Portāla www.jelgavasvestnesis.lv redakcijā vērsās kāds jelgavnieks, paužot nožēlu, ka zivju veikalā «Nemo» nevar iekļūt nedz invalīdi ratiņkrēslā, nedz māmiņas ar bērnu ratiņiem. «Vai tiešām īpašniekiem tik grūti būtu izbūvēt nobrauktuvi?» tā viņš.
Sintija Čepanone
Veikala «Nemo» direktors Igors Šipilo norāda, ka iespējas veikalu padarīt pieejamu cilvēkiem ar kustību traucējumiem izskatītas jau iepriekš, taču aplēstās darbu izmaksas ir tik augstas, ka uzņēmums to vienkārši nevar atļauties. «Gribētos, lai nobrauktuve būtu ne tikai skata pēc, bet arī praktiski izmantojama – tāda, lai tas cilvēks ratiņkrēslā arī reāli varētu saviem spēkiem pa to pārvietoties, taču, tā kā veikals atrodas pagrabstāvā un kāpnes ir stāvas, ir ļoti problemātiski izbūvēt lēzenu nobrauktuvi,» skaidro I.Šipilo.
Viņš lēš, ka racionālākais risinājums būtu piekļuves problēmu risināt, izbūvējot mehānisku pacēlāju, tādu kā liftu, taču lielie finanšu ieguldījumi, kas būtu nepieciešami, lai šo ideju realizētu, attiecībā pret potenciālo jauniegūto klientu skaitu neatmaksātos. Veikala direktors gan norāda, ka līdz šim arī pats personīgi cilvēkiem ratiņkrēslā ir palīdzējis tikt pie kārotā pirkuma. «Ja ievēroju, ka pie veikala uz ielas ir cilvēks ratiņkrēslā, pieeju viņam klāt un apjautājos, vai viņš ko vēlas. Reiz kāds kungs gribēja svaigas reņģītes, un es tās viņam iesvēru un aiznesu,» stāsta I.Šipilo, arī līdzcilvēkus aicinot būt atsaucīgākiem un šādās situācijās izpalīdzēt.
«Varbūt vēl viens no risinājumiem varētu būt zvana pogas ierīkošana, taču tad jādomā, kā nodrošināties, lai pārdevēja netiktu ļaunprātīgi traucēta. Taču jebkurā gadījumā – esam atvērti priekšlikumiem, kā par saprātīgiem līdzekļiem nodrošināt, lai mūsu veikals kļūtu pieejamāks gan cilvēkiem ratiņkrēslā, gan māmiņām ar bērnu ratiņiem,» tā viņš.
Foto: Ivars Veiliņš