Nākamajā radaru ieviešanas kārtā plānots uzstādīt radaru Jelgavas pilsētas teritorijā – Miera ielā, informē Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāve Agnese Korbe.
Sintija Čepanone
Plānots, ka otrās kārtas stacionāros fotoradarus varētu sākt uzstādīt nākamā gada pirmajā pusē. Šobrīd notiek darbs pie iepirkuma dokumentiem, un daudz kas atkarīgs no iepirkuma procedūras gaitas – kā vietu aprīkošana, tā pašu mērierīču uzstādīšana.
Jāatgādina, ka šobrīd uz autoceļa A8 posmā Jelgava–Rīga darbojas četri stacionārie fotoradari: 15,1. un 15,2. kilometrā pie divlīmeņu satiksmes mezgla ar autoceļu A5 Salaspils–Babīte; 31,5. kilometrā pie krustojuma ar ceļu P100 pie Ozolniekiem un 36,2. kilometrā krustojumā ar ceļu V1068 pie Brankām. Tie uzstādīti, izvērtējot satiksmes rādītājus, piemēram, satiksmes negadījumus, ievainotos, bojā gājušos, kas apliecināja tā sauktos «melnos punktus» jeb bīstamību, kā arī augstu satiksmes intensitāti tieši posmā Jelgava–Rīga.
«Ja analizējam sākotnējos datus, piemēram, par radaru pie pagrieziena uz Brankām, tad 2014. gada vasarā vidējais braukšanas ātrums tur bija 86,62 kilometri stundā un 65,5 procenti auto pārsniedza ātrumu par 10 kilometriem stundā. Savukārt šī gada pavasarī vairs tikai 5 procenti auto pārsniedza braukšanas ātrumu par 10 kilometriem stundā. Branku radara gadījumā ātruma pārsniegšana samazinājusies,» vērtē A.Korbe, piebilstot, ka ceļu satiksmes statistikas analīze un starptautiskā pieredze liecina: ja vidējais ātrums palielinās par 10 procentiem, tad negadījumu skaits palielinās par 20 procentiem, ievainoto skaits palielinās par 40 procentiem, bet bojā gājušo skaits palielinās par 50 procentiem.
Kā informē CSDD, nākamajā radaru ieviešanas kārtā uz valsts galvenā autoceļa A8 plānots uzstādīt radaru Jelgavas pilsētas teritorijā, Miera ielā, kas ir tranzītsatiksmes iela ar augstu satiksmes intensitāti. «Šajā vietā no 2011. līdz 2014. gadam reģistrēts 31 ceļu satiksmes negadījums, septiņi cietušie un viens bojā gājušais,» lēmumu pamato A.Korbe.
Savukārt, analizējot datus visā valstī, ceļa posms Jelgava–Lietuvas robeža nav satiksmes drošībai bīstamākais, līdz ar to šajā ceļa posmā nākamajā (otrajā) etapā nav paredzēts uzstādīt stacionāro fotoradaru. Taču CSDD pārstāve akcentē, ka atbilstoši valdības lemtajam līdz 2017. gadam ik gadu pakāpeniski plānots uzstādīt 20 stacionāros fotoradarus (kopā – 100), līdz ar to nākotnē tiks turpināts darbs arī pie satiksmes rādītāju analīzes visā Latvijā, tajā skaitā arī A8 šosejas posmā no Jelgavas līdz Lietuvas robežai.
«Jāuzver, ka satiksmes drošības uzlabošana ir vairāku pasākumu kopums, kurā vienlīdz nozīmīga loma ir gan stacionāro un pārvietojamo radaru darbībai, kā arī policijas veiktai kontrolei, gan sabiedrības informēšanai un prevencijai, gan likumdošanas un sodu politikas pilnveidei, satiksmes infrastruktūrai,» tā viņa.
Saistītās ziņas
Miera ielā abos virzienos – 50 kilometri stundā
Miera ielas posmā līdz rotācijas aplim varēs braukt, nepārsniedzot 50 km/h