«Viss zem viena jumta – izkāp no autobusa, nopērc biļeti elektroniski un iekāp vilcienā,» nākamā gada realitāti pēc jaunā satiksmes termināļa izbūves šodien novērtē satiksmes ministrs Anrijs Matīss. Viņš kopā ar Latvijas Dzelzceļa un Jelgavas pašvaldības vadību šodien novērtēja vietu, kur robežosies visu šo pušu intereses, nodrošinot iedzīvotājiem vienotu pasažieru pārvadājumu sistēmu.
Ligita Vaita
«Mūsu, ministrijas, uzdevums ir savienot šo pašvaldības teritoriju un dzelzceļa infrastruktūru un strādāt vienoti, lai šeit nebūtu nekādas sarkanās robežas. Viss zem viena jumta – tas jau norāda uz ciešo pašvaldības un dzelzceļa sadarbību,» uzsver ministrs.
«Šeit krustojas mūsu robežas, taču pasažierim ir vienalga, par kuru pakalpojumu kurš atbild, viņam vajag ērtu pārvietošanos,» norāda Latvijas Dzelzceļa valdes loceklis Edvīns Bērziņš. Viņš stāsta, ka līdz 2015. gada vasaras beigām Jelgavas dzelzceļa stacijā augstie peroni būs. «Iepirkums vēl nav noslēdzies, tāpēc nevaram pateikt, kad darbi sāksies, bet, kad tiem jābeidzas, nosaka ES projekta noteikumi. Tātad augstie peroni Jelgavā nākamgad būs,» uzsver E.Bērziņš.
Taču jāuzsver, ka staciju infrastruktūras attīstība ir cieši saistīta ar jauno vilcienu iepirkumu. Ministrs norāda, ka, kaut arī pašlaik saņemts finansējums 16 staciju atjaunošanai, pakāpeniski plānots paaugstinātos peronus izbūvēt pilnīgi visās stacijās. «Protams, ar kādiem desmit gadiem šajā jautājumā jārēķinās,» tā A.Matīss.
Jāatgādina, ka 2015. gadā augstos peronus paredzēts izbūvēt gan Jelgavas, gan Cukurfabrikas stacijā.
Jāpiebilst, ka vizītes laikā ministrs plāno apskatīt autoceļa A8 Jelgavas posmu, apmeklēt Latvijas Autoceļu uzturētāja Jelgavas bāzi, bet pulksten 15 – tikties ar Jelgavas uzņēmējiem Svētās Trīsvienības baznīcas tornī.
Foto: Vineta Zelča