mobilo tālruni, kam ir koda lasītājs, tiek parādīti visi autobusi, kas šajā pieturvietā piebrauks tuvākās pusstundas laikā, kā arī pēc cik ilga laika autobuss būs pieturā – vai atbilstoši maršrutam, vai arī ir kādi satiksmes traucējumi uz ceļa un autobuss kavēsies. G.Burks stāsta, ka šāda iespēja jau ir aktivizēta uzņēmuma mājaslapā www.jap.lv – kartē izvēloties attiecīgo pieturvietu un nospiežot zilo pogu «Autobusu atrašanās vieta», parādās saraksts ar autobusiem, kuri šajā pieturā piebrauks tuvākās pusstundas laikā un pēc cik ilga laika katrs no šiem autobusiem būs pieturā. «Šis produkts vēl tiek pielāgots mobilajai versijai, jo tādā formātā kā mājaslapā tālrunī tas nav ērti uztverams un lietojams,» skaidro uzņēmuma vadītājs. Daļā pieturvietu, piemēram, abās pieturās «Centrs», sarakstos jau ir iestrādāti QR kodi, bet pārējās tas tiks izdarīts pakāpeniski, nomainot sarakstus. «Šis pakalpojums ļaus cilvēkiem ērti plānot savu laiku un braucienus ar pilsētas sabiedrisko transportu,» piebilst G.Burks, lēšot, ka autobusu sarakstu aprīkošana ar QR kodiem varētu tikt pabeigta līdz maijam.
Foto: JV