No 4. līdz 6. maijam Ungārijas pilsētā Egerā notika 10. pneimobiļu sacensības, kurās kopā ar LLU Tehniskās fakultātes komandu piedalījās vēl 50 studentu komandas no visas Eiropas ar pašu izdomātiem un uzbūvētiem pneimobiļiem – vieglas konstrukcijas automašīnām, ko uz priekšu virza saspiests gaiss. Jelgavniekiem labāko sniegumu – 5. vietu – izdevās izcīnīt veiklības braucienā.
LLU Tehnisko fakultāti sacensībās pārstāvēja divas komandas. Viena no tām ar pasniedzēju iesaistīšanos bija tehniski pilnveidojusi un pielāgojusi jaunajām prasībām iepriekšējā gadā uzbūvēto pneimobili «Skaistuli» (sacensībās – 8. numurs), bet otra divu mēnešu laikā uzbūvēja pavisam jaunu pneimobili ar iepriekš neredzētu motora risinājumu (7. numurs), informē LLU. Abu mašīnu galvenais inženieris bija LLU vieslektors un doktorantūras students Mārtiņš Ziemelis, kurš ne tikai iesaistīja un apmācīja jaunos studentus, bet arī meklēja finansējumu mašīnu būvēšanai un dalībai sacensībās.
Kopumā abas «PneumoAutoTF» komandas uzrādīja labus rezultātus, jo abi pneimobiļi kvalificējās visām trim sacensību disciplīnām. «Neskatoties uz to, ka īsi pirms pirmā kvalifikācijas brauciena konstatējām, ka ir sabojāta jaunā pneimobiļa pneimatiskā sistēma, defektu izdevās novērst, un abas «PneumoAutoTF» komandas godam izturēja sacensības un finišēja visās disciplīnās. Uz citu pneimobiļu fona «PneumoAutoTF» izcēlās ar vienotu stilu un dizainu, kurš veidots kā pirmajām F1 sacīkšu mašīnām un ieturēts Latvijas karoga krāsās, bet komandas biedri bija ģērbušies vienādos kombinezonos,» stāsta M.Ziemelis.
Distances braucienā «PneumoAutoTF» komandas ieguva 15. (lielā mašīna ar 7. numuru) un 16. (mazā mašīna ar 8. numuru) vietu, nobraucot attiecīgi 2,4 un 2,3 kilometrus.
Veiklības braucienā abas «PneumoAutoTF» komandas kvalificējās pusfinālam (mazā mašīna – 9. vietā, lielā – 13.), bet tikai mazā mašīna uzrādīja pietiekamus rezultātus, lai tiktu finālā (mazā mašīna – 5. vietā, lielā – 10. vietā), kur ieguva 5. vietu 41 pneimobiļa konkurencē. Pateicoties šim rezultātam, LLU mācībspēki varēja piedalīties «Pasniedzēju kausā», kur bija jānobrauc divi apļi tā, lai apļu laiki būtu maksimāli vienādi. Asociētais profesors Vilnis Pīrs šajā disciplīnā ieguva 1. vietu un kausu.
Ātruma sacensībās (dragreisā) piedalījās 39 komandas, un mazā «PneumoAutoTF» mašīna no labākā rezultāta atpalika tikai trīs sekundes un ierindojās 8. vietā pēc laika, bet lielā palika 14. vietā. Mazā «PneumoAutoTF» pilots sasniedza 41,31 kilometrus stundā lielu ātrumu, kamēr lielais pneimobilis – 36,12 kilometrus stundā.
Foto: no LLU arhīva