Šodien svinīgā pasākumā parakstīts līgums par 16 pasažieru staciju modernizāciju Jūrmalas un Jelgavas virzienā, un tas dod «zaļo gaismu» uzņēmumam sakārtot arī Jelgavas un Cukurfabrikas staciju. Projekts paredz, ka Jelgavas dzelzceļa līnijā tiks modernizēta arī Olaines stacija.
www.jelgavasvestnesis.lv
Projekta gaitā «Latvijas dzelzceļš» labiekārtos 16 stacijas un pieturas punktus Rīgas un Pierīgas stacijās «Asari», «Babīte», «Bulduri», «Cukurfabrika», «Dubulti», «Dzintari», «Imanta», «Jelgava», «Lielupe», «Majori», «Melluži», «Olaine», «Pumpuri», «Sloka», «Vaivari» un «Zolitūde».
Konkrēti šīs līnijas izvēlēts modernizēt lielās pasažieru plūsmas dēļ, taču nākotnē plānots modernizēt pasažieru infrastruktūru arī citur, norāda «Latvijas dzelzceļa» prezidents Uģis Magonis.
Kā iepriekš portālam www.jelgavasvestnesis.lv norādīja «Latvijas dzelzceļa» Sabiedrisko un korporatīvo attiecību daļas vadītāja Linda Štokmane, gan Jelgavas, gan Cukurfabrikas stacijā ir plānota paaugstināto platformu (550mm) izbūve ar visām pieejām un drošības elementiem, kas būs piemērotas arī personām ar īpašām vajadzībām. Uz pasažieru platformām paredzēts ierīkot LED apgaismojumu, izbūvēt nojumes un soliņus Jelgavas stacijā, bet Cukurfabrikas pieturas punktā izbūvēt arī mūsdienu prasībām atbilstošu sabiedrisko tualeti. Visās stacijās tiks ierīkota pasažieru apziņošanas sistēma un uzstādīta videonovērošanas sistēma.
Infrastruktūras modernizācija nodrošinās ērtāku piekļuvi stacijas ēkām, kā arī atvieglos iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena gan pasažieriem ar īpašām vajadzībām, gan vecākiem ar bērnu ratiņiem, senioriem un citiem sabiedriskā transporta pasažieriem.
Uzņēmums plāno, ka staciju projektēšanas darbi tiks sākti uzreiz pēc līguma parakstīšanas, taču būvdarbus plānots sākt nākamgad. Tos plānots pabeigt līdz 2015. gada 30. septembrim.
Projektētājs un būvdarbu veicējs ir pilnsabiedrība «RBSSKALS Būvsabiedrība un Leonhard Weiss RTE». Abu līgumu kopējā summa ir 2,7 miljoni eiro, un projekts «Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija» pilnā apmērā tiek finansēts no ES Kohēzijas fonda līdzekļiem.