18.3 °C, 2.8 m/s, 85.8 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētā«Jelgavas autobusu parks» piedāvā jaunus mobilos pakalpojumus
«Jelgavas autobusu parks» piedāvā jaunus mobilos pakalpojumus
21/03/2018

SIA «Jelgavas autobusu parks» (JAP) izstrādā jaunus mobilos pakalpojumus. Mobilās lietotnes «Mobilly» izmantotāji jau var papildināt braucienu skaitu Jelgavas pilsētas autobusu abonementa biļetē, izmantojot bezskaidras naudas norēķinus, un pakāpeniski pilsētas pieturvietas tiek aprīkotas ar QR kodiem, kas ļauj caur mobilo tālruni tiešsaistē noskaidrot, cik drīz pieturā piebrauks autobuss un vai tas kursē pēc grafika un nekavē. Šobrīd sistēma darbojas testa režīmā.

JAP valdes loceklis Gints Burks skaidro: lai izmantotu lietotni
«Mobilly», tā jālejuplādē mobilajā tālrunī un jāizveido savs konts.
Sadaļā «Abonementi» ir iespējams papildināt Jelgavas pilsētas
autobusu abonementa biļetes braucienu skaitu – par 10, 20, 40 vai
60 braucieniem –, ievadot kartes numuru. «Būtiski, ka, izmantojot
šo lietotni, karti var tikai papildināt, nevis iegādāties. Ja
kartes vēl nav, tā jāiegādājas kādā no Jelgavas Nekustamā īpašuma
pārvaldes (JNĪP) norēķinu punktiem, kur arī turpmāk abonementa
biļeti varēs papildināt, norēķinoties ar skaidru naudu,» stāsta
G.Burks. Lielākais ieguvums, izmantojot lietotni, ir tas, ka
cilvēks abonementa biļetes braucienu skaitu varēs papildināt sev
ērtā laikā, nedodoties uz JNĪP punktu. Maksa par braucienu paketi,
izmantojot mobilo lietotni, ir tāda pati kā JNĪP norēķinu punktos.
Pēc JAP aplēsēm, šobrīd izsniegtas vairāk nekā 3000 abonementa
biļešu.

Papildinot abonementa biļeti caur mobilo lietotni, apmaksātie
braucieni kartē ielādēsies tajā brīdī, kad tā tiks pielikta pie
autobusa kases aparāta. Ja kartē vēl būs atlikuši braucieni no
iepriekšējās braucienu paketes, vispirms tiks izmantoti tie, bet
pēc tam – no jaunās. Klients atlikušo braucienu skaitu var redzēt
uz autobusā izdotās papīra biļetes: vispirms tiks norādīti vecajā
paketē atlikušie braucieni, pēc tam – jaunajā. «Sabiedriskā
transporta biļešu iegāde caur mobilo lietotni pasaulē kļūst arvien
populārāka – cilvēki, kuri orientējas modernajās tehnoloģijās,
labprāt izmanto šo risinājumu. Tāpat esam saņēmuši jautājumus no
uzņēmumiem, kāpēc abonementa biļeti nav iespējams papildināt
elektroniski. Ar lietotnes palīdzību tas būs iespējams, ja uzņēmums
savam darbiniekam būs to atļāvis,» norāda JAP vadītājs, piebilstot:
drīzumā lietotnes izmantošanas instrukcija tiks publicēta arī
uzņēmuma mājaslapā www.jap.lv, savukārt tās izstrādātāji turpina
pilnveidot produktu, lai drīzumā tas būtu pieejams arī mājaslapā
www.mobilly.lv.

Turpinot attīstīties mobilajām tehnoloģijām, JAP sācis ieviest
arī QR kodus autobusu pieturās. Kods atrodas uz pieturā izvietotā
autobusu saraksta, un, to noskenējot ar mobilo tālruni, kam ir koda
lasītājs, tiek parādīti visi autobusi, kas šajā pieturvietā
piebrauks tuvākās pusstundas laikā, kā arī pēc cik ilga laika
autobuss būs pieturā – vai atbilstoši maršrutam, vai arī ir kādi
satiksmes traucējumi uz ceļa un autobuss kavēsies. G.Burks stāsta,
ka šāda iespēja jau ir aktivizēta uzņēmuma mājaslapā www.jap.lv –
kartē izvēloties attiecīgo pieturvietu un nospiežot zilo pogu
«Autobusu atrašanās vieta», parādās saraksts ar autobusiem, kuri
šajā pieturā piebrauks tuvākās pusstundas laikā un pēc cik ilga
laika katrs no šiem autobusiem būs pieturā. «Šis produkts vēl tiek
pielāgots mobilajai versijai, jo tādā formātā kā mājaslapā tālrunī
tas nav ērti uztverams un lietojams,» skaidro uzņēmuma vadītājs.
Daļā pieturvietu, piemēram, abās pieturās «Centrs», sarakstos jau
ir iestrādāti QR kodi, bet pārējās tas tiks izdarīts pakāpeniski,
nomainot sarakstus. «Šis pakalpojums ļaus cilvēkiem ērti plānot
savu laiku un braucienus ar pilsētas sabiedrisko transportu,»
piebilst G.Burks, lēšot, ka autobusu sarakstu aprīkošana ar QR
kodiem varētu tikt pabeigta līdz maijam.

Foto: JV