20.9 °C, 2.1 m/s, 90.7 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaĶīmijas olimpiādē piedalās 49 jaunieši
Ķīmijas olimpiādē piedalās 49 jaunieši
09/02/2016

«Iespējams, savu nākotnes profesiju saistīšu ar medicīnu – varbūt būšu ārste –, tāpēc ķīmija un bioloģija man būs nepieciešama,» nedaudz uztraukusies pirms dalības ķīmijas olimpiādē stāsta Spīdolas ģimnāzijas 9. klases skolniece Zane Cunska.

Meitene gan atzina, ka nav iespringusi un olimpiādei sevišķi
gatavojusies. Jauniete ķīmijas stundās sēž pirmajā solā un tieši
tāpēc, viņasprāt, ir tik zinoša šajā mācību priekšmetā.

Olimpiādei, kas šodien tiešsaistē notika Zemgales reģiona
Kompetenču attīstības centrā (ZRKAC), bija reģistrējušies 49
Jelgavas pilsētas 9. – 12. klases skolēni, informē ZRKAC
sabiedrisko attiecību speciāliste Alise Gubene, piebilstot, ka 9.
klases grupā piedalīties varēja arī izglītojamie, kas vēl nemācās
9. klasē.

Uztraukumu pirms dalības olimpiādē izjuta arī 5. vidusskolas 9.
klases skolēns Marks Rozenbergs. Viņš atklāja, ka, lai «nosistu»
uztraukumu un domas vedinātu uz ko citu, pirms olimpiādes austiņās
klausījies mūziku. Jaunietim ķīmija gan patīk, gan padodas, bet vai
šajā jomā izglītosies arī pēc vidusskolas, viņš vēl nezina, jo
laika profesijas izvēlei, viņaprāt, vēl ir daudz. M.Rozenbergs
ķīmijas olimpiādē piedalīsies pirmo reizi un uzskata, ka neatkarīgi
no izcīnītās vietas viņš būs ieguvējs, jo būs iegūta pieredze.

Izaicinājums – tā dalību olimpiādē raksturo 4. vidusskolas
skolniece Linda Alsiņa. Jauniete stāsta, ka par savām ķīmijas
zināšanām nav pārliecināta. Lai gan atzīmes skolā šajā mācību
priekšmetā esot labas, viņa uzskata, ka olimpiādē uzdevumi krietni
atšķiras no tiem, kas ir stundās. Ķīmija L.Alsiņai patīk, tomēr
tuvāka gan esot bioloģija, ko jauniete apsver pēc vidējās
izglītības iegūšanas apgūt padziļināti.

Ķīmijas 56. olimpiādes otrais posms ir noslēdzošā tiešsaistes
olimpiāde dabaszinātņu mācību priekšmetos. Olimpiādes mērķis ir
veicināt padziļinātu ķīmijas apguvi, pētnieciskā un eksperimentālā
darba prasmes, izzināt jaunos talantus ķīmijā un atlasīt Latvijas
valsts vienības kandidātus dalībai starptautiskajās sacensībās, kā
arī rosināt interesi par ķīmiju kā mērķtiecīgu profesijas
izvēli.

Foto: shutterstock.com