15.8 °C, 0.9 m/s, 91.9 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāJelgavas populārākais tūrisma objekts pērn apmeklēts 40 000 reižu
Jelgavas populārākais tūrisma objekts pērn apmeklēts 40 000 reižu
10/03/2018

Jelgavas reģionālā Tūrisma centra statistikas dati par pagājušajā gadā apmeklētākajiem tūrisma objektiem Jelgavā apliecina, ka populārākie aizvien ir Jelgavas Svētās Trīsvienības baznīcas tornis, «Karameļu darbnīca» un Ģederta Eliasa Jelgavas Vēstures un mākslas muzejs. Šo tūrisma objektu pieprasījums ir audzis, tāpat palielinājies arī pieprasījumu skaits tūrisma informācijas centrā.

«Pagājušajā gadā cilvēki aktīvi apmeklēja Jelgavas Svētās
Trīsvienības baznīcas torni, un gada griezumā vērojams arī neliels
pieaugums. Tas ir labs rādītājs, ņemot vērā, ka torņa ekspozīcija
nav mainīta,» vērtē Jelgavas reģionālā Tūrisma centra vadītāja Anda
Iļjina, papildinot, ka liela tūristu interese saglabājusies arī par
«Karameļu darbnīcu». Tornī pērn viesojušies teju 40 tūkstoši
apmeklētāju, savukārt karameļu ražotnē – 27 tūkstoši. Tāpat labus
rādītājus ar teju 11 procentu pieaugumu sasniedzis Ģederta Eliasa
Jelgavas Vēstures un mākslas muzejs. Savukārt LLU muzejs Jelgavas
pilī apmeklēts par 20 procentiem mazāk nekā pērn – tas, iespējams,
saistīts ar notiekošajiem remontdarbiem Jelgavas pilī. Savukārt
Rundāles pils filiāles Kurzemes hercogu kapenēs gan tūristu pērn
bijis vairāk. Gandrīz 50 procentu apmeklētāju kritumu šogad
piedzīvojis Ādolfa Alunāna memoriālais muzejs, kurš līdz ar
darbinieku maiņu visu augustu bija slēgts.

«Šogad aktīvi turpināsim strādāt pie piedāvājuma ģimenēm ar
bērniem, kā arī dabas tūrisma, iesakot arī jaunus tūrisma
objektus,» stāsta A.Iļjina. Viņa norāda, ka viens no tiem būs
Lielupes palienes pļavas, kur tiek būvēts skatu tornis, savukārt
otrs – Langervaldes mežs, kur sadarbībā ar LLU Meža fakultāti
paredzēts organizēt ekskursijas.

Tāpat A.Iļjina norāda, ka arī šogad plānots strādāt pie
kaimiņvalstu tūristu piesaistes. «Pagājušajā gadā aktīvi strādājām
pie informācijas pieejamības interneta vidē,» uzsver A.Iļjina,
akcentējot: mājaslapa www.visit.jelgava.lv kaimiņvalstu tūristiem
tagad pieejama arī lietuviešu un igauņu valodā. Informācijas
pieejamība kaimiņiem, atspoguļojusies arī statistikas datos –
visaktīvāk informāciju par tūrisma objektiem Jelgavā meklējuši
lietuvieši. Arī kopumā mājaslapas apmeklētāju skaits 2017. gadā ir
audzis par teju 14 procentiem, sasniedzot 190 tūkstošus
apmeklētāju. Lietuvieši visaktīvāk vērsušies pēc tūrisma
informācijas ne vien mājaslapā, bet arī Jelgavas reģionālajā
Tūrisma centrā. Tāpat par 18 procentiem audzis krievu tūristu
pieprasījumu skaits. «Kādreiz tūristi no Krievijas pilsētā veidoja
ievērojamu īpatsvaru, tad uz ģeopolitisko notikumu fona bija
vērojams krass sarukums, savukārt šobrīd atkal jūtama intereses
palielināšanās,» atzīst A.Iļjina.

Foto: no JV arhīva