Ola ir viens no Lieldienu simboliem, un ar to saistītas vairākas tradīcijas. Portāla www.jelgavasvestnesis.lv aptaujātie Jelgavas veikali norāda, ka pieprasījums pēc olām sāk palielināties jau apmēram nedēļu pirms svētkiem, un īpaši izteikti tas ir tad, ja veikalā olām ir akcija.
Ilze Knusle-Jankevica
«Tuvojoties svētkiem, pieprasījums pēc olām palielinās ik gadu palielinās. Šonedēļ olu pieprasījums «Rimi» veikalos ir palielinājies jau par 25 procentiem, un plānots, kas tas palielināsies vēl – pat dubultosies vai trīskāršosies,» norāda SIA «Rimi Latvia» vecākā sabiedrisko attiecību speciāliste Laura Podskočija. To, ka iedzīvotāji svētkiem sāk gatavoties laikus, novērojuši arī citi veikali, tomēr vislielākā iepirkšanās tiek atstāta uz svētku dienām.
«Pēc pieredzes redzam, ka iedzīvotāji svētkiem sāk gatavoties aptuveni vienu nedēļu pirms tiem, tomēr olu un citu Lieldienas preču pārdošanas apjomi visstraujāk pieaug tieši pirmssvētku dienā. Šāda tendence novērojama ne tikai četros «Maxima Latvija» Jelgavas veikalos, bet arī citur Latvijā,» stāsta SIA «Maxima Latvija» komunikācijas vadītājs Jānis Beseris. Tāpat veikalnieki novērojuši, ka pircēji vairs nav tik ļoti ieciklējušies uz baltajām olām. «Mums pagājušo ceturtdien sākās brūnajām olām akcija, tāpēc tās arī tiek pirktas vairāk. Baltās olas izvēlē ir, bet pieprasījums pēc tām ir mazāks,» norāda veikalā «Top!» Lietuvas šosejā. Arī citi veikali norāda, ka Lieldienu laikā pieprasījums pēc olām palielinās – līdz pat divām reizēm.
Tomēr svētkos tiek vairāk tiek pirkti arī citi pārtikas produkti. Piemēram, «Rimi» norāda, ka tradicionāli uz svētkiem ievērojami palielinās pieprasījums pēc svaigajiem dārzeņiem, piena produktiem, majonēzes, zaļajiem zirnīšiem, dažādiem konditorijas izstrādājumiem un Lieldienu saldumiem, savukārt veikalā «Otto» Dobeles šosejā klientu iepirkumu groza saturu ietekmē dažādi apstākļi – vai svētki ir pirms vai pēc algas dienas, vai laikapstākļi ir piemēroti piknikam, kad notiek pareizticīgo Lieldienas.
Tāpat tiek pirkti arī Lieldienu dekori, salvetes, sveces, bet šajā segmentā realizācijas apjoma pieaugums nav tik manāms kā olām.
Ilustrācija no JV arhīva