-6.7 °C, 1.7 m/s, 85 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāMaksa par rēķina sagatavošanu nebija mainīta kopš 2004. gada
Maksa par rēķina sagatavošanu nebija mainīta kopš 2004. gada
23/02/2014

Loka maģistrāles 5 iedzīvotāja Tatjana Ribakova vēlas saprast, no kā veidojas SIA «Fortum Jelgava» maksa par rēķina sagatavošanu, kas jau februārī papildus jāmaksā par pakalpojumu. «1,54 eiro mēnesī – tā taču papildus rēķinam par siltumu jebkuram ir liela nauda! Kāpēc uzņēmums grib tik nenormāli pelnīt?!» neizpratnē ir Tatjana. 

Sintija Čepanone

Loka maģistrāles 5 iedzīvotāja
Tatjana Ribakova vēlas saprast, no kā veidojas SIA «Fortum Jelgava»
maksa par rēķina sagatavošanu, kas jau februārī papildus jāmaksā
par pakalpojumu. «1,54 eiro mēnesī – tā taču papildus rēķinam par
siltumu jebkuram ir liela nauda! Kāpēc uzņēmums grib tik nenormāli
pelnīt?!» neizpratnē ir
Tatjana. 

Viņasprāt, kritiku neiztur arī uzņēmuma
pamatojums, ka šī papildu maksa segs datu bāzu uzturēšanas,
atjaunošanas, programmatūras uzturēšanas un uzlabojumu izmaksas.
«Ja tā, tad rodas jautājums: kā mēs, SIA «Fortum Jelgava» klienti,
varēsim izkontrolēt, ka šie uzlabojumi tiešām veikti. Un vai tad
iepriekš tādi uzlabojumi nebija nepieciešami, ka tagad būsim
spiesti maksāt vairāk?» tā viņa. Tatjana lūdz uzņēmuma skaidrojumu
par to, kā aprēķināta noteiktā maksa – 1,54 eiro mēnesī – par
rēķina sagatavošanu; vai šāda summa tiks ieturēta tikai apkures
sezonā vai tomēr arī vasarā klientiem būs jāsedz šie izdevumi, lai
gan apkures nebūs un nekāda siltumenerģijas sadale pa dzīvokļiem
netiks veikta. Tāpat viņa vēlas zināt, vai un kā iespējams pieteikt
rēķina saņemšanu pa e-pastu. «Ja jau viena rēķina izrakstīšana ir
tik dārga, varbūt racionālāk būtu to klientam nosūtīt elektroniski?
Tas taču ir vienkāršs veids, kā uzņēmums varētu ietaupīt līdzekļus,
un tad arī klientiem nāktos maksāt mazāk!»

SIA «Fortum Jelgava» komunikācijas
vadītāja Guntra Matisa skaidro, ka jau iepriekš uzņēmuma
izrakstītajā rēķinā bija iekļauta pozīcija «Konta apkalpošana», kas
turpmāk sauksies «Rēķina sagatavošana». Tā ietver izmaksas par
siltumenerģijas patēriņa sadali uz apkuri un karsto ūdeni starp
dzīvokļiem, kas tiek veikta, pamatojoties uz pārvaldnieka sniegtu
rakstisku informāciju, un ir nepieciešama rēķinu sagatavošanai, kā
arī izmaksas, kas saistītas ar datu bāzu un programmatūras
uzturēšanu un atjaunošanu, un klientu apkalpošanas personālu. «Taču
noteiktā maksa par šo pakalpojumu līdz šim bija 30 santīmi bez PVN,
un faktiski tā nebija mainīta kopš 2004. gada, lai gan šo gadu
laikā izmaksas ir augušas, tāpat veikti nozīmīgi programmatūru un
datu bāzu uzlabojumi, jo «Fortum» Jelgavā gatavo rēķinus apmēram 16
000 klientiem. Tādējādi pašlaik noteiktā maksa par pakalpojumu
«Rēķina sagatavošana» – 1,27 eiro mēnesī (0,89 lati ) plus PVN –
segs reālās rēķina sagatavošanas izmaksas, tostarp datu bāzu
uzturēšanu un pilnveidošanu,» skaidro G.Matisa. Šī summa tiks
iekļauta rēķinos par 2014. gada janvāri, kurus klienti saņems
šomēnes.

Jāpiebilst, ka siltumenerģijas tarifā ir
iekļauta tikai siltumenerģijas rēķina sagatavošana ēkai. «Ja SIA
«Fortum Jelgava» izraksta vienu rēķinu ēkai, tad maksājums par
rēķina sagatavošanu netiek iekasēts. Līdz ar to dzīvojamo ēku
īpašniekiem ir iespēja izvēlēties saņemt vienu rēķinu par
siltumenerģijas patēriņu visā ēkā un sadalīt maksu par
siltumenerģiju un karstā ūdens uzsildīšanu pašiem vai arī uzticēt
to kādam komersantam, tajā skaitā siltumenerģijas ražošanas
uzņēmumam, kas to veic par atsevišķu samaksu,» tā viņa.

G.Matisa skaidro, ka maksa par rēķina
sagatavošanu tiks iekļauta rēķinos arī vasaras periodā, jo kopējais
ēkai piegādātais siltumenerģijas daudzums karstā ūdens uzsildīšanai
un cirkulācijas nodrošināšanai arī ir jāsadala pa
dzīvokļiem.

Atbildot uz lasītājas jautājumu par
iespēju rēķinu saņemt pa e-pastu, uzņēmums skaidro: elektroniskā
rēķina priekšrocība ir tā, ka tas garantē tā ātrāku un ērtāku
nogādāšanu klientam, taču tā sagatavošanas izmaksas neatšķiras, jo
rēķina nosūtīšanas izmaksas rēķina sagatavošanas maksā nav
iekļautas. Elektroniskā rēķina saņemšanai var pieteikties mājas
lapā www.fortum.lv vai sūtot pieprasījumu pa e-pastu
klienti@fortum.com, norādot dzīvokļa īpašnieka vārdu, uzvārdu,
adresi, tālruņa numuru un e-pastu, uz kuru sūtīt rēķinu.