16.7 °C, 1.7 m/s, 98.6 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāLuksoforu skaņas signāla stiprums ir vidēji 60 decibeli
Luksoforu skaņas signāla stiprums ir vidēji 60 decibeli
22/06/2014

Jelgavniece Helena, kura ir vājredzīga, atbildīgajiem dienestiem lūdz pievērst uzmanību ar skaņas signālu aprīkotajiem luksoforiem. Viņa novērtē, ka Jelgavā šādi luksofori vispār ir, taču, ikdienā pārvietojoties pa pilsētu, ievērojusi, ka atsevišķos krustojumos luksofora signāls ir par skaļu, savukārt citviet – knapi dzirdams. «Dobeles šosejā tas ir par skaļu, bet, teiksim, Lielās un Pasta ielas krustojumā – par klusu. To pat īsti nevar dzirdēt!» piemēru min Helena.

www.jelgavasvestnesis.lv

Jelgavniece Helena, kura ir
vājredzīga, atbildīgajiem dienestiem lūdz pievērst uzmanību ar
skaņas signālu aprīkotajiem luksoforiem. Viņa novērtē, ka Jelgavā
šādi luksofori vispār ir, taču, ikdienā pārvietojoties pa pilsētu,
ievērojusi, ka atsevišķos krustojumos luksofora signāls ir par
skaļu, savukārt citviet – knapi dzirdams. «Dobeles šosejā tas ir
par skaļu, bet, teiksim, Lielās un Pasta ielas krustojumā – par
klusu. To pat īsti nevar dzirdēt!» piemēru min
Helena.

Pašvaldības iestādes «Pilsētsaimniecība»
satiksmes organizācijas plānotāja Dzidra Staša informē, ka
luksoforu skaņas signāla regulēšanas procesā tika iesaistīts arī
Latvijas Neredzīgo biedrības pārstāvis – Jelgavas teritoriālās
organizācijas vecākā sociālā rehabilitētāja Ilze
Makarova-Makaronoka –, un sadarbībā ar viņu rasts optimāls skaņas
signāla skaļums, kas atbilst gan Latvijas standartā noteiktajam,
gan arī ir pietiekams, lai vājdzirdīgajiem cilvēkiem palīdzētu
orientēties, šķērsojot krustojumus. «Luksoforu aktivizēšanas
ierīcēs ieregulējot skaņas līmeni, mums jāņem vērā gan vājdzirdīgo
vajadzības, gan arī apkārtējo cilvēku intereses – signāls nedrīkst
traucēt apkārtējo māju iedzīvotājiem. Atbilstošais Latvijas valsts
standarts paredz, ka skaņas signāla skaļumam luksoforos jābūt
robežās no 30 līdz 90 decibeliem metra attālumā no skaņas avota, un
Jelgavā krustojumos, kuros luksofori aprīkoti ar skaņas signālu,
tas ir vidēji 60 decibeli,» skaidro Dz.Staša, norādot, ka visas šīs
ierīces aprīkotas ar dimmēšanas sistēmu. Tas nozīmē, ka, pieaugot
fona troksnim apkārtējā vidē, pakāpeniski – par pieciem decibeliem
– automātiski pieaug arī signāla, kas paredzēts vājdzirdīgajiem,
skaņa.

Dz.Staša piebilst, ka šāds skaņas
līmenis rasts sadarbībā ar Latvijas Neredzīgo biedrību – tās
pārstāve I.Makarova-Makaronoka kopā ar inženieriem un atbildīgajiem
speciālistiem personīgi pārbaudīja visus krustojumus, kuros
luksofori aprīkoti ar skaņas signālu, un skaņas ieregulēšanas
procesā vērā ņemts viņas ieteikums: attālinoties no viena skaņas
avota, jādzird nākamā signāls, lai cilvēks, kurš, šķērsojot
krustojumu, vadās pēc skaņas, nepazaudētu virzienu. «Šis norādījums
arī ņemts vērā un ievērots visos ar skaņas signālu aprīkotajos
krustojumos, turklāt pēdējā laikā arī nav saņemtas sūdzības no
apkārtējo māju iedzīvotājiem par to, ka viņiem traucētu luksoforu
radītais troksnis,» tā satiksmes organizācijas plānotāja,
piebilstot, ka visas skaņas ierīces periodiski tiek apsekotas, lai
pārliecinātos, vai iestatītais signāla skaļums kaut kādu iemeslu
dēļ nav «izregulējies» un kļuvis skaļāks vai klusāks.

Arī Latvijas Neredzīgo biedrības
Jelgavas teritoriālās organizācijas vecākā sociālā rehabilitētāja
I.Makarova-Makaronoka «Jelgavas Vēstnesim» apstiprina, ka «visi
pilsētas luksofori ir ideāli saregulēti un skaņas līmenis atbilst
gan neredzīgo vajadzībām, gan arī visiem noteikumiem». «Jelgava
tiešām ir mums ļoti pretimnākoša pilsēta, un mēs to novērtējam,» tā
viņa, piebilstot, ka Neredzīgo biedrībā citiem iebildumu pret esošo
signāla skaļumu neesot.