SIA «Jelgavas komunālie pakalpojumi» no 1. marta piemēro maksu – 50 santīmus – par katra rēķina sagatavošanu un nosūtīšanu ar Latvijas Pasta vai Zemgales kurjerpasta starpniecību. Uzņēmuma valdes loceklis Alvils Grīnfelds skaidro, ka šāds lēmums pieņemts, jo izdevumi par pasta pakalpojumiem ir neadekvāti augsti salīdzinājumā ar uzņēmuma piedāvāto pakalpojumu cenām. Tomēr uzņēmums aicina iedzīvotājus izvēlēties e-pakalpojumu un rēķinu arī turpmāk saņemt bez maksas.
Ilze Knusle-Jankevica
A.Grīnfelds skaidro, ka pēdējoreiz izdevumi par pasta pakalpojumiem uzņēmumā mainīti 2005. gadā, tāpēc ir loģiski, ka šobrīd tie vairs nav adekvāti. «Maksa, ko esam noteikuši, ir tikai izdevumu segšanai, nevis peļņa – marka maksā 35 santīmus, vēl nepieciešama aploksne, papīrs, drukāšana, locīšana. Savukārt saskaņā ar spēkā esošo atkritumu savākšanas un pārvadāšanas tarifu viena mazā konteinera, kādu ir lielākajai daļai klientu, izvešana maksā 1,50 latus. Tas nozīmē, ka trešo daļu mēs atdodam pastam,» situāciju skaidro «Jelgavas komunālo pakalpojumu» valdes loceklis.
Tomēr iedzīvotājiem ir alternatīva: rēķinu arī turpmāk var saņemt bez maksas – elektroniski. «Ņemot vērā, ka elektroniskie pakalpojumi kļūst arvien pieejamāki un kvalitatīvāki, arī mēs esam nolēmuši ieviest šo praksi, tāpēc klientiem ļaujam izvēlēties,» tā A.Grīnfelds, piebilstot, ka rēķina sūtīšana elektroniski ir arī drošāka, jo nereti klienti sūdzoties par Latvijas Pasta pakalpojumu kvalitāti un nesaņemtiem rēķiniem. Juridiskajām un fiziskajām personām, kas turpmāk vēlas saņemt rēķinus elektroniski, jāsūta iesniegums uz e-pastu: info@komunalie.lv. Šobrīd elektroniski rēķinu saņem 1200 klienti, kas ir apmēram septītā daļa.
«Jelgavas komunālo pakalpojumu» valdes loceklis norāda, ka tie, kuriem nav e-pasta, bet kuri negrib maksāt par rēķinu, to var saņemt uzņēmumā un turpat arī to apmaksāt. Par to gan iepriekš jāvienojas. Papildu informāciju var iegūt, zvanot SIA «Jelgavas komunālie pakalpojumi» Klientu daļai pa tālruni 63026010, 63023469.
Foto: Ivars Veiliņš