18.4 °C, 3.1 m/s, 84.5 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāOlas sāk pirkt jau nedēļu pirms Lieldienām
Olas sāk pirkt jau nedēļu pirms Lieldienām
04/04/2015

Ola ir viens no Lieldienu simboliem, un ar to saistītas vairākas tradīcijas. Portāla www.jelgavasvestnesis.lv aptaujātie Jelgavas veikali norāda, ka pieprasījums pēc olām sāk palielināties jau apmēram nedēļu pirms svētkiem, un īpaši izteikti tas ir tad, ja veikalā olām ir akcija.

Ilze
Knusle-Jankevica

 

Ola ir viens no Lieldienu simboliem, un ar to saistītas
vairākas tradīcijas. Portāla www.jelgavasvestnesis.lv aptaujātie
Jelgavas veikali norāda, ka pieprasījums pēc olām sāk palielināties
jau apmēram nedēļu pirms svētkiem, un īpaši izteikti tas ir tad, ja
veikalā olām ir akcija.

«Tuvojoties svētkiem, pieprasījums pēc olām palielinās ik gadu
palielinās. Šonedēļ olu pieprasījums «Rimi» veikalos ir
palielinājies jau par 25 procentiem, un plānots, kas tas
palielināsies vēl – pat dubultosies vai trīskāršosies,» norāda SIA
«Rimi Latvia» vecākā sabiedrisko attiecību speciāliste Laura
Podskočija. To, ka iedzīvotāji svētkiem sāk gatavoties laikus,
novērojuši arī citi veikali, tomēr vislielākā iepirkšanās tiek
atstāta uz svētku dienām.

«Pēc pieredzes redzam, ka iedzīvotāji svētkiem sāk gatavoties
aptuveni vienu nedēļu pirms tiem, tomēr olu un citu Lieldienas
preču pārdošanas apjomi visstraujāk pieaug tieši pirmssvētku dienā.
Šāda tendence novērojama ne tikai četros «Maxima Latvija» Jelgavas
veikalos, bet arī citur Latvijā,» stāsta SIA «Maxima Latvija»
komunikācijas vadītājs Jānis Beseris. Tāpat veikalnieki novērojuši,
ka pircēji vairs nav tik ļoti ieciklējušies uz baltajām olām. «Mums
pagājušo ceturtdien sākās brūnajām olām akcija, tāpēc tās arī tiek
pirktas vairāk. Baltās olas izvēlē ir, bet pieprasījums pēc tām ir
mazāks,» norāda veikalā «Top!» Lietuvas šosejā. Arī citi veikali
norāda, ka Lieldienu laikā pieprasījums pēc olām palielinās – līdz
pat divām reizēm.

Tomēr svētkos tiek vairāk tiek pirkti arī citi pārtikas
produkti. Piemēram, «Rimi» norāda, ka tradicionāli uz svētkiem
ievērojami palielinās pieprasījums pēc svaigajiem dārzeņiem, piena
produktiem, majonēzes, zaļajiem zirnīšiem, dažādiem konditorijas
izstrādājumiem un Lieldienu saldumiem, savukārt veikalā «Otto»
Dobeles šosejā klientu iepirkumu groza saturu ietekmē dažādi
apstākļi – vai svētki ir pirms vai pēc algas dienas, vai
laikapstākļi ir piemēroti piknikam, kad notiek pareizticīgo
Lieldienas.

Tāpat tiek pirkti arī Lieldienu dekori, salvetes, sveces, bet
šajā segmentā realizācijas apjoma pieaugums nav tik manāms kā
olām. 

Ilustrācija no JV arhīva