16.7 °C, 1.7 m/s, 98.6 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāKrīzes laiks palīdzēs sakārtot pašiem sevi
Krīzes laiks palīdzēs sakārtot pašiem sevi
26/02/2009

is laiks biznesam daudz ko iemācīs. Kad tirgus bija augošs, vairākām lietām netika pievērsta vajadzīgā uzmanība. Viena no tām – apkalpošanas kultūra. Tagad ir laiks sakārtot biznesu. 

Šis laiks biznesam daudz ko
iemācīs. Kad tirgus bija augošs, vairākām lietām netika pievērsta
vajadzīgā uzmanība. Viena no tām – apkalpošanas kultūra. Tagad ir
laiks sakārtot biznesu. 
Tā domā «K-rauta» veikalu tīklā. «Veikalu apgrozījuma kritums
saistīts ar biznesa klientu īpatsvara samazināšanos, tie vairumam
tirgotāju nodrošinājuši galveno ienākumu daļu. Tagad par noteicošo
kļuvusi mazumtirdzniecība,» stāsta akciju sabiedrības «Rautakesko»
klientu servisa vadītāja Ieva Zlaugotne, piebilstot, ka uzņēmuma
apgrozījums pērn samazinājies par 14 procentiem. Būvfirmu
apkalpošanas nodaļa veikalos ir saglabāta, bet par kādreizējiem
apjomiem vairs netiek domāts. Ierobežotā naudas resursu pieejamība
būvniekiem arī tirgotāju biznesu padarījusi riskantāku. 
«Novērtējam, ka krīzes laikā mūs atbalsta mātes uzņēmums, kas,
rēķinoties, ka būs jāzaudē zināma naudas daļa, sniedz finanšu
palīdzību – veikalu tīklam nav jākreditējas bankās. Neesam tādā
situācijā kā Latvijas uzņēmumi, kam pēc apgrozāmajiem līdzekļiem
jāvēršas bankās,» pauž I.Zlaugotne. 
Pēc mātes uzņēmuma ieteikuma «K-rauta» veikali no pagājušā
gada pirmās puses sākuši vērtēt, kam preces var piešķirt uz
pēcapmaksu. No sliktajiem kreditoriem nav izdevies izvairīties
nevienam veikalam, tomēr risks zaudēt naudu mazināts. 
Uzņēmumā vērtē, ka Jelgavas veikals pārējo vidū ir spēcīgs
darbā ar individuālajiem pircējiem, ne tikai būvfirmām vien.
Pašreizējos apstākļos tas vērtējams kā pluss. Veikala darbinieku
skaits samazināts pagājušajā pavasarī, bet strādājošo atalgojums
pagaidām palicis iepriekšējais, saglabāta arī viņu veselības
apdrošināšana. «Protams, piemaksu nav, cilvēku nodarbināšanu
virsstundās nepraktizējam, jo tas dārgi izmaksā,» atklāj
I.Zlaugotne. 
Lai uzlabotu pircēju apkalpošanas kvalitāti, palielināts
strādājošo apmācībai domātais budžets. «Pārdevēju attieksmei
pievēršam lielu uzmanību. Pirms pusotra gada, kad darbinieku trūka,
daudziem bija deguni gaisā, viņiem bija grūti ko aizrādīt. Tagad
cilvēki pie darba turas un daudz vairāk uzklausa darba devēju. Ir
piemērots laiks apkalpošanas kultūras uzlabošanai. Tas visiem daudz
ko iemācīs. Izvērtējam, kuri procesi ir efektīvi un kuri ne,
meklējam liekos tēriņus, kas nedod pienesumu. Naudas taupīšanas
ziņā esam atteikušies no gada balles. Arī mārketingā rūpīgi
izsveram, kur un kad un cik daudz par sevi atgādināt. Arī atbalsts
sociālajiem projektiem ir ierobežots,» pārmaiņas ieskicē
I.Zlaugotne un Jelgavas veikala vadītāja Sanita Koklīte,
papildinot, ka ar sociālajiem projektiem domātas atbalsta
aktivitātes pilsētās, kur izvietoti tīkla veikali. Ienākot Jelgavā,
uzņēmums, piemēram, nokrāsoja soliņus Raiņa parkā.