13.9 °C, 3 m/s, 66 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāMobilā aplikācija «ātro» brigādei palīdzēs noteikt zvanītāja atrašanās vietu
Mobilā aplikācija «ātro» brigādei palīdzēs noteikt zvanītāja atrašanās vietu
14/01/2015

Viedtālruņu lietotājiem Latvijā no šodienas pieejama bezmaksas mobilā aplikācija, kas palīdzēs ātrās palīdzības mediķiem noteikt zvanītāja atrašanās vietu

www.jelgavasvestnesis.lv

Viedtālruņu lietotājiem Latvijā
no šodienas pieejama bezmaksas mobilā aplikācija, kas palīdzēs
ātrās palīdzības mediķiem noteikt zvanītāja atrašanās
vietu

Neatliekamās medicīniskās palīdzības
(NMP) dienesta Komunikācijas nodaļas vadītāja Ilze Bukša informē,
ka Latvijā viedtālruņu lietotājiem ir izstrādāta unikāla mobilā
aplikācija «HealthPoint», kas NMP dienesta mediķiem palīdzēs
noteikt zvanītāja atrašanās vietu, līdz ar to daudzās situācijās
ātrāk atrast negadījuma vietu, lai palīdzētu pacientiem vai
cietušajiem. 

«Ikvienam var būt situācija, kad
nepieciešams izsaukt neatliekamo medicīnisko palīdzību. Ārkārtas
brīžos, kad dzīvība briesmās, tas ne vienmēr ir tik vienkārši, kā
šķiet, – savu atrašanās vietu var aizmirst, nezināt vai veselības
stāvokļa un citu iemeslu dēļ pat fiziski nespēt nosaukt. Aplikācija
«HealthPoint» nodrošina to, ka vienlaikus ar zvanu uz NMP dienesta
ārkārtas tālruni 113 dispečeriem tiek nodoti arī zvanītāja
atrašanās vietas dati (GPS koordinātes). Tāpat dispečeriem
automātiski uz elektronisko izsaukuma karti tiek nosūtīti arī
nepieciešamie personas dati (vārds, uzvārds, personas kods), ja
tālruņa lietotājs iepriekš tos ir ievadījis aplikācijas profila
sadaļā,» jaunās aplikācijas priekšrocības skaidro I.Bukša,
uzsverot, ka šī informācija daudzās situācijās var būtiski
paātrināt mediķu brigādes izsūtīšanu un palīdzības
saņemšanu.

Lai nosūtītu datus dienestam, palīdzības izsaucējam nepieciešams
aplikācijā nospiest uz iespējas «113». Aplikācija automātiski
nosūtīs lietotāja datus dienestam un veiks zvanu uz neatliekamās
palīdzības dienestu, kur tālāk informāciju precizēs dispečers.

Atrašanās vietas datu precizitāte ir atkarīga gan no tālruņa
operētājsistēmas, pieejas mobilajam internetam vai Wi-fi, kā arī
GPS satelītu pieejamības, «Bluetooth» aktivizēšanas un citām
niansēm.

Ja kādu iemeslu dēļ aplikācija nespēj nosūtīt datus NMPD, tā
izlaiž šo soli un turpina darbību, veicot zvanu uz NMPD.

Jāuzsver, ka lietotne «HealthPoint» NMP
dienesta mediķiem ir tikai palīgs atrašanās vietas precizēšanai un
zvana laikā nosūtītie dati neaizstās sarunu ar dispečeru palīdzības
izsaukšanai. Atrašanās vietas datu precizitāte ir atkarīga no
vairākiem faktoriem – tālruņa, operētājsistēmas, telefona
iestatījumiem, kā arī GPS satelītu pieejamības, interneta
pieslēguma, Wi-Fi, Bluetooth u.c. aktivizēšanas. Tāpēc dispečeram
sarunā ar zvanītāju vienmēr jāpārbauda un jāprecizē informācija.
Lietotnes atsūtītie dati dispečeram var palīdzēt sarežģītās
situācijās, piemēram, ja izsaukums ir no mazapdzīvotas vietas,
ārpus pilsētām, ja zvanītājs nonācis nepazīstamā vietā un nespēj
pateikt adresi, ja pacients vai cietušais veselības stāvokļa dēļ
nespēj pateikt precīzu adresi vai nosaukt kādus tuvākos
orientierus.

Ja situācija nav dzīvību apdraudoša, bet
sazināšanās ar mediķiem ir nepieciešama, lietotne piedāvā veikt
zvanu savam ģimenes ārstam vai ārpus viņa darba laika uz Nacionālā
veselības dienesta ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni. Kā norāda
lietotnes izstrādātājs SIA «Meditec», turpinot attīstīt lietotni,
drīzumā tā dos iespēju arī pierakstīties pie izvēlētā ārsta
speciālista, saņemt norādes par pirmās palīdzības sniegšanu
dzīvībai kritiskās situācijās, kā arī kartē atrast tuvāko
ārstniecības iestādi.

Lietotne ir brīvi pieejama un bez maksas
lejuplādējama viedtālruņos.

Google play

Apple App store

• Windows store: būs pieejama jau
vistuvākajā laikā, tiklīdz noslēgsies lietotnes jaunās versijas
standarta publicēšanas process.

Lai viedtālrunī lietotni lejuplādētu un
izmantotu, nepieciešama kāda no ierīcēm, kurās darbojas
operētājsistēma iOS 7.0, Android 1.6 vai jaunākas to versijas.
Lietotne atrašanās vietu nosaka ar GPS, tāpēc ierīcē jābūt
iespējotam GPS pakalpojumam vai funkcijai «Mana atrašanās
vieta».

Uzsverot mobilās aplikācijas nozīmi, NMP
dienesta vadītājs Armands Ploriņš atzīst: «Latvijā ilgus gadus
dažādās instancēs noritējušas diskusijas un sagatavošanās darbi,
lai operatīvajiem dienestiem būtu iespēja jau zvana saņemšanas
brīdī pietiekami precīzi redzēt zvanītāja atrašanās vietu. Diemžēl
valstiska risinājuma ar konkrētu rezultātu pagaidām nav. Tāpēc
dienests pats meklē iespējas savā darbā ieviest inovācijas, ko
šobrīd piedāvā mūsdienu tehnoloģiju straujā attīstība. Šādai
aplikācijai, kas noteiktās situācijās var izglābt cilvēka dzīvību,
jābūt katra viedtālruņa lietotāja sarakstā kā pirmajai.»