Jelgavnieks Rihards rosina Rīgas ielas krustojumā ar Kalnciema ceļu un Garozas ielu luksoforos iestrādāt tā saukto «sarkano krustu», kas autovadītājiem droši ļautu veikt kreiso pagriezienu, tādējādi padarot raitāku satiksmes kustību šajā krustojumā.
Sintija Čepanone
Pašvaldības iestādes «Pilsētsaimniecība» satiksmes organizācijas plānotāja Dzidra Staša skaidro, ka indikatoru jeb tā saukto «sarkano krustu» izbūve, kas informē transportlīdzekļu vadītājus par sarkanā gaismas signāla ieslēgšanu pretējās braukšanas joslās, Latvijas valsts standartā «Ceļu satiksmes regulēšanas luksofori» atļauta no 2010. gada un attiecas uz luksoforiem, kuri uzstādīti pēc 2010. gada 1. februāra. «Taču luksofori Rīgas ielas, Kalnciema ceļa un Garozas ielas krustojumā izbūvēti 2008. gadā,» to, kāpēc luksoforos šajā krustojumā šobrīd nav iespējams izbūvēt «sarkano krustu» kreisā pagrieziena veikšanai, skaidro Dz.Staša.
Taču viņa atgādina, ka krustojumā kreisā pagrieziena manevram virzienā no Brīvības bulvāra uz Kalnciema ceļu ir izbūvēta atsevišķa josla. «Tādējādi transports, kas atrodas šajā joslā, netraucē taisnvirziena kustību pa Rīgas ielu, un pašreiz luksoforu kontrolierī iestatītais signālplāns katra darbības cikla beigās dod šim manevram laiku,» piebilst speciāliste.
«Pilsētsaimniecība» norāda, ka tuvākajā laikā arī nav paredzēts finansējums luksofora vadības kontroliera pārbūvei šajā krustojumā.
Foto: no JV arhīva