6.3 °C, 3.5 m/s, 88.8 %

Pilsētā

Labo satiksmei bīstamās bedres
07/04/2016

Līdz šim brīdim avārijas bedres asfalta segumā pilsētā salabotas jau 880 kvadrātmetru platībā, taču satiksmei bīstamo bedru aizpildīšana ar auksto asfaltu turpinās. Savukārt intensīvs bedrīšu remonts, visticamāk, sāksies aprīļa vidū, kad gaisa temperatūra būs šiem darbiem atbilstoša.

Pašvaldības iestādes «Pilsētsaimniecība» Apsaimniekošanas
nodaļas ielu ekspluatācijas inženieris Edgars Rubenis skaidro, ka
asfaltbetona bedrīšu remonts tiek organizēts, izvērtējot
tehnoloģijai pieļaujamos laika apstākļus, un šobrīd ar auksto
asfaltu, izmantojot nepilno tehnoloģiju, tiek remontētas satiksmei
bīstamās bedres, kas dziļākas par 5 centimetriem un lielākas par
0,1 kvadrātmetru. «Prioritāte ir tranzīta ielas – Aizsargu, Miera,
Atmodas, Rūpniecības, Tērvetes, Garozas, Rīgas iela un Kalnciema
ceļš –, kur avārijas bedres jāaizpilda diennakts laikā, taču šādi
darbi notiek visā pilsētā, piemēram, satiksmei bīstamās bedres
salabotas arī Dzirnavu, Savienības ielā, Kārniņu ceļā,» tā viņš,
piebilstot, ka šobrīd gaisa temperatūras svārstību dēļ avārijas
bedres ielās ar veco asfalta segumu veidojas ļoti strauji.

Savukārt, tiklīdz vidējā gaisa temperatūra būs ap plus 10
grādiem pēc Celsija, pilsētā sāksies plānveida bedrīšu remonts ar
karsto asfaltbetonu. «Plānojam, ka masveida bedrīšu remontu varēsim
sākt aprīļa vidū, un šo darbu gaitā tiks aizpildītas visas bedres,
kas izveidojušās pilsētas ielu asfalta segumā,» skaidro E.Rubenis,
piebilstot, ka uz rekonstruēto ielu rēķina labojamo bedrīšu
kopējais apjoms, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, ir tikai
nedaudz samazinājies, jo tā vēl aizvien ir aktuāla problēma ielās,
kur asfalta segums ir nolietojies. Kopumā šopavasar plānots salabot
apmēram 9500 kvadrātmetrus bedrīšu.

Jāpiebilst, ka bedru remontam Jelgavā no Autoceļu fonda
līdzekļiem ieplānoti 183 000 eiro visam gadam, tāpat šim
mērķim tiks atvēlēti līdzekļi no pašvaldības budžetā paredzētā
finansējuma pilsētas ielu un ceļu uzturēšanai. 

Pilsētā pakāpeniski uzsākta arī grants seguma ielu greiderēšana,
taču līdz šim tas noticis izlases veidā, vispirms izvērtējot ceļa
stāvokli. «Greiderēšanu kvalitatīvi varam veikt, kad ir atkususi
zemes virskārta un ir apžuvusi ceļa klātne. Tā kā pirms Lieldienām
naktīs gaisa temperatūra pazeminājās pat līdz mīnus pieciem
grādiem, masveida ielu greiderēšanu nebija iespējams veikt. Šajās
dienās jau sākta masveida grants seguma ielu greiderēšana,» tā
«Pilsētsaimniecības» ielu ekspluatācijas inženieris, piebilstot, ka
kopējais greiderējamo ielu garums ir 119 kilometri, un šim mērķim
no Autoceļu fonda līdzekļiem ieplānoti 83 500 eiro visam gadam.

Jāpiebilst, ka pašvaldības ielu un ietvju uzturēšanas darbus
veic SIA «Kulk» saskaņā ar noslēgto līgumu atbilstoši
«Pilsētsaimniecības» apstiprinātajam plānam.

Foto: Raitis Supe